[T-mobile] Beltegoed houdbaar verlening online?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Mijn excuses voor de slechte topictitel, ik kon het er niet helemaal in kwijt.

Mijn kwestie: Mijn vader mag over anderhalve week zijn T-mobile Flex abbonnement verlengen. Nu is het zo dat hij 300+ euro tegoed heeft staan. (Ja dat lees je goed ;) )
Hele rompslomp gehad van uit laten rekenen wat een verlenging kost met een HTC Desire(hd).
Nu is het zo dat T-mobile de gewone Desire niet in voorraad heeft (Sterker nog, meneer wist me te vertellen dat deze telefoon nooit bestaan had, oh jeetje), maar wel de HD variant kan opsturen voor 199 euro. Nu blijkt dat studentmobiel.nl de Desire & DHD heeft voor een stuk minder van de prijs. (70 euro)

Ik heb gebelt naar de klantenservice om te vragen of het beltegoed bij een verlenging houdbaar blijft. Dit was het geval, 1 klein nadeeltje, er worden buiten de bundel tarieven gebruikt. Daar kan ik wel mee leven.

Mijn vraag:
Blijft zijn beltegoed behouden wanneer ik verleng via een derde? (Dus bijvoorbeeld bij Studentmobiel?)
T-mobile heb ik een aantal malen gebeld, de ene zegt van niet, de andere van wel.
Dus graag iemand met een concreet antwoord.

Alvast bedankt voor de hulp. :>

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
Ja.
Van Flex naar Relax wel. (maar dan buiten de bundel inderdaad).
Van Flex naar iPlan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-07 14:12
Het is zeker geen Sim only wat ie heeft? Anders zou ik hem lekker door laten lopen.

En ja, anders Relax nemen. Kun je je beltegoed opmaken tegen 25 of 30 cent per minuut / per sms. Ik zou dat persoonlijk nooit doen, maargoed dat is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:12

Salandur

Software Engineer

je kan wel verlengen met telefoon, maar dan wordt je contract bijna altijd omgezet naar Relax en dan heb je niet meer dezelfde voorwaarden. Ik zou eens langs een goede telefoontoko wandelen om je daar goed te laten adviseren en daar kan je waarschijnlijk de telefoon gewoon direct meenemen mocht je besluiten tot verlenging.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Het is inderdaad verlenging met telefoon. Een T-mobile medewerker heeft me verteld dat wanneer ik bij een externe partij zou verlengen (dus van Flex -> Relax) dat ik dan niet mijn beltegoed zou houden.

Dat het tegen woekeprijzen is vind ik niet zo'n probleem. Ik vind het gewoon zonde om ze 300 euro te laten houden.

Bedankt voor de info :). Misschien toch maar even een T-mobile shop inlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Wat je ook kunt doen is het beltegoed laten uitbetalen via http://www.thoorn.nl/

Ik neem tenminste aan, zo was het bij mij toen ik een Flex abonnement had, dat het bellen naar 0900/0909 nummers uit het beltegoed gaat.
Je bent dan wel wat geld kwijt, maar krijgt het cash terug op je rekening gestort.

Daarna kun je een Relax abonnement afsluiten en de cash gebruiken voor de nieuwe telefoon OF
je kunt een Flex Sim Only abonnement afsluiten (als je die nog kunt vinden via derden) en dan met de cash een losse telefoon kopen.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
speedme schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:07:
Wat je ook kunt doen is het beltegoed laten uitbetalen via http://www.thoorn.nl/

Ik neem tenminste aan, zo was het bij mij toen ik een Flex abonnement had, dat het bellen naar 0900/0909 nummers uit het beltegoed gaat.
Je bent dan wel wat geld kwijt, maar krijgt het cash terug op je rekening gestort.

Daarna kun je een Relax abonnement afsluiten en de cash gebruiken voor de nieuwe telefoon OF
je kunt een Flex Sim Only abonnement afsluiten (als je die nog kunt vinden via derden) en dan met de cash een losse telefoon kopen.
Dat gaat volgens mij niet werken, ik las in de tarieven pdf(PDF alert) het volgende:
0900 servicenummers: Tarief servicenummer + het gebruikelijke verkeerstarief (binnen de bundel) van je abonnement.
Je betaalt per seconde met een minimum van 1 minuut.

