Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmolenaar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 13:12
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort een nieuwe videokaart gekocht om mijn oude vertrouwde 8600GT te vervangen. Ik heb gekozen voor de EVGA GTS450 Superclocked. Een lekkere snelle kaart binnen mijn budget. Tot op heden ben ik zeer tevreden over deze kaart. Ik zal binnenkort nog een review schrijven, zodra ik meer vrije tijd heb.

Nvidia Design Garage (NDG) is een programma dat heel gedetailleerd auto's kan renderen. De lichteffecten en schaduwen lijken wel natuurgetrouw, en de kwaliteit van de afbeeldingen is superieur. Je moet NDG wel een tijd laten draaien i.v.m. het renderingsproces. Dit kan soms een tijdje duren, maar dit verschilt per videokaart.

O.K, let's get down to business. Het doel van dit topic is het posten van je Nvidia Design Garage creaties. Tot dusver heb ik zelf nog maar 1 rendering uitgevoerd, omdat ik problemen kreeg met mijn vorige voeding (HKC USP5565). Sinds ik deze heb vervangen met een 700W Nexus is dit probleem ook opgelost.

Ik heb hieronder een Porsche GT2 gerendered met focus op het linker achterlicht.

Afbeeldingslocatie: http://qitomw.bay.livefilestore.com/y1pmKQ2SH1IEx177u9_TInRt4DjSIodbdgR6j-W7gOtS1RdWWEHA0lPimkUtRDGfdMbPXfF5CwApUGurxMIqTUZZf8vRT-lT3kJ/Porsche%20GT2%20(thumb).bmp?psid=1

PS: Klik op de afbeelding voor een "Full-Res" versie.

Ik hoop dat er meer tweakers zijn die ook dit programma gebruiken, en hun creaties hier willen posten.

Met vriendelijke groet,
Daniel

PS: Download link van Nvidia Design Garage (GTX 2xx of hoger vereist)

[ Voor 4% gewijzigd door danielmolenaar op 12-01-2011 20:17 . Reden: Link naar Nvidia Design Garage toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmolenaar
Hieronder weer 2 creaties van eigen bodem:

Afbeeldingslocatie: http://qitomw.bay.livefilestore.com/y1p-WQR1iiUyQ_vX7mWJJYcXBMW1nGa0q8VWBzobwEJj_9pHWRiv3Se2Hnt-fbrRvwfwBbWBZ23QljRDuc_I05YX8OE-OcySUgY/Nissan%20GTR%20(thumb).png?psid=1

Afbeeldingslocatie: http://qitomw.bay.livefilestore.com/y1p-WQR1iiUyQ9bC46VGcDmmQHGh_yUQg27g2pDRBAQk3DxmpEg9oVCi9Cr-o-sZpvCCPOq78jToHQTZTYbdJiQth7MrYVe_hXI/Nissan%20GTR2%20(thumb).png?psid=1

Zijn er nog andere mensen met hun eigen creaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:15
Die bokeh is wel lelijk zeg, damn :X ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmolenaar
TheJVH schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:24:
Die bokeh is wel lelijk zeg, damn :X ...
Bokeh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
bokeh: japans voor onscherpte. word naar mijn weten vooral in de fotografie-wereld gebruikt om over de qualiteit en eigenschappen te praten over het deel van een foto dat niet in focus ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

bokeh zijn die 6 hoekige rondjes die je ziet in de onscherpe delen rond bijv. lampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 12:13
Had hier al wat naar zitten kijken, omdat het in princiepe gewoon een render engine is met een hele mooie setup..

Maar kan je er ook eigen modellen in laden, vrees van niet he? Anders zou het wel een leuke render engine zijn voor mijn nurbs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bokeh
Bokeh

Rocket science :Y)

[ Voor 80% gewijzigd door RobIII op 12-01-2011 21:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmolenaar
kaesve schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:34:
bokeh: japans voor onscherpte. word naar mijn weten vooral in de fotografie-wereld gebruikt om over de qualiteit en eigenschappen te praten over het deel van een foto dat niet in focus ligt..
brilsmurfffje schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:35:
bokeh zijn die 6 hoekige rondjes die je ziet in de onscherpe delen rond bijv. lampen
Aha, bedankt voor de vertaling :P

Het zit zo: Dit programma blijft renderen tot het wordt afgesloten of dat het venster niet meer actief is. Dus hoe langer je het venster "open laat staan" hoe beter het plaatje wordt.
De Porsche heeft zo'n 25-35 minuten gerenderred, en de beide Nissan's zo'n 20 min. Als ik binnenkort meer foto's upload, zal ik er voor zorgen dat ze wat langer gerenderred zijn.

@Darkpluisje
Ik moet je helaas teleurstellen, dit is niet mogelijk. Nvidia heeft in samenwerking met Need for Speed dit programma ontwikkeld, en is ook alleen bedoeld voor de modellen die zijn meegeleverd. Misschien dat er in een nieuwe versie van NDG een optie is om zelf modellen toe te voegen. Daarvoor zou je de website van Nvidia maar in de gaten moeten houden ;)

[ Voor 16% gewijzigd door danielmolenaar op 12-01-2011 21:47 . Reden: typ-o ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
danielmolenaar schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:43:
[...]

[...]

Aha, bedankt voor de vertaling :P

Het zit zo: Dit programma blijft renderen tot het wordt afgesloten of dat het venster niet meer actief is. Dus hoe langer je het venster "open laat staan" hoe beter het plaatje wordt.
De Porsche heeft zo'n 25-35 minuten gerenderred, en de beide Nissan's zo'n 20 min. Als ik binnenkort meer foto's upload, zal ik er voor zorgen dat ze wat langer gerenderred zijn.

@Darkpluisje
Ik moet je helaas teleurstellen, dit is niet mogelijk. Nvidia heeft in samenwerking met Need for Speed dit programma ontwikkeld, en is ook alleen bedoeld voor de modellen die zijn meegeleverd. Misschien dat er in een nieuwe versie van NDG een optie is om zelf modellen toe te voegen. Daarvoor zou je de website van Nvidia maar in de gaten moeten houden ;)
Ja vroeg me gewoon af... Ik weet dat er ook zat andere dingen niet bedoelt zijn met software die ook gebeuren :P

Och met maxwell heb je ook al snel zo'n soort resultaat, alleen gebruikt die helaas geen cuda

Heb je toenvallig een lijst van de beschikbare auto's? Is wel handig als reference dit

[ Voor 3% gewijzigd door darkpluisje op 12-01-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zag dit voor het eerst op kantoor, erg mooie plaatjes komen eruit. Het is meer een tech demo/showcase. Het praktisch nut ontgaat mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
magnifor schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:05:
Ik zag dit voor het eerst op kantoor, erg mooie plaatjes komen eruit. Het is meer een tech demo/showcase. Het praktisch nut ontgaat mij.
het is ook puur bedoelt als showcase... dus dat is dan ook het nut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmolenaar
@Darkpluisje
Ik zal z.s.m. een lijst met beschikbare auto's in mijn eerste post zetten. Tevens zal ik wat technische details toevoegen bij mijn volgende uploads.

@Magnifor
Tja het is inderdaad alleen voor de show, maar dat betekend niet dat het niet mooi is ;) Er hoeft ook geen praktisch nut achter te zitten, daarom is het voor de show. :D
Pagina: 1