Mail kan niet verzenden, maar wel ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 12:28
Hallo mede-tweakers,

vorige week voor iemand een fresh install van windows 7 geïnstalleerd en het ging allemaal goed. Nou kwam degene er alleen achter dat ze de mail niet kon verzenden.
Ik krijg de melding:

mail.planet.nl niet vinden. Controlleer of u de naam van een server juist hebt opgegeven.
Account: 'pop.planet.nl', server:'mail.planet.nl', protocol: SMTP, poort: 25, beveiligd (SSL):Nee, Socketfout: 11001, foutnummer: 0x800CCCOD

Degene gebruik Thunderbird en ik heb al geprobeerd de authenticatie uit te zetten. Echter doet het hierna nog niet. Al van alles geprobeerd, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
heeft die persoon wel een aansluiting bij Planet?

en is de smtp van planet ook mail.planet.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-06 13:00
probeer anders eens smtp.kpnplanet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390808

mail.kpnmail.nl ;)

planet is kpn. alle mailservers verwijzen naar dezelfde server.

mail.kpnmail.nl is de meest recente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
Als ze allemaal naar dezelfde server verwijzen, wordt het probleem zo niet opgelost, toch? Man, wat een gedoe en wat slecht geregeld!
Ik krijg het nu voor MIJN rekening dat het niet werkt, terwijl ik netjes ingesteld heb zoals het hoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 15:08
Je kan het op zijn minst even proberen. Staat er verder nog iets van encryptie of inlognaam/ww aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
R0elr schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:18:
Als ze allemaal naar dezelfde server verwijzen, wordt het probleem zo niet opgelost, toch? Man, wat een gedoe en wat slecht geregeld!
Ik krijg het nu voor MIJN rekening dat het niet werkt, terwijl ik netjes ingesteld heb zoals het hoort..
En hoe oud zijn die gegevens van de mail instellingen ? Ik heb zo'n vermoeden dat het een brief met instellingen betreft die wat jaartjes oud is, dan kan er natuurlijk wel eens iets veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

R0elr schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:18:
Wat jerr0 zegt zou goed moeten zijn. Heb je trouwens geen brief met informatie van planet/kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
arvidbeheerder schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:21:
Je kan het op zijn minst even proberen. Staat er verder nog iets van encryptie of inlognaam/ww aan?
Nope, heb dat al gecontroleerd. Proberen doe ik zeker, al denk ik niet dat de kans op slagen hoog zal liggen.
PilatuS schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:22:
[...]

En hoe oud zijn die gegevens van de mail instellingen ? Ik heb zo'n vermoeden dat het een brief met instellingen betreft die wat jaartjes oud is, dan kan er natuurlijk wel eens iets veranderen.
Zoals ik al zei gaat het hier alleen over een verwijzing naar een andere server, denk niet dat het veel nut zal hebben als ik het verander. Maar ach, ik wil het wel proberen.
Anoniem: 316512 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:23:

[...]
Wat jerr0 zegt zou goed moeten zijn. Heb je trouwens geen brief met informatie van planet/kpn?
Jup heb ik, zoals gezegd alles netjes ingesteld, alleen het werkt niet naar behoren (ontvangen wel, maar niet verzenden)

De persoon in kwestie heeft een UPC aansluiting. is ooit bij KPN/Planet geweest en betaald nu 3 euro/maand om een mailaccount bij KPN/Planet te behouden. Zo hoeft degene geen nieuw mailadres aan te maken, zegt-ie.
Voor de fresh install werkte alles nog lekker.

[ Voor 27% gewijzigd door R0elr op 10-01-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:56
R0elr schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:24:
Zoals ik al zei gaat het hier alleen over een verwijzing naar een andere server, denk niet dat het veel nut zal hebben als ik het verander. Maar ach, ik wil het wel proberen.
Wat was het ook alweer... assumption is the mother of all..

Gewoon even proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 15:08
Als ik naar planet.nl ga (kpn.nl dus) en dan naar de faq staat daar dat de smtp mail.kpnmail.nl moet zijn. Try it, will probably work :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
Heb nu de computer even niet tot mn beschikking maar zal het morgen wel weer proberen.

