Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke Firewire past op MS-7708 moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Hoi,

Heb snel een nieuwe PC moeten kopen, ben naar de Aldi gegaan en daar de MD8883 gekocht.
Helaas niet gerealiseerd dat er geen Firewire op zit. Nu wil ik wel een kaartje kopen maar ik ben bang dat er geen past. Er zitten nl twee PCI sleuven maar die zijn wel akelig klein!
Het moederbord is een MS-7708 volgens HWiNFO, zie onderstaande:

Computer: MEDIONPC MS-7708
CPU: Intel Core i5-760 (Lynnfield, B1)
2800 MHz (21.00x133.3) @ 1196 MHz (9.00x133.0)
Motherboard: MEDIONPC MS-7708
Chipset: Intel P55 (IbexPeak)
Memory: 4096 MBytes @ 664 MHz, 9.0-9-9-24
- 2048 MB PC10600 DDR3 SDRAM - Nanya Technology M2Y2G64CB8HC5N-CG
- 2048 MB PC10600 DDR3 SDRAM - Nanya Technology M2Y2G64CB8HC5N-CG
Graphics: MSI R5670 (MS-V220)
ATI RADEON HD 5670/5690/5730 (REDWOOD XT), 512 MB GDDR5 SDRAM
Drive: INTEL SSDSA2M040G2GC, 39.1 GB, Serial ATA 3Gb/s
Drive: TSSTcorp CDDVDW SH-S223C, DVD+R DL
Drive: NWNGH 3SP6ZKH, BD-ROM
Sound: Intel 5 Series/34x0 Chipset PCH - High Definition Audio Controller [B3]
Sound: ATI Redwood/Madison/Capilano - High Definition Audio Controller
Network: Realtek PCIe GBE Family Controller
Network: Realtek RTL8191SU Wireless LAN 802.11n USB 2.0 Network Adapter

Weet iemand welke Firewire kaart hier nu in past?
Zo op het oog is ie zo klein dat ik een X1 denk te hebben. Afbeeldingslocatie: http://static.howstuffworks.com/gif/pci-express-slots.gif
Hoe kom ik erachter welke van de bovenstaande ik heb?
Als je meer info nodig hebt, vraag dan maar en ik post het.

Edit:
Mijn aansluiting bestaat uit twee delen, de kleinste heeft 7 "pins" en het grotere gedeelte heeft 11 "pins" voor zover ik kan zien.

[ Voor 3% gewijzigd door pduh op 10-01-2011 20:38 . Reden: Info toegevoegd ]

P.Duh! lekker puh!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:21
Volgens mij moet je dan deze hebben pricewatch: Addonics AD2FWPX

Mocht het niet werken kun je het altijd binnen 8 dagen terug sturen.

• pduh
boers706 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:43:
Volgens mij moet je dan deze hebben pricewatch: Addonics AD2FWPX

Mocht het niet werken kun je het altijd binnen 8 dagen terug sturen.
Dat had ik dus ook gedacht maar als ik op de site van de fabrikant kijk, dan is het product "discontinued"
Link fabrikant

P.Duh! lekker puh!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:40

Aganim

I have a cunning plan..

Dan kijk je even bij de winkels in die lijst, Azerty geeft bijvoorbeeld aan er nog 1 op voorraad te hebben. Dat de fabrikant ze niet meer maakt, betekend niet dat alle voorraden overal ook al op zijn. ;)

• pduh
Maar is dat dan nog het enige model dat er dan is dat past? Wat heb ik dan eigenlijk een antiek PCI geval of niet?

P.Duh! lekker puh!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Waarom zeg je steeds dat je een antiek PCI-geval hebt, als je zelf al zegt dat het PCI-express is? :?

Hier heb je er eentje: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29867

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ja, beetje wel. Misschien moet je je ook gaan afvragen waarom je nog Firewire apparatuur gebruikt?

Ik zeg, gewoon proberen. Op zijn slechts ben je er de verzendkosten aan kwijt om te proberen.

BTW er zijn vast wel meer... maar dat kan ik zo niet vinden voor dat geld...

http://tweakers.net/price...sNZWz85-8JcTG3dX-vbW0u5AA

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

De kaart is een PCI-E 1x kaart. En die kan je ook in een PCI-E 4x t/m 16x stoppen, dus daarmee zit je altijd goed.

• pduh
Fire69 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:02:
Waarom zeg je steeds dat je een antiek PCI-geval hebt, als je zelf al zegt dat het PCI-express is? :?

Hier heb je er eentje: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29867
Hoezo "steeds" volgens mij maar 1 keer.
Maar bedankt voor je linkje! Dat ziet er goed uit.

Oh ja, Guussieboy, mijn videocamera kan alleen met Firewire aangesloten worden op de PC en die camera is nog prima. Zonde om daar een HD camera (als in Hard Disk) voor te kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door pduh op 10-01-2011 21:18 . Reden: Opm. Guussieboy ]

P.Duh! lekker puh!

• pduh
Aganim schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:06:
De kaart is een PCI-E 1x kaart. En die kan je ook in een PCI-E 4x t/m 16x stoppen, dus daarmee zit je altijd goed.
Tja, dat is het hem juist net, op mijn moederbord vind ik alleen een PCI-E1x. Dat probeer ik hierboven ook uit te leggen. Of snap ik het helemaal niet meer?

