• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02 18:23

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
Tweakerend nederland E.O.

Ik ben ten einde raad, mijn computer ziet sinds de afgelopen maanden nog maar 4 van de 6 gigabyte geheugen die erin zit.
Wat is dus het geval geweest:
Ergens begin oktober begon het, toen is het moederbord anderhalve maand weggeweest ter RMA.
Asus heeft toen het bord gerepareerd (Wat er precies is gerepareerd is mij een raadsel, dat wist de computerwinkel zelf ook niet..) het ging toen een paar uur goed.
Tijdens de installatie van de nieuwste ATI driver ging het toen weer fout, BSOD en reboot, sindsdien ben ik dus weer terug bij af.

Hierna begon ik dus te twijfelen aan het geheugen, het ging om Dit kitje.
Hierop besloten om even een vriend in te schakelen, die had Dit kitje liggen.
Hier deed het moederbord dus precies hetzelfde, hij zag 1 van de bankjes dus niet.
Wanneer ik het hele moederbord volprop met deze 2 kitjes dan blijft hij er maar 4 GB van zien.

Hierna geprobeerd met een standaard Kingston kitje, ook hier hetzelfde probleem mee.

Nou hoor ik iedereen dus al denken: "Hup terug met dat moederbord" ja dat wil ik gerust doen maar het vervelende is dat hij het af en toe wel doet en de volle 6 GB ziet..

EN het gaat dus om Deze configuratie

Als er iemand is die hier een helder idee op heeft dan hoor ik dat graag..

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-02 16:18
Lijkt me dat er een geheugen bankje kapot is.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Daar lijkt het inderdaad sterk op, maar weer RMA doen?

• Hc-Gamer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-01-2025
heb je de nieuwste bios update er op staan??

Ik heb bijna het zelfde systeem ik heb 6 Gb Corsair

Mijn spec gallery: Hc-Gamer

I7 4770K @4,2 GHz / EVGA GTX 980 sc /16 GB Corsair Vengance Pro 2,66 Ghz / HX1000W / Gigabyte Z97X-SLI/ Corsair Carbide Air 540 / Samsung M.2 SM951 256GB / Corsair Vengance K70 Red / Logitech G502 / Logitech Z-5500 / Logitech G933

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Mogelijk maakt de cpu niet goed contact in z'n socket. Geen kromme pinnetjes te zien daar?

[ Voor 19% gewijzigd door Nielson op 10-01-2011 17:52 ]

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-02 11:27

mokumouse

LOLstoel User

Edit: laat maar, voortaan eerst de specs checken...

[ Voor 79% gewijzigd door mokumouse op 10-01-2011 17:51 ]

Blaat...

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-02 16:18
Na je config te hebben gelezen kan ik er alleen maar uithalen dat 1 van de geheugen bankjes kapot is..

@mokumouse: check config: Operating System Windows 7 Professional x64
Edit: @mokumouse: Je had het al gezien toen ik deze post typte :P
@Nielson: Zover ik weet hebben we vanaf Socket 775 al geen pinnetjes meer..
@Hc-Gamer: Dat zou nog wel eens een optie kunnen zijn. Probeer nog even een bios update. Werkt het niet, opnieuw RMA ;)

[ Voor 8% gewijzigd door TECHcrime op 10-01-2011 17:55 ]

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
Yup, die was ik er vergeten bij te zetten, er staat de laatste bios op (V.1405).
RMA ben ik eerlijk gezegd een beetje huiverig over, zoals in de OP al te lezen is heeft de vorige anderhalve maand geduurd..
Is er een mogelijkheid dat ik (eventueel met bijbetaling) mijn rampage II gene inlever en een Rampage III zal krijgen?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-02 20:56

Thomg

Aww yiss

Wat bij mij hielp ( oude rig 2x1Gb ) was om simpelweg eruit te halen, en alles er flink hard indrukken.
Op PCHelper verhielp dit ook een probleem. Succes!
Natuurlijk niet te hard dat de mobo ombuigt hé :)

[ Voor 14% gewijzigd door Thomg op 10-01-2011 18:32 ]