Doet het vanaf nu met Teamviewer, hoef ik niet meer naar de andere kant van t dorp te fietsen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Dat het naar hetzelfde ip gaat houdt niet in dat de server niet van je eist dat je de juiste hostname gebruikt.
Denk eens aan een webserver met 1 ip die 100 verschilende websites op 100 verschillend domeinen host.. zo kan het ook met pop3/smtp; even online je gegevens nalopen dus.
Leer voor de volgende keer: servernamen / inlognamen even noteren voor herinstallatie.. wachtwoorden weten mensen vaak wel, de rest bijzonder vaak niet,

[ Voor 27% gewijzigd door Mental op 10-01-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 13:15
SMTP van KPN werkt niet op een internetverbinding van een andere provider. Probeer voor het verzenden even de SMTP van UPC. Met de SMTP van KPN gaat het iig niet werken, dan kan je alleen werken via webmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Johny_B schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:34:
SMTP van KPN werkt niet op een internetverbinding van een andere provider. Probeer voor het verzenden even de SMTP van UPC. Met de SMTP van KPN gaat het iig niet werken, dan kan je alleen werken via webmail.
Werkt prima hoor met pop before smtp / smtp authenticatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-06 16:30
[...]
De persoon in kwestie heeft een UPC aansluiting. is ooit bij KPN/Planet geweest en betaald nu 3 euro/maand om een mailaccount bij KPN/Planet te behouden. Zo hoeft degene geen nieuw mailadres aan te maken, zegt-ie.
Je moet altijd de smtp server gebruiken van de verbinding waarop je verbonden zit. Dus als die persoon een internetverbinding van UPC heeft moet je die smtp server gebruiken. De inkomende server moet wel op die van KPN/Planet blijven staan.

Oeps, ik typ te langzaam...

[ Voor 3% gewijzigd door Spacespider op 10-01-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 13:15
Mental schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:35:
[...]

Werkt prima hoor met pop before smtp / smtp authenticatie.
Als jij dit werkend hebt met een KPN/Planet/Hetnet e-mailadres dan hoor ik dat graag. In de tussentijd adviseer ik de TS toch de SMTP van de ISP te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
Gaat dit dan geen problemen opleveren straks met wachtwoorden enzo? Nouja ik zie morgen wel

Mijn dank is groot voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379085

Mail.planet.nl is opzich goed. deze heb ik ook nogsteeds in gebruik.

Ipv van mail.planet.nl kan je ook proberen te mailen via 213.75.63.13 als smtp adres.

Een rede dat ze allemaal verschillende smtp naamgevingen aan 1 server geven is bv om klanten tegemoet te komen van ex-dochterondernemingen: zoals planet / hetnet / kpnplanet . in combinatie met het laten slinken van het serverpark

Bij een opheffing van zo`n subdomein zitten de klanten gelijk zonder mail en heb je een overvolle helpdesk.

Authenticatie hoeft niet, zolang je maar van hun netwerk verstuurd anders kan je beter de smtp server van de huidige aanbieder gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 379085 op 10-01-2011 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb even gezocht maar het lijkt er niet op dat je vanaf een ander netwerk dan kpn/planet gebruik kan maken van hun SMTP servers

Op deze pagina wordt melding gemaakt van wat je moet doen als je wilt mailen met een mail client in het buitenland. Je zit dan niet in het buitenland maar wel een "vreemd" netwerk. En daar wordt gezegd dat je de SMTP server moet gebruiken van het netwerk/de ISP waar je op dat moment op zit. In dit geval dus die van UPC.

[ Voor 21% gewijzigd door koesie op 10-01-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het lijkt me zeer stug dat je via een niet-KPN verbinding zonder authenticatie mail mag versturen, dat maakt van die server namelijk een open relay (spam-feest!).

Maar de foutmelding zegt iets heel anders: "(Kan) mail.planet.nl niet vinden". Is dit copy/paste van de echte melding? Of kan het zijn dat er een typefout in de mailserver zit? En wat gebeurt er als je "ping mail.planet.nl" op de Command Prompt uitvoert?