P.Duh! lekker puh!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Je begrijpt me niet, denk ik.

Als je een Firewire kaart koopt met een PCI-E 1x aansluiting, zoals degene uit de eerst gegeven link, zit je altijd goed. Deze kan je in zowel PCI-E 1x, 4x, 8x en 16x sloten stoppen.
Zolang je dus een PCI-E slot op je moederbord over hebt, past zo'n kaart altijd. Ongeacht welk type PCI-E slot het is.

Edit:

Dit gaat dus ook op voor alle PCI-E kaarten. Zo past een 4x kaart, in een 4x, 8x en 16x slot. Een 8x kaart past in een 8x en 16x slot. En een 16x kaart uiteraard alleen in een 16x slot.

[ Voor 22% gewijzigd door Aganim op 10-01-2011 22:51 ]

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ts'er zou er goed aan doen om eens een spoedcursus het gebruik van google eens door te gaan nemen

• pduh
He Ricardohuisman, wat leuk dat je me op een cursus Google wilt sturen! Heb je een goed adresje voor me?
Ik snap namelijk wel dat ik PCI-E 1x aansluiting in een PCI-E 1x, 4x, 8x en 16x slot kan stoppen.
Dat is volkomen duidelijk. Het is alleen zo dat ik een PCI-E 1X slot op mijn moederbord heb en daar dus een kaart met een passende aansluiting voor zoek.
Het was me dus niet duidelijk of een kaart met een PCI-E 8x aansluiting op een PCI-E 1x slot past. Dat leek me namelijk nogal sterk.
Voor de duidelijkheid, ik heb dus op mijn moederbord de aansluiting X1 op het onderstaande plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://static.howstuffworks.com/gif/pci-express-slots.gif
Dan wil jij dus zeggen dat zo'n kaart erin past?
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1287057137.jpeg

Als dat zo is, dan heb ik idd niet goed gegoogled en wil ik graag weten waar die info te vinden is.

P.Duh! lekker puh!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-11 11:40
nee dit kan niet:

je zit nu met PCI en PCI-e
dat is verschillend, zie ook Wikipedia: Conventional PCI en Wikipedia: PCI Express

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:51
pduh schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:23:
Het was me dus niet duidelijk of een kaart met een PCI-E 8x aansluiting op een PCI-E 1x slot past. Dat leek me namelijk nogal sterk.
Sterk wel, maar het gaat toch hoor. ;)
Wel moet je dan fysiek een stukje plastic van je slot op het moederbord afvijlen, en werkt je kaart uiteraard maar op de snelheid van je slot.

Sommige moederbord fabrikanten maken hun PCI-e slots zelfs al van hun eigen open:
Afbeeldingslocatie: http://bacon.modacity.net/stuff/lollin/Agamemnon_files/AS890_slots.jpg
(Het gaat dus om het 4e slot van links :p)

Maar zoals hier boven gezegd: een PCI kaart past NIET in een PCI-e slot. Andersom ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Malantur op 11-01-2011 13:57 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• pduh
Hmm, ik zie dat ik in de openingspost PCI gebruikt heb waar ik eigenlijk PCI-E bedoel. Vandaar misschien enige onduidelijkheid.
Dus, even voor de duidelijkheid: Er zitten twee PCI-E slots in en volgens mij de X1 versie.
Dat daar geen PCI in past is mij ook duidelijk, mijn voorgaande post was dus niet wat ik dacht dat zou lukken maar meer een reactie op andere posts.
Ik kon dus ook maar weinig vinden voor wat betreft Firewire kaarten op PCI-E 1X. Heb inmiddels de dealextreme gekocht omdat ik daar ook nog evt. een oude harde schijf op aan kan sluiten.
Nogmaals excuus voor de PCI - PCI-E verwarring door mijn fout.
Maar dan zijn er nog weinig kaarten beschikbaar zeg.
Alleen de addonics voor 39 euro en de Belkin voor 104 euro
Of mijn PCI-E aan de zijkant open is weet ik niet, dat zou ik vanavond even moeten nagaan.
Ik ben dus blij met de link van dealextreme, ik kan daar zelf nooit iets vinden.

/edit/ Ik heb dus net even gekeken maar mijn PCI-E is aan de zijkant niet open. Dan denk ik dat er maar erg weinig modellen in kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door pduh op 15-01-2011 14:35 . Reden: PCI-E open? Nee, helaas. ]

P.Duh! lekker puh!

• pduh
Even laten weten hoe het er nu voor staat.
Ik heb dus deze gekocht:
PCI-express to 2x firewire and 1 IDE combo controller card
Het duurde twee weken voordat ik hem had, direct ingebouwd en tot op heden werkt ie perfect! Ook IDE getest en dat werkt ook perfect. Dat gebruik ik nu niet meer maar is altijd handig.
Denk niet dat ik die IDE-aansluiting ga gebruiken, kwam namelijk het volgende tegen op dealextreme:
USB2 to SATA en IDE adapter. Daar kan ik mooi mijn oudere HD's mee aansluiten! Werkt ook ideaal.

Bedankt voor jullie hulp en uitleg.

P.Duh! lekker puh!

Pagina: 1