Pc start op maar geen 1 usb poort doet het en internet niet

Pagina: 1
Acties:

• Jorishc
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-06-2023
Beste Tweakers,

Ik startte vandaag mijn pc op en opeens deden mijn usb poorten het niet meer en ook mijn internet niet..
In de bios werkt mijn toetsenbord het wel!

Ik heb een bios reset gedaan wat niet heeft geholpen.
Daarna ging die opstarten en na het windows laad scherm kreeg ik opeens 2 sec bluescreen wat ik niet kon lezen. En daarna opnieuw opgestart en opstart herstel gedaan, wat ook niet heeft geholpen..
Verder geen 1 keer meer een bluescreen gehad..

Specs pc:

Windows 7 ultimate 64bit
Moederbord: MSI 790FX-GD70
Geheugen: Corsair Dominator CMD4GX3M2A1600C8
HDD: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
Processor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Videokaart: Saphire 4870 1gb

Weten jullie wat er aan de hand is?

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-01 07:42

EoG

BOFH

Ben je al je drivers niet gewoon kwijt?

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-02 16:26
is ie in safe mode stabiel?

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Jorishc
In safe mode gebeurd er niks.. ( hij start dus wel op alles zie ik wat ik normaal ook zie.. alleen doen de poorten het niet en internet niet..)

En ik weet niet of ik me drivers kwijt ben lijkt me raar dat al me drivers opeens kwijt zijn?
En en een muis en toetsenbord hoort het toch altijd wel te doen?

[ Voor 22% gewijzigd door Jorishc op 10-01-2011 19:15 ]

• EoG

EoG

BOFH

Hoezo weet je dat niet? Kijk even in device manager of je apparaten überhaupt nog geïnstalleerd staan. Wat heb je zelf allemaal geprobeerd? GoT is geen vraagbak.

• Jorishc
Ik heb verteld wat ik heb geprobeerd... en in de bios zie ik alles nog staan en herkend hij alles.
En in me device manager kan ik niet komen want me toetsenbord en muis doen het niet..

Zoals ik in het begin aangaf geen 1 usb poort werkt..

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:16

Aganim

I have a cunning plan..

Kan je niet ergens aan een PS/2 muis of toetsenbord komen? (Lenen wellicht?)

Mij lijkt het anders het makkelijkste om een backup van je data te maken (eventueel met een Linux Live CD, waarschijnlijk werken de poorten daar wel in) en opnieuw te installeren. Zonder toetsenbord en muis houdt het verhaal anders vrij snel op.

Wat je ook nog even kan kijken is of je USB legacy mode aan of uit kan zetten in de bios. Al denk ik niet dat dat wat op gaat lossen, maar wie niet waagt..

• Jorishc
Aganim schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:25:
Kan je niet ergens aan een PS/2 muis of toetsenbord komen? (Lenen wellicht?)
Die werken ook niet.. baal er wel van..

Het kan niet zijn dat mijn moederbord naar de ***** is?

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

en als je in safe mode opstart, krijg je dan als je ctrl-alt-del doet wel taakbeheer? zo ja kun je via nieuwe taak > explorer.exe de UI krijgen. en hoe heb je geconstateerd dat je geen netwerkverbinding hebt als je geen muis/tobo hebt? als met een ubuntu live cd je muis/tobo wel werkt weet je in ieder geval dat het niet aan je hardware ligt.

Omdat het kan.

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:47
Je moederbord kan inderdaad defect zijn. Ik heb een zelfde probleem ook gehad. Probeer eerst eens zoveel mogelijk los te koppelen en kijken of je het zo op 1 of andere manier aan de praat krijgt. Misschien is er een apparaat welke een storing veroorzaakt of iets dergelijks.

• Jorishc
dragon4ce schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:31:
en als je in safe mode opstart, krijg je dan als je ctrl-alt-del doet wel taakbeheer? zo ja kun je via nieuwe taak > explorer.exe de UI krijgen. en hoe heb je geconstateerd dat je geen netwerkverbinding hebt als je geen muis/tobo hebt? als met een ubuntu live cd je muis/tobo wel werkt weet je in ieder geval dat het niet aan je hardware ligt.
ik kan helemaal niets!
Dus geen ctrl alt delete hij herkent ook niks als ik er een usb in stop enz..

• Jorishc
FreestyleFrl schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:31:
Je moederbord kan inderdaad defect zijn. Ik heb een zelfde probleem ook gehad. Probeer eerst eens zoveel mogelijk los te koppelen en kijken of je het zo op 1 of andere manier aan de praat krijgt. Misschien is er een apparaat welke een storing veroorzaakt of iets dergelijks.
Geheugen al gecheckt maar is het niet.. ik zal is kijken of er iets is wat deffect kan zijn..
Denkt het alleen helaas niet:(

Bij jou werkte pc opnieuw installeren niet?