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:27
Misschien zit er stof in je slots en moet je even flink hard blazen (eerst geheugen er uit halen uiteraard).
Edit: zo heb ik dit probleem zelf wel eens opgelost

[ Voor 19% gewijzigd door Grote Schurk op 10-01-2011 18:37 ]

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
Vandeweek de pc van mn vrouwtje die ineens maar 2 vd 4 gig zag (dus 2 vd 4 bankjes).

bleek om (vraag me niet hoe, was allemaal nieuw erin gegaan) een aantal gecorrodeerde voetjes te gaan van de ramchips.

modules eruit, contactspray op een wc-papiertje en daarmee de gouden "pinnenrij' van de module "poetsen" .
wc-papiertje zal aardig zwart zijn, maar tis weer schoon.
Als t meezit is er ook zoiets bij jou aan de hand.

(niet hard schrobben, gewoon afnemen met een lichte druk)

Verwijderd

Ik neem aan dat de specs nog steeds kloppen? Heb je een andere zwaardere voeding om even te testen? Ik vind het een beetje krapjes, vooral met die crossfire opstelling. Kan net zijn dat je aan de grens hangt van de OCZ voeding.......

• KaWaReZ
dan zou eerder de graka eruitklappen bij wat belasting onder een bsod... toch? :+

Verwijderd

KaWaReZ schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:47:
dan zou eerder de graka eruitklappen bij wat belasting onder een bsod... toch? :+
Dat ligt er maar net aan over welke spanningslijn er fluctuatie ontstaat. :+

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-12-2025
Hoe oud is het bordje? Binnen 6 maanden kun je het nog retour doen, omdat het niet naar behoren functioneert. Na die 6 maanden ligt de bewijslast van disfunctionere/zorgvuldig gebruik bij jouzelf. Dan moet je dus kunnen aantonen, dat jij het probleem niet veroorzaakt hebt.

Dit lijkt sterk op gevolg van/combinatie met de 1e rma, dus als de laatste dag van die 6 maanden verstreken is na die 1e rma, zou je het redelijkerwijs nog steeds terug kunnen doen...
Overleg met de leverancier kan natuurlijk altijd :)

En die 6850 cf is er ook in oktober ingekomen? trekt die voeding dat dan nog wel goed?

http://www.antec.outervision.com/index.jsp aangezien die van corsair niet meer bereikbaar lijkt te zijn

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-02 16:27
[b][message=35341969,noline]Wanneer ik het hele moederbord volprop met deze 2 kitjes dan blijft hij er maar 4 GB van zien.
Dit is raar. Immers, er is 12 GB geïnstalleerd op dit moment.

De suggestie is dat het systeem op 32 bits draait - om wat voor reden dan ook. De vraag is op welk moment dit misgaat.

1) Is de 6/12 GB wel te zien in het BIOS scherm?
2) kan een Mem tester wel de volledige 6/12GB aanschrijven?
3) kun je nog steeds 64 bits programma's uitvoeren?

Als 2 niet kan, dan gaat er waarschijnlijk toch iets mis met de hardware. Heel misschien kun je een BIOS flash of BIOS restore proberen. Zoals gesuggereerd KAN het een verbogen pinnetje op de CPU zijn - maar omdat je niet omschrift dat je die er uit hebt gehad, lijkt me dat onwaarschijnlijk. Ik vrees dat het dan RMA wordt.

Als 2 wel maar 3 niet kan, zou ik eerst eens naar Windows kijken. System restore naar veilige datum, herinstallatie, you name it.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
TECHcrime schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:54:
@Nielson: Zover ik weet hebben we vanaf Socket 775 al geen pinnetjes meer..
Had het over de socket, en helaas is deze variant juist veel gevoeliger voor beschadigingen.

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
@ Thomg & FritsYpeij Eruit, uitblazen en er weer in, ik kan het riedeltje al bijna dromen.. aangezien het al met 3 verschillende setjes is geprobeerd dus dat lijkt me ook sterk..

ik heb al met een 600W huntkey getest maar ik zal kijken of ik een 750 watter Zalman van een maat kan leasen :)

Edit: Sneller leren typen..

de CF opstellingen is erin gekomen nadat ik het bord weer terug had, toen heeft hij een paar uur wel de volledig 6 Gieg gezien maar door de BSOD vloog hij in de stress

@ Helixes

Ook in het BIOS scherm ziet hij er maar 4, hoeveel er ook in zit.. daarom kan ook Memtest er maar 4 testen.. en ook x64 applicaties draaien nog als voorheen..