Gezien de post van koesie, lijkt het inderdaad het handigst om mail te verzenden via de smtp server van UPC.

[ Voor 22% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 10-01-2011 23:12 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Johny_B schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:34:
lol, je had er inderdaad wel even bij mogen vermelden dat het om een UPC verbinding ging. Dat had wat tijd gescheeld :P

inkomende mail gaat ALTIJD via de de server van de provider van het e-mail adres.
uitgaande mail gaat ALTIJD via de server van de provider van het internet dat op dat moment gebruikt word.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 390808 op 11-01-2011 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Ehh.. Nee :)

Bij de meeste kan je prima een andere server gebruiken als je óf pop voor smtp doet, óf als je ook voor verzenden je username/password gebruikt.

Geen idee hoe KPN het geregeld heeft, maar het is zeker niet ALTIJD - en als KPN een dienst biedt om een mailadres te behouden, én het werkte voordien, dan zou het sterk zijn dat het niet werkend te krijgen is. Ik vermoed dan ook een van eerdergenoemde opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 02:43:

Bij de meeste kan je prima een andere server gebruiken als je óf pop voor smtp doet, óf als je ook voor verzenden je username/password gebruikt.

Geen idee hoe KPN het geregeld heeft, maar het is zeker niet ALTIJD - en als KPN een dienst biedt om een mailadres te behouden, én het werkte voordien, dan zou het sterk zijn dat het niet werkend te krijgen is. Ik vermoed dan ook een van eerdergenoemde opties.
Op zich is het behouden van een mailadres niet automatisch ook het toegang krijgen tot een SMTP server; het mailadres is er om te ontvangen en op te slaan. Het probleem kan hem goed in de UPC instellingen liggen, zoals het blokkeren van uitgaand poort 25. Dat is iets wat KPN niet onder controle heeft en men zal er dan ook geen garantie op geven.

De TS is nogal schaars met specifieke informatie, en ik kan zo snel niet zien dat het vroeger wel zo werkte; hij geeft namelijk geen instellingen weer. Het makkelijkste is toch gewoon de UPC SMTP server gebruiken, dat zal in ieder geval werken.

(en op zich maakt het weinig uit of je de KPN of UPC server gebruikt, behalve als er allerlei anti-spam software gaat klagen dat een KPN-adres via een UPC server komt)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 02:43:

Dus wat je zegt is eigenlijk, dat een kpn mailadres, met de instellingen zowel pop als smtp server van kpn, op een upc verbinding kunnen werken?

... dat wil ik dan wel eens zien..
<edit> nou goed, mijn ervaring bij kpn dan </edit>

en het heeft ooit gewerkt omdat, en daar komtie:
waarschijnlijk is er eerder al een kpn verbinding in huis geweest, vandaar ook het bestaan van zo'n e-mailadres.. kan me namelijk niet voorstellen dat iemand bij kpn lid word puur vanwege het e-mail adres.
en met die eerdere verbinding zal het gewerkt hebben.
Met UPC echter niet.

pop server kpn, smtp server UPC.
op deze manier gaat het werken mits goed ingesteld.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 390808 op 11-01-2011 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mental schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:32:
Dat het naar hetzelfde ip gaat houdt niet in dat de server niet van je eist dat je de juiste hostname gebruikt.
Denk eens aan een webserver met 1 ip die 100 verschilende websites op 100 verschillend domeinen host.. zo kan het ook met pop3/smtp; even online je gegevens nalopen dus.
Sinds wanneer hebben het POP3- en SMTP-protocol de HTTP Host-header? :?

