256MB PC133 op Abit BE6-2

Pagina: 1
Acties:

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:41
Ik heb deze dimm besteld bij Gistron, maar m'n be6-2 geeft slechts 128MB aan... Ik kan 'm terugsturen ter omruiling, maar als ze dan weer zo'n zelfde sturen zal hij 't nog niet doen...?

Het stickertje zegt wel 256MB. Hieronder de dimm:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bolssens/zooi/dimm1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bolssens/zooi/dimm2.jpg

Is dit wel een 256MB, en hoe kan je dit zien?

Thanx,
Bureno

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem met een 256 MB strip van Gistron in een Abit BX6r2 Mobotje :(
Volgens mij zijn het gewoon heel erg 'slechte' DIMM's van Gistron, die gewoon niet werken in oude moederborden. Erg goedkoop OEM spul dus |:(

Die DIMM van mij werkt namelijk wel in een zgan Athlon Mobotje........

• bureno
Ik zou een be6-2 toch niet echt oud willen noemen :?

Heb jij de dimm teruggestuurd? als ze nl. weer datzelfde merk sturen heeft 't weinig zin om te ruilen ben ik bang...

Verwijderd

Heb net zelf 256 MB bij gistron gekocht, zit nu ook op een BE6-II, geen enkel probleem tot nu toe(buiten dat Gistron me genaaid heeft met de prijs :( )

Maar volgens mij was dat wel een ander plakje dan die op de foto. Kan 't nu ff niet checken maar er stond in ieder geval ergens 32 * 64 op 'n stickertje

• bureno
Ik zie dat hij nu weer 225 kost; net op tijd besteld dan vorige week, voor 179 ;) Maar dan moet ie het natuurlijk wel doen... Ik ga de dimm maar gewoon terugsturen en hopen dat de vervanger het wel op m'n be6-2 doet...

Verwijderd

da's niet grappig: ik had ook besteld voor 179, maar op het moment van versturen (4 werkdagen later :( ) was de prijs 225 , drie keer raden wat ik moest betalen ... :r

• bureno
Op Thursday 15 March 2001 16:39 schreef odv het volgende:
da's niet grappig: ik had ook besteld voor 179, maar op het moment van versturen (4 werkdagen later :( ) was de prijs 225 , drie keer raden wat ik moest betalen ... :r
Da's vaag, normaal is de prijs bij bestellen de prijs die je moet betalen, ook bij gistron... Dan heb jij waarschijnlijk pech :'(

• worsie
  • Laatst online: 22-02-2025
Op Thursday 15 March 2001 16:39 schreef odv het volgende:
Wat je hoort te betalen is de prijs die je op je orderbevestiging hebt gekregen. Kijk die eens na.

Verwijderd

Is weer 's hetzelfde liedje inderdaad: you'll always be a loser ... :'(

Maarreh, lees de achterkant van je factuurtje maar 's. Daar staat dat met de prijs die op het moment van versturen geldt gerekend wordt.
Toch lekker dat ze dat pas melden *nadat* je iets gekocht hebt, en niet op hun website |:(

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
dit geheugen is anders van LG Semiconductor, en dat is zeker geen slecht geheugen!

Wellicht kan jouw biosversie gewoon geen 256 MB dimms aan?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• worsie
  • Laatst online: 22-02-2025
Op Thursday 15 March 2001 17:17 schreef odv het volgende:
Is weer 's hetzelfde liedje inderdaad: you'll always be a loser ... :'(

Maarreh, lees de achterkant van je factuurtje maar 's. Daar staat dat met de prijs die op het moment van versturen geldt gerekend wordt.
Toch lekker dat ze dat pas melden *nadat* je iets gekocht hebt, en niet op hun website |:(
Ik geef ze niet veel kans bij de rechter. Orderbevestiging is een rechtsgeldig document.

Verwijderd

Enneh, stom geweest niet om een orderbevestiging gevraagd. Had zulke goede berichten gelezen over Gistron in de shopsurvey..... dacht dat dat wel goed zou zitten. Niet dus.

Valt dus ook een beetje in de categorie eigen schuld dikke bult. Mocht het overigens ook gewoon retour sturen van Gistron. Niet dat ik daar wat mee opschiet natuurlijk.

Anyway, hopelijk kost mijn mond op mond 'reclame' hun meer dan de fl. 46,- die het mij gekost heeft.

• bureno
Op Thursday 15 March 2001 17:18 schreef 0siris het volgende:
dit geheugen is anders van LG Semiconductor, en dat is zeker geen slecht geheugen!

Wellicht kan jouw biosversie gewoon geen 256 MB dimms aan?
bios versie weet ik niet uit m'n hoofd, gewoon de standaard versie van de BE6-II Die kan volgens 't boekje gewoon 256MB dimms aan, ook double sided...

Verwijderd

Beter laat als nooit :-) Toch nog reactie :-)

Nee, heb geheugen niet terug gebracht omdat het gewoon werkt en ik het via een vriend van een collega besteld had via de post. Te lastig dus allemaal.
Maar inderdaad, ook zo'n strip van 179 piek.

Loopt momenteel nog een thread (behalve de mijn) met hetzelfde probleem, met hetzelfde geheugen......

We moeten Gistron maar aanklagen volgens mij :9
Pagina: 1