• EoG

EoG

BOFH

FreestyleFrl schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:31:
In de BIOS werkt z'n keyboard wel, dus ik ga er van uit dat dit een dik software-probleem is. Aganim's suggestie zou ik aanhouden; back-uppen via een Linux CD'tje en vervolgens de hele boel opnieuw installeren!

• Jorishc
Ik ga even een foto maken van me blue screen als ik bios reset miss staat daar nog iets belangrijks en anders wordt het maar linux backup.. en windows opnieuw installeren..

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:19
Probeer ook een Linux Live CD en als die wel werkt, weet je in ieder geval dat het niet ligt aan de hardware.

Verwijderd

of mischien een recovery naar een tijd waar het nog wel werkte?

• Jorishc
Dit kreeg ik na reset van bios en voor het laden van windows..

http://img811.imageshack.us/img811/6748/img0758f.jpg

• EoG

EoG

BOFH

Het ziet er nog steeds uit als een software-probleem. Probeer Google eens.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

En nou even googlen naar de stop code en de raad hierboven opvolgen, en er is geen vuiltje aan de lucht.
Niemand hier heeft hiervoor een glazen bol.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-02 15:32
Opstarten van de Windows CD en je OS laten repareren ?
Als het een software probleem is zal je toetsenbord het zonder problemen doen als je opstart van CD.
uiteraard wel eerst op de een of andere manier een backup maken. of het risico nemen :P

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-12-2025
Probeer anders via usb stick op te starten. Je kunt in de bios komen, dus kun je deze optie gebruiken.

Dan kun je gelijk in je bios zien, of hij een van de usb poorten nog kan herkennen

Ik heb niet exact jouw probleem gehad, maar dat blauwe scherm heb ik op mijn (hetzelfde) bordje ook gehad. Bij mij was het uiteindelijk een driver probleem veroorzaakt door w7 64b kinderziektes

• Mavamaarten
  • Laatst online: 09:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Inderdaad. Gewoon Linux Live CD (gewone ubuntu disk werkt prima) of Windows Disk erin en kijken of hij het doet.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Jorishc
ik ga nu linux op een cd zetten en kijken wat er gebeurd..
en even me hdd alvast backupen

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

En vergeet niet om even een virusscanner over je HDD te halen, als het in Linux wel allemaal gewoon werkt. :)

• Jorishc
Ik draai nu ubuntu op me pc en daar werkt alles gewoon..
Nu even backupen.. weet iemand een virusscanner voor ubuntu want die kan ik niet vinden op google..
Ik had CLAMTK geprobeerd maar die werkte niet..

[ Voor 83% gewijzigd door Jorishc op 10-01-2011 21:08 ]

• Mavamaarten
  • Laatst online: 09:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

o_O Vreemde reactie. Ik zou gewoon meteen een schone windows install erover gooien. Eerst in Ubuntu (Live !) alles van de HDD dat belangrijk voor je is kopieren, daarna HDD format en schone windows erover.

Ubuntu is goed genoeg, als je het wil gebruiken, maar het is toch serieus aanpassen als je van windows komt.
Vergeet niet dat windows programma's er niet op werken ! (buiten Wine gerekend dan...)

Android developer & dürüm-liefhebber

• Jorishc
Mavamaarten schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:06:
o_O Vreemde reactie. Ik zou gewoon meteen een schone windows install erover gooien. Eerst in Ubuntu (Live !) alles van de HDD dat belangrijk voor je is kopieren, daarna HDD format en schone windows erover.

Ubuntu is goed genoeg, als je het wil gebruiken, maar het is toch serieus aanpassen als je van windows komt.
Vergeet niet dat windows programma's er niet op werken ! (buiten Wine gerekend dan...)
ik typte het fout excuus maar installeren was niet de bedoeling!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Nu even backupen.. weet iemand een virusscanner voor ubuntu want die kan ik niet vinden op google..
Je zou Avast of F-PROT kunnen proberen. Misschien dat iemand anders nog alternatieven heeft.

Maar ik ben wel benieuwd hoe je hebt gezocht, want op "Ubuntu Virus Scanner" is dit het eerste dat ik tegenkom, op "Linux Virus Scanner" kom ik als tweede hit AVG tegen. :p

Als je zeker bent dat je backup vrij is van virussen, dan moet het een kwestie zijn van formatteren, opnieuw installeren en klaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Aganim op 10-01-2011 21:21 ]

Pagina: 1