Het boeit een POP3/SMTPd echt geen éne flikker of je naar "janmetdekorteachternaam.eigendomeintje.tld" met toevallig het IP van KPN's MX connect hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Zoals al vaker gemeld wordt het gebruik van een externe mailserver op poort 25 vanuit UPC actief geblokkeerd. Wij hebben afgelopen week ook zeer veel meldingen gehad van UPC klanten welke geen verbinding meer kunnen maken met onze mailservers via poort 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:02
De persoon in kwestie heeft een UPC aansluiting. is ooit bij KPN/Planet geweest en betaald nu 3 euro/maand om een mailaccount bij KPN/Planet te behouden.
Dus gebruik je inbound de KPN/Planet server, maar outbound de UPC server.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AE86 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 06:19:
Zoals al vaker gemeld wordt het gebruik van een externe mailserver op poort 25 vanuit UPC actief geblokkeerd. Wij hebben afgelopen week ook zeer veel meldingen gehad van UPC klanten welke geen verbinding meer kunnen maken met onze mailservers via poort 25.
En daarom moet er dus contact worden opgenomen met de provider, want dat zou KPN niet kunnen raden. :P
Bij KPN krijgen wij namelijk dezelfde soort problemen aan de lijn,
welke poort kan er dan het beste gebruikt worden als de provider UPC is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 390808 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:25:
En daarom moet er dus contact worden opgenomen met de provider, want dat zou KPN niet kunnen raden. :P
Bij KPN krijgen wij namelijk dezelfde soort problemen aan de lijn,
welke poort kan er dan het beste gebruikt worden als de provider UPC is?
KPN moet gewoon duidelijk zijn in wat het behouden van een mailbox betekent: dat die alleen inkomend is en opslag van email, maar niet het verzenden van email.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou handig zijn, aan de andere kant niet hun verantwoording. we kunnen niet alle server instellingen van elke mogelijk internetprovider in de gaten houden en de mensen daarvan voorzien.
(Telfort,Tele2,XS4All,Ziggo,UPC,Online,BBnet,Alice,Unet,Versatel. etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 23:04
Kijk eens of KPN ook een alternatieve poort ondersteund. Ik gebruik strato over een Tele2 lijn en heb voor dat mailaccount poort 587 gebruikt (uitgaande mail)

Edit: ik zie dat KPN ook deze poort als alternatief gebruikt. Testen maar ;) Nou hopen dat deze niet door UPC firewall geblokt wordt.......

[ Voor 13% gewijzigd door marquis op 11-01-2011 13:21 . Reden: Update............^....................^....................^....................^ ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 390808 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:09:
Zou handig zijn, aan de andere kant niet hun verantwoording. we kunnen niet alle server instellingen van elke mogelijk internetprovider in de gaten houden en de mensen daarvan voorzien.
(Telfort,Tele2,XS4All,Ziggo,UPC,Online,BBnet,Alice,Unet,Versatel. etc.)
Nee, KPN moet gewoon duidelijk zijn dat het behouden van het emailadres nog steeds betekent dat de SMTP server moet worden aangepast aan die van de nieuwe provider. Met koeieletters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 15:33

Foamy

Fulltime prutser

gambieter schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:23:
[...]

Nee, KPN moet gewoon duidelijk zijn dat het behouden van het emailadres nog steeds betekent dat de SMTP server moet worden aangepast aan die van de nieuwe provider. Met koeieletters ;)
klant > Welke mailserver moet ik gebruiken om mail mee te verzenden?
KPN medewerker > Dat kan ik helaas niet voor u nagaan. Hiervoor kunt u het beste even met uw nieuwe provider bellen.
----
medewerker provider X > Ja, sorry hoor. Maar dat is niet een account van ons, daar kan ik u niet bij helpen. Belt u maar met de KPN.

Been there, done that, didn't get the t-shirt ...

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Foamy schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:48:
[...]

KPN medewerker > Dat kan ik helaas niet voor u nagaan. Hiervoor kunt u het beste even met uw nieuwe provider bellen.
----
medewerker provider X > Ja, sorry hoor. Maar dat is niet een account van ons, daar kan ik u niet bij helpen. Belt u maar met de KPN.

Been there, done that, didn't get the t-shirt ...
Als een medewerker bij een provider een klant aan de telefoon krijgt,deze klant geeft aan een e-mail account van kpn te hebben en een internetverbinding van provider x. en provider x verwijst door naar kpn, dan is er iets mis met de kennis van de medewerker van provider x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Heren, ik denk dat het van beide kanten beter kan. Provider X moet weten dat een bepaalde poort niet geblokt is, KPN zou moeten weten dat er over die bepaalde poort SMTP mail gestuurd kan worden. Je wil immers op de lijn van provider X de mailbox van KPN bereiken. Ik denk dat het afschuiven het makkelijkste is. Maar een beetje samenwerking tussen providers kan daarin wel wat beter en komt de klant ook ten goede.

