Internetten op je laptop via je GSM internet

Pagina: 1
Acties:

• Berktoppie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-02-2024
Hi all,

Ik ben totale leek dit betreft dus vandaar bij deze mijn vraag,
Aangezien ik nogal veel online poker speel is het voor mij essentieel en belangrijk dat ik altijd overal internet heb op me laptop. Nu wil mijn Dongel er nog wel eens uitklappen wat me aan de pokertafels flink benadeeld.
Nu wou ik weten of het mogelijk is via mijn telefoon met internet abbo. op mijn laptop aan te sluiten en dan via mijn gsm de laptop van internet verbinding te voorzien. zodat ik wanneer mijn dongel minder goed werkt ik over kan stappen naar mijn internet op gsm.
Ik heb daar waarschijnlijk een ander gsm voor nodig (dat weet ik vrij zeker)
Is zo iets mogelijk? Zo ja hoe kan ik dat het beste aanpakken. Welke telefoon/provider is hier voor het beste geschikt?

Alvast bedankt!

En als jullie nog vragen hebben hoor ik het graag.

www.webshopmasters.nl

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-02 17:28

allure

Titaan fase 2/3

Is de dongel niet een vervanger van een GSM-toestel?

Je zou de dongel in dat geval een betere plaats kunnen geven met een usb-verlengkabel.

[ Voor 46% gewijzigd door allure op 10-01-2011 19:12 ]

Verwijderd

SIM kaart van je telefoon abonnement in de dongel stoppen. Dat schijnt te werken. maar tegenwoordig hebben vrijwel alle GSM providers een datalimiethierop gezet wat betekend dat je na een bepaalde hoeveelheid dataoverdracht moet betalen.

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Maar was er ook niet zoiets zoals 'Tethering' zodat je GSM zich zoals 'n AP gedraagt?
Je hebt dan bijvoorbeeld 3G/EDGE/weetikveel en dan wordt dan 'doorgestreamt' naar je laptop :)

Note: Not sure about this ;)

Verwijderd

PixelShooter schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:15:
Maar was er ook niet zoiets zoals 'Tethering' zodat je GSM zich zoals 'n AP gedraagt?
Je hebt dan bijvoorbeeld 3G/EDGE/weetikveel en dan wordt dan 'doorgestreamt' naar je laptop :)

Note: Not sure about this ;)
Zou wel gunstig zijn. maar zoals ik al zei: datalimiet :P

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:47
Tuurlijk kan dat ,als je telefoon het maar ondersteunt (nieuwere Windows Mobile hebben dat al ingebouwd, Symbian kan het, iPhone kan het, android kan het)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan prima met veel Windows Mobile en Android telefoons. Je hebt wel een datalimiet maar met poker kom je daar niet snel aan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Dennie-DP
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 20:30
Tsurany schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:18:
Kan prima met veel Windows Mobile en Android telefoons. Je hebt wel een datalimiet maar met poker kom je daar niet snel aan.
Ik maak hier heel vaak gebruik van. Nog nooit last van de datalimiet gehad van KPN-Hi. Met Android is het heel makkelijk een AP op te zetten.

Verwijderd

Ik kan het al bijvoorbeeld met mijn HTC Wildfire, die is niet eens zo gek duur. Zelf heb ik Vodafone, maar ik ga ervan uit dat het met vrijwel alle providers kan. Natuurlijk wel even goed nagaan hoe het zit qua kosten.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:00
Wat heb je zelf al gezocht? Dit is imho al heel vaak aan bod gekomen, google voor de lol eens op "tethering".
Overigens kan het met bijna iedere telefoon wel, zoals hierboven aangegeven WM en Andrioid, maar ook met Symbian.

Trouwens, nog nooit iemand gezien met zoveel gesloten topics, respect.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik zit momenteel in Rusland op mijn Macbook Pro te verbinden via een iPhone waar PDANet op staat geïnstalleerd (en een Russische SIM card). Mijn iPhone (3GS) is volgens mijn laptop gewoon een accesspoint en connect dus ook op die manier.

Snel is het niet, maar het werkt wel ;)

(en ja, dat heet Tetheren).

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-02 13:27

EoG

BOFH

Berktoppie schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:59:

Ik heb daar waarschijnlijk een ander gsm voor nodig (dat weet ik vrij zeker)
Geen idee, we kunnen niet ruiken wat voor telefoon je hebt en wat voor OS daar op draait. Als je iets specifieker bent en voortaan eerst Google raadpleegt kunnen we je een stuk beter helpen. (Google voor "de grap" eens op "internet laptop via telefoon") Misschien dat je dat soort acties beter eerst kunt doen voordat je hier een topic opent; je leert er zelf meer van en wellicht heb je in het vervolg een stuk minder gesloten topics, want ik heb zo'n flauw idee dat ook hier een slotje op komt ;)

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-02 12:38
Knul schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:27:
Trouwens, nog nooit iemand gezien met zoveel gesloten topics, respect.
offtopic:
Is iemand die Tweakers.net als helpdesk ziet

Naar mijn idee is het probleem op 2 manieren op te lossen:
1 - Thetheren met een goede telefoon op een sterk netwerk
2 - Simpelweg niet pokeren tijdens het onderweg-zijn en alleen thuis spelen via een vaste verbinding.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dennie-DP schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:21:
[...]

Ik maak hier heel vaak gebruik van. Nog nooit last van de datalimiet gehad van KPN-Hi. Met Android is het heel makkelijk een AP op te zetten.
Dat was eerst ook een FUP, echter met de nieuwe abbo's is het een datalimiet geworden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:21:
[...]

Dat was eerst ook een FUP, echter met de nieuwe abbo's is het een datalimiet geworden.
Precies, dit is pas sinds kort ingevoerd. Vodafone heeft dit onlangs ook over de nieuwe abonnementen bepaald. Maar voor die tijd had ik al een abo afgesloten dus ik val niet onder die regeling. heb een onbeperkt internet pakket (10 euro p/mnd) Nu ik geinteresseerd ben ga ik het toch eens proberen :P

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt ook geen onbeperkt pakket, zit nog altijd een FUP op en ga je daar vaak overheen kunnen ze je alsnog afsluiten.

Verwijderd

Dan moeten ze het me maar niet verkopen als zijnde onbeperkt internetten lijkt me :P
Zal die internetverbinding vandaag of morgen even op de proef stellen, mochten ze me FUP'en dan neem ik even contact met ze op.
Pagina: 1