Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 21:22
Hallo allemaal.

Ik ben al dagen bezig om Wake on Lan aan de praat te krijgen. Sinds kort heb ik een nieuwe netwerkkaart geplaatst (Sitecom LN-027). Dit omdat mijn onboard LAN slechts 100Mbit is, en ik een 1000Mbit kaart wil hebben ivm 120 Mbit internet.

Voorheen werkte Wake on Lan altijd prima op mijn on board LAN. Maar met de nieuwe PCI-Netwerkkaart krijg ik het niet voor elkaar.

Moederboerd: Asus P5KPL-AM
Windows 7 64bit Ultimate

In Bios staat wake on PCI en Wake on PCIe aan.

In de advanced settings van mijn nieuwe netwerkkaart staan:
Wake on Magic Packet : Ingeschakeld
Wake on Patter Match: Ingeschakeld
Wake-On-Lan uitschakelen: Ingeschakeld

Bij Energiebeheer (van denieuwe netwerkkaart) is alles aangevinkt (dus ook "Dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen" en "Aleen magic-pakket mag de computer uit slaapstand halen).

In mijn router (Sitecom WL-350) heb ik UDP Poort 9 via Virtuele server doorgeschakeld naar IP 192.168.0.255 (=Broadcast IP).

Dit zijn eigenlijk excact dezelfde instellingen als voorheen met de onboard LAN.

Toch slaat de computer niet aan bij het versturen van de Magic Packet. Erg frustrerend dus.

Opvallend genoeg lukt het me wel als ik de bios de "Suspend Mode" op S1 pos-only zet. Dan kan ik de computer dus wel ontwaken via een magic packet.

Het lijkt er dus op dat de pci netwerkkaart toch volledig wordt uitschakeld bij S3 en S5.

Hebben jullie enig idee hoe ik WOL toch aan de praat kan krijgen ??

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-08 18:09
Wake-On-Lan uitschakelen: Ingeschakeld

Eeh.. ligt het aan je vertaling, of staat hier dat je wake on lan uitgeschakeld heb?

40D | 8 | 50 | 100 | 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
Zo staat het er toch echt. Ik denk dat het een kromme Windows 7 vertaling naar het nederlands is. Volgens mij is deze optie om het "Shutdown" commando te kunnen broadcasten ?
Ingeschaked of uitgeschakeld maakt overigens geen verschil. Heb beide opties getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

heuveltje

KoelkastFilosoof

Toen ik nog losse netwerk kaarten werkte (denk 5-7 jaar terug)
Kreeg je er altijd een los wol kabeltje bij dat je op het mobo kon plaatsen
Sindsdien altijd met de onboard nic's gewerkt, dus weet niet of dat nog steeds zo is

Older motherboards must have a WAKEUP-LINK header onboard connected to the network card via a special 3-pin cable; however, systems supporting the PCI 2.2 standard and with a PCI 2.2 compliant network adapter card do not usually require a Wake-on-LAN cable as the required standby power is relayed through the PCI bus.

PCI version 2.2 supports PME (Power Management Events). PCI cards send and receive PME signals via the PCI socket directly, without the need for a Wake-on-LAN cable.[14]

Wake-on-LAN must be enabled in the Power Management section of a PC motherboard's BIOS setup utility. It may also be necessary to configure the computer to reserve power for the network card when the system is shut down.

Even gegoogled, zal dus wel niet meer zo zijn

[ Voor 66% gewijzigd door heuveltje op 10-01-2011 18:59 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
heuveltje schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:56:
Toen ik nog losse netwerk kaarten werkte (denk 5-7 jaar terug)
Kreeg je er altijd een los wol kabeltje bij dat je op het mobo kon plaatsen
Sindsdien altijd met de onboard nic's gewerkt, dus weet niet of dat nog steeds zo is

[KNIP]

Even gegoogled, zal dus wel niet meer zo zijn
Dat had ik ook gelezen. Daarna uiteraard meteen de netwerkkaart eruit getrokken, maar er zijn geen pinnen of connectoren meer vrij waar zo'n kabeltje in kan worden geprikt. Ook niet op het moederbord. En beide componenten (kaart en moederbord) zijn sowieso PCI 2.2 en dus PME compliant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_123
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-06-2024
kgb545

een oud topic, maar ik heb precies hetzelfde, alles ingesteld etc.

heb jij het al opgelost, zoja wat was het dan?
Pagina: 1