Edit: Eigenlijk wel wat Foamy zegt......

[ Voor 13% gewijzigd door marquis op 11-01-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ik het ook wel mee eens, en bij KPN zijn ze er ook wel van op de hoogte dat bij het gebruik van een andere internetverbinding de smtp server anders ingesteld dient te worden, dit leggen we dan ook uit. Alleen beschikken we niet altijd over de juiste instellingen, ikzelf ben dan niet te beroerd deze even op google op te zoeken. maar theoretisch houd inderdaad de ondersteuning op dat punt op.
Dus ik ben het ook wel eens dat de providers onderling beter moeten samenwerken.
Iets in de trend van een gezamenlijke database met instellingen en faq's of dergelijke. Dat zou de naam van de helpdesken in Nederland in het algemeen ook goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379085

Daar zijn standaarden cq RFC`s voor. want dan moet het niet alleen in Nederland worden doorgevoerd

Alleen denk ik dat je er niet van uitgaan dat alle providers die diensten aanbiedt zoals b.v. secure smtp tbv extern gebruik / pop / imap

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 379085 op 11-01-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
Het probleem is opgelost. Maarja, wordt nu wel raar aangekeken, want het deed het niet in ene keer zoals ze verwachtten. Tot overmaat van ramp is de Inbox ook bijna vol, daar kregen ze een mailtje van van de KPN. En dan zeggen ze "daar hadden we hiervoor ook geen last van". Erg in een klein dorpje.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even bij instellingen, geavanceerd. kopie op de server achterlaten uitschakelen. dan krijgen ze in de toekomst geen problemen met een volle box :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Anoniem: 390808 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:54:
Even bij instellingen, geavanceerd. kopie op de server achterlaten uitschakelen. dan krijgen ze in de toekomst geen problemen met een volle box :P
Nee, dan krijgen ze bij de volgende herinstallatie het probleem dat alle mail ineens weg is...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha, het is het één of het ander :P

anders even inloggen op de webmail en deze leegmaken, en dan ook alle mappen even bij langs ;)

ojah: link!

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 390808 op 11-01-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Het probleem is opgelost. Maarja, wordt nu wel raar aangekeken, want het deed het niet in ene keer zoals ze verwachtten. Tot overmaat van ramp is de Inbox ook bijna vol, daar kregen ze een mailtje van van de KPN. En dan zeggen ze "daar hadden we hiervoor ook geen last van". Erg in een klein dorpje..
Hoe heb je het nu opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
213.75.63.13 (ondermeer mail.wxs.nl mail.planet.nl mail.kpnmail.nl etc.) ligt er volgens mij uit momenteel? Krijg geen mailtjes meer de deur uit...

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackdaw
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 11:17
Volgens mij wel ja, kreeg klanten aan de lijn die niet konden versturen via die servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Lijkt inmiddels opgelost..

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:02

Barca

In Search Of Sunrise

* Schop *

Sinds enige dagen KPN glasvezel, maar het lijkt erop dat SMTP server mail.kpnplanet.nl het niet doet. Kan dit kloppen? Zit overal te zoeken of ik wellicht iets verkeerd heb ingesteld maar ik weet gewoon zeker dat alles goed staat :(

EDIT: Zo vaag, ik wilde schermprints maken van mijn error en terwijl ik dat deed werd ineens mijn mail verstuurd. Had helemaal niks gewijzigd. De server zal dus wel een hikkup van een half uurtje ofzo gehad hebben. Anyway, probleem opgelost, sorry voor de schop! :)

[ Voor 26% gewijzigd door Barca op 29-05-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391373

AugmentoR schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:54:
213.75.63.13 (ondermeer mail.wxs.nl mail.planet.nl mail.kpnmail.nl etc.) ligt er volgens mij uit momenteel? Krijg geen mailtjes meer de deur uit...
Probeer eens voor uitgaande mail smtp: smarthost.direct-adsl.nl dit werkt vrijwel altijd.
Pagina: 1