[ Voor 39% gewijzigd door Spongerobie op 10-01-2011 22:16 . Reden: Sneller leren typen ]

• Nokian95dude
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

Nokian95dude

I'll be back!!

Lijkt me niet dat er een geheugenbankje echt kapot is want dan zou die t niet af en toe doen...

Is dat bord ter RMA weggegaan door dit probleem? Of heb je dit sinds het bord terug is. Wat ze ermee uit hebben gespookt mag joost weten maar goed is het niet. Ik zou em gewoon weer terug doen want als het half werkt en half niet kan het probleem wellicht doorwerken op de rest van je systeem. Desnoods sturen ze maar een nieuw bord. Of het huidige maken... Maar ik ga ervan uit dat het niet jouw schuld is dus dan is er niks aan de hand toch als je em gewoon weer ter RMA aanbied??

Those you can't see are more present than you'll imagine

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:30
Memory remapping wel aanstaan in de bios? Anders ziet je systeem nooit meer dan 4 GB.

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
Daar heb ik zelf nooit aan gezeten maar de PC heeft wel 6GB gezien dus daar zal het toch niet aan liggen :) (ik mag toch niet hopen dat zo'n BIOS opeens een eigen leven gaat leiden..)

• lotje1
Triple-Channel DDR3 1800MHz (overklok)
Het moederbord ondersteunt DDR3-geheugen dat gegevensoverdrachtsnelheden biedt van 1800(overklok)/1600/1333/1066MHz om te voldoen aan de hogere bandbreedte vereisten van de nieuwste besturingssystemen

In de engelstalige specs staat echter wel een * bij de 1600
wellicht is er iets in de bios voor het 'zien' van geheugenbankjes in oc modus?

en dat-ie de ene keer wel 6G ziet en de andere keer niet, is in elk geval aan te wijzen dat er iets niet stabiel is. en de oorzaak daarvan zou dus ook in de bios kunnen zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door lotje1 op 10-01-2011 23:25 ]

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
Dat zou inderdaad een ingangspunt zijn, alleen hoe verklaren we dan waarom DDR3-1333 Kingston geheugen hetzelfde verhaal doet..

Anyhow, ik ga zo eens aan de telefoon hangen met de retailer, eens kijken of die wat voor me kan doen

• lotje1
Als die 1e RMA binnen 6 maanden na aankoop was, zou ik het gooien op Rma ten gevolge van de 1e RMA en fouten in de reparatie. En daarbij bordje terug doen voor de aankoopprijs.

Let wel.. zolang het produkt kapot gaat in de eerste 6 maanden/niet goed werkt in die eerste 6 maanden, heb je het recht dat product retour te doen (niet goed, geld terug). Dat is iets anders dan aankoop bedenktijd (vaak 1 week) waarbij je kunt afzien van de koop ongeacht de toestand/werking van het produkt.
Daarnaast, in die eerste 6 maanden ben jij niet verplicht 'zorgvuldig gebruik' aan te tonen. Verkoper kan natuurlijk altijd een tegenbod doen.

Dan kun je de rampage III gewoon kopen. Ìk zou zelf geen mobo in mijn set willen hebben, dat binnen 6 maand 2x Rma moet.

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-02 20:16

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

White Feather schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:33:
Memory remapping wel aanstaan in de bios? Anders ziet je systeem nooit meer dan 4 GB.
Het proberen waard, memory remapping zou mogelijk te maken kunnen hebben met het probleem. Sommige borden pakken inderdaad niet meer dan een x aantal RAM als deze optie niet aanstaat.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
Memory Remapping heeft (waarschijnlijk) nooit uitgestaan gezien het feit dat het af en toe wel werkt.

