Computer doet helemaal niets meer, ook voeding start niet

Pagina: 1
Acties:

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-02 22:16
Zoals de titel al beschrijft heb ik grote problemen... Toen ik de 230volt stekker van een usb apparaat in het stopcontact deed, knalde de aardlek erdoorheen waarna de computer dus volledig dood is.

Wat ik tot nu toe heb gedaan:
-testen HD's--> doen het nog
-Voeding testen met multimeter, doet het nog
-alle randapparatuur eraf gehaald, dus alleen: voeding moederboard en aan/uit schakelaar--> niks, dus ook de fans van de voeding gaan niet eens aan.

Klinkt als overleden moederboard, niet? Of heeft iemand anders nog een briljant idee? Zou de processor het nog overleeft kunnen hebben?

Bedankt.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-02 13:33
Klinkt als e mobo idd. Processor zou het best overleefd kunnen hebben, die gaan niet zomaar stuk.

Desktop | Server | Laptop

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-02 11:28
Misschien kun je bij een vriend/kennis je processor en het geheugen testen, dan weet je meteen wat er stuk is. En misschien is toch alleen je voeding stuk en de rest nog heel. Hij geeft misschien nog wel 12 volt maar misschien wel te weinig ampere.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:34
Pak idd de PC van iemand anders, of een oude er eens bij. Verwissel eerst de voeding, dan is dat ook uit de wereld geholpen. Doet ie het wel -> nieuwe voeding, doet ie het niet -> nieuw mobo. Natuurlijk is dat nog iets te simpel, dus test je RAM en je CPU ook eens in díe PC;)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Vjenne
hmm, ken echt niemand met een i3 processor en/of passend moederboard....
Denk overigens echt dat voeding wel ok is, meet ik hem los door door de groene en zwarte met elkaar te verbinden, dan springt de fan van de voeding gewoon aan. Aangesloten op het moederboard doet ie niets...
Je kunt tegenwoordig toch ook bij mycom achtige winkels dingen laten testen? (getverdemme, niets tweakerigs aan natuurlijk om zoiets uit te besteden!!!! maar weet ff niks anders!)

ps. bedankt voor het meedenken!!

[ Voor 3% gewijzigd door Vjenne op 10-01-2011 20:56 ]

• Vjenne
Als ik trouwens mijn moederbord straks moet vervangen en ik doe dit door exact hetzelfde type. Werkt mijn besturingsysteem en installatie dan nog? Of gaan er toch typenummertjes verschillen enzo?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 15:09
Ja, dat gaat prima werken. Ik vind het alleen raar dat je moederbord wel overleden is, maar je voeding niet. Dat hij aanspringt betekent niet automatisch dat hij werkt. Er kan riple op het dc signaal zijn ontstaan, de voeding kan te weinig stroom leveren en uiteraard is er ook nog een kans op instabiele voltages.

Ik zou toch eerst even testen met een andere voeding.

• Vjenne
ok, dank je wel.

Wat betreft de voeding, dit kan ik natuurlijk nog altijd ff proberen om een andere te pakken. Maar feit blijft volgens mij dat mijn moederbord mijn voeding in ieder geval niet meer aanstuurt(sluiten van groen en zwart). Zou bijna proberen om groen en zwart met elkaar te sluiten met het moederbord aangesloten.... maar ben beetje bang dat ik dan echt vonken krijg...
Pagina: 1