[ Voor 7% gewijzigd door Kecin op 11-01-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-07 14:12
Werkt wel goed hoor, als je een tarief per gesprek hebt, heb je iets van 10 seconden je minuuttarief van binnen je bundel. Als je het goed doet kun je voor € 1,10 per telefoontje je beltegoed opmaken (excl BTW, 1,10 uit je Flexbundel dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Hugo__Boss schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:19:
Werkt wel goed hoor, als je een tarief per gesprek hebt, heb je iets van 10 seconden je minuuttarief van binnen je bundel. Als je het goed doet kun je voor € 1,10 per telefoontje je beltegoed opmaken (excl BTW, 1,10 uit je Flexbundel dus).
Ik las wel dat het abbo zakelijk anders is. Dit gaat om een persoonlijk abbo. Weet niet of dat verschil maakt? Maar bedankt voor de tip. Zoek ik daar in iedergeval even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik had tot vorig jaar ook een persoonlijke (geen zakelijke dus) Flex abonnement en heb zo mijn beltegoed opgemaakt. Dit kon omdat het bellen naar 0900/0909 nummers gewoon van het beltegoed werd afgeschreven.
De maker van de site krijgt een klein deel van het geld en de rest wordt op jouw rekening gestort (en dat gaat echt enorm snel, meestal dezelfde dag nog).

Mail anders even naar het opgegeven emailadres, mijn ervaring is dat dezelfde dag nog een email terug gestuurd wordt).

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Ik heb eenzelfde situatie gehad: Van Flex naar Relax, veel beltegoed, verlenging bij een 3de partij (Pdashop.nl). Al mijn Flex beltegoed heb ik gewoon kunnen meenemen naar de Relax bundel. Alleen verbruik je wel alles wat je hebt meegenomen tegen een hoger tarief, ik meen het buiten de bundel tarief. (Wat me overigens niet is verteld bij het overstappen).

T-Mobile heeft begin vorige jaar (toen Flex eruit ging) speciaal nog geadverteerd met dat je je beltegoed kan meenemen als je naar Relax over gaat (al moest je wel zoeken naar die folders). Ik zou het voor de zekerheid nog wel navragen bij Studentmobiel en die moeten de vraag zelf maar voorleggen aan T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252802

Hieronder een deel van mijn chat met een t-mobile medewerker, wellicht kan je er iets mee:

Welkom bij de T-Mobile chat service. Eén van onze adviseurs is zo beschikbaar.
U bent nu verbonden met Johan (Verkoopadviseur).
Johan (Verkoopadviseur): Hallo! U chat met Johan (Verkoopadviseur). Ik help graag met uw bestelling.
Mag ik uw naam vragen?

U: dat mag. danishchef
Johan (Verkoopadviseur): Kan ik u helpen bij uw bestelling?
U: ik heb eigenlijk alleen een vraag.
U: ik heb 20 feb 2010 een flex 25 abbonnement afgesloten.
U: deze loop dus over een ruime maand af, naar WELK relax abbonnement kan ik verlengen met behoud van mijn
tegoed.
U: ?
Johan (Verkoopadviseur): Een ogenblikje alstublieft.
Johan (Verkoopadviseur): Als u verlengt met Relax behoud u uw tegoed.

U: ook als ik verleng naar een relax 60 of een relax 130 ?
Johan (Verkoopadviseur): Dat klopt. dat maakt verder niet uit.

De rest van deze discussie laat ik hier maar achterwege maar het deel over verbruikten tegen een hoger tarief is mij ook niet gemeld. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Mobile Experts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-03-2021

T-Mobile Experts

Bedrijfsaccount T-Mobile
@Kecin
Ik zie dat je dit topic een week geleden bent gestart en al even niet meer hebt gereageerd. Ik wil je toch graag nog een antwoord geven.

Bij een contractvernieuwing van Flex naar Relax neem je eventueel opgespaard tegoed mee. Het maakt niet uit of je de contractvernieuwing regelt direct bij T-Mobile of een ander verkooppunt zoals bijvoorbeeld Studentmobiel.nl. Het meegenomen Flex-tegoed wordt, zoals eerder gemeld, verbruikt tegen het tarief buiten de bundel van 30 cent per minuut/sms/mms/MB.

@DanishChef
Ik vind het jammer om te lezen dat je niet geinformeerd bent over hoe het Flex-tegoed wordt verbruikt. Dit hoort standaard wel te gebeuren. Mijn excuses daarvoor.

T-Mobile Netherlands BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 16:15
Woei T-Mobile WebCare... Hallo!!

Ik zit met hetzelfde probleem. Heb mijn oude nummer nog aangehouden omdat sommige oude contacten alleen dit nummer hebben. Heb zo'n 330 euro tegoed. Kom nog van Orange overigens.

Mijn relatie met T-Mobile is al niet zo goed... Sinds de overname van Orange zijn verschillende malen tarieven verhoogd zonder kennisgeving. Flex is vervallen... zonder kennisgeving. Dekking op mijn zakelijke telefoon is kut (denk dat ie op mijn prive telefoon beter is, zal vast met de telefoon te maken hebben, kan het ook niet hard maken, gebruik em veel te weinig (lees bijna nooit in NL)). Klachten over de dekking worden niet serieus genomen en/of hebben achterlijke eisen als moeten 3 meldingen/locaties binnen 3 dagen zijn met een postcode.... Uh ja, de postcode van hmp 63,2 op de A58 is uh?????????? Ah die is er niet, dan kunnen ze het niet melden...

Kortom het geduld is al ver op.

Mijn abo gaat vervallen. Gezien het enige waar ik het abo *soms* voor gebruik het bellen vanaf vakantie (buitenland dus), aanschaffen van apps en servicenummers zijn heeft T-Mobile geen alternatieven voor me. Bij Relax valt nl. geen van dit alles binnen de bundel (ondanks de grote melding op de website 'Alles uit 1 bundel'... screenshot nodig? Mss handig voor een consumentenbond oid). Ik ben dus mooi genaaid. Kan of 20 euro per maand blijven betalen voor 20 euro tegoed, zonder nieuwe telefoon dus, terwijl dat bij SIM-only de helft was geweest voor hetzelfde tegoed of zwaar genaaid worden door Relax, gezien ik het tegoed dan helemaal niet meer op krijg en het abo helemaal niet meer aansluit bij mijn (sporadische) gebruik en de tarieven buitensporig hoog zijn (volgens mijn zijn zekere prepaids goedkoper dan de buiten de bundel tarieven... wtf).

Verschillende helpdesk medewerkers (online chat, 0800-7111) melden dat iemand met meer bevoegdheden misschien meer kon. Wellicht heeft de T-Mobile WebCare meer bevoegdheden?

Anders voel ik me genoodzaakt het oog om oog, tand om tand principe te hanteren en m'n beltegoed te cashen op een manier die voor T-Mobile zeer negatief zal zijn. Via thoorn.nl ofzo. Neem aan dat dat de winstmarges aardig zal drukken.

Ik ben vrij flexibel overigens, kan best wat beltegoed missen als compensatie voor een nieuwe telefoon bijv., maar zonder tegemoet koming van de T-Mobile kant zal het een verhaaltje cashen tegoed en permanent vaarwel T-Mobile worden. Ben het eenrichtingsverkeer wel een beetje beu nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 16:15
Dat thoorn.nl de winstmarges drukt blijkt al wel. 3 dagen geleden hebben ze het servicenummer van Thoorn geblokkeerd. Blijkbaar begint het populair te worden nu veel mensen uit hun Flex gepushed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
T-Mobile Webcare schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:33:
@Kecin
Ik zie dat je dit topic een week geleden bent gestart en al even niet meer hebt gereageerd. Ik wil je toch graag nog een antwoord geven.

Bij een contractvernieuwing van Flex naar Relax neem je eventueel opgespaard tegoed mee. Het maakt niet uit of je de contractvernieuwing regelt direct bij T-Mobile of een ander verkooppunt zoals bijvoorbeeld Studentmobiel.nl. Het meegenomen Flex-tegoed wordt, zoals eerder gemeld, verbruikt tegen het tarief buiten de bundel van 30 cent per minuut/sms/mms/MB.

@DanishChef
Ik vind het jammer om te lezen dat je niet geinformeerd bent over hoe het Flex-tegoed wordt verbruikt. Dit hoort standaard wel te gebeuren. Mijn excuses daarvoor.
Klopt helemaal, bedankt voor het antwoord. Vandaag verlengd bij een t-mobile shop met een aantrekkelijke aanbieding :).
Allemaal netjes geregeld.
Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Mobile Experts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-03-2021

T-Mobile Experts

Bedrijfsaccount T-Mobile
@Kecin
Graag gedaan. Fijn om te horen dat het geregeld is! :)

@freaky
Het is niet meer mogelijk om een particulier contract te vernieuwen met Flex. Het tegoed inwisselen voor een korting op een nieuw toestel behoort ook niet tot de mogelijkheden. Indien je T-Mobile Extra punten spaart kun je deze wel inwisselen voor korting op de aanschaf van een toestel in de T-Mobile Shop.

Uit je bericht begrijp ik dat dat je een Flex 20 hebt. Je hebt wel de mogelijkheid om dit tariefplan te verlagen naar een Flex 15. Mocht je dit willen aanpassen dan wil ik je vragen om een e-mail te sturen naar webcare@t-mobile.nl. Vermeld in de e-mail je naam, adres en 06-nummer. In het onderwerp graag 't.a.v. Cindy' vermelden. Ik maak het dan voor je in orde.

Klachten over de dekking kun je melden op de T-Mobile website. Er wordt dan binnen 5 dagen telefonisch contact met je opgenomen indien je dat aangeeft op het formulier.

Cindy
T-Mobile Webcare

T-Mobile Netherlands BV

Pagina: 1