Ik zal vanavond eens de BIOS induiken of ik iets kan vinden, tevens ga ik het eruit halen en er opnieuw instoppen proberen.

Ook altijd fijn als je retailer een webshop in zijn eentje runt.. telefoon word al 2 dagen niet opgenomen en op een e-mail word ook niet gereageerd...

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:59

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Asus zelf bellen.

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-02 18:46
Heb je ook al een andere proc ge probeert ? Dit omdat de mem controller in de proc zit. Heb zelf ook het zelfde mobo en proc en had af en toe dat 2 gig niet werd herkent. Heb zelf het voltage van de cpu pll iets op geschroeft en geen problemen meer gehad.

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
@ Sokkiejjj Heb ze al een e-mail gestuurd met het probleem, zij verwijzen me vrolijk weer terug naar de retailer.

@ Terran, heb helaas geen I7 nog over, (zou wel leuk zijn opzich) dus kan geen andere CPU testen, kan vanavond wel even met wat voltages gaan spelen..

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Volgens mij staat de OZC niet in de QVL, dus als asus moeilijk wil doen heb je geen voet om op te staan.

Het geheugen zit in de oranje slots? (A,B,C, niet D)

Wellicht kun je standaard overklok taktieken nog gebruiken (voltage iets omhoog ofzo, timing iets ruimer)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
@ Leuk_he, het geheugen zit in de blauwe slots, A1, B1 en C1.

En dan heb ik nog een update.

Ik heb onderhand een Core I7 930 en een Zalman 750Wat voeding van een maat kunnen lenen, eerst met de voeding tetest, hier merkte ik geen verschil.

Daarna heb ik mijn 920 vervangen voor zijn 930, toen was de 6gb wel direct beschikbaar, toen ik daarna mijn eigen 920 weer terug plaatste was ook de volle 6gb weer beschikbaar 8)7 kan iemand mij even lekschieten of met een logische verklaring komen?

• KaWaReZ
na hoeveel reboots nog steeds 6gb?

(NIET MEER AANZITTEN!! ) :P

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
De teller staat op 2, nog niet verder kunnen testen zal morgen nog eens een paar reboots gaan geven :)
Maar goed, het is nog steeds een raadsel waarom hij deze kuren vertoond, zal dan toch de geheugencontroller in de CPU brak wezen?

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Heb je nou al een complete CPU remount geprobeerd en de LGA nagekeken? Ik heb hetzelfde probleem dat er maar 4GB RAM word gezien als ik 3 slots volkak op m'n Rampage II Extreme, behalve als ik de middelste RAM reep ergens vooraan schuif, maar dan draait het niet triple channel. CPU-Z ziet wel 6GB, Windows en BIOS maar 4. Ben gaan googlen en heb de vraag gesteld in het L1366 overclock topic, en mij werd aangeraden de CPU te remounten. Heb verschillende topics op internet gevonden waar dit ook de oplossing bleek te zijn... Helaas nog niet de tijd gehad het te proberen. Ik ben natuurlijk benieuwd of het bij jou werkt, eigenlijk klinkt gebrekkig contact van een te strak aangedraaide CPU best aannemelijk

Snap eigenlijk niet wat er mis was met pinnetjes, IMO is dat hele LGA systeem veel gevoeliger voor defecten...

[ Voor 18% gewijzigd door Singular1ty op 19-01-2011 11:45 ]

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
bij vage shit kan het nuttig zijn om eerst eens de factory default te herladen van de bios en dan verder te prutsen
maar als ik je laatste posts lees, krijg ik net als Singular1ty de indruk dat je cpu slecht contact maakt met de socket
best alles eens goed nakijken, het nadeel van al die pinnetjes (1366!) is dat ze veel kleiner/fijner zijn dan vroeger en je zonder het te weten iets ombuigt of schuin steekt

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

best alles eens goed nakijken, het nadeel van al die pinnetjes (1366!) is dat ze veel kleiner/fijner zijn dan vroeger en je zonder het te weten iets ombuigt of schuin steekt
Het is gewoon een systeem van niks. Er was niks mis met een pinnetjes/gaatjes systeem, maakt het verkeerd plaatsen van je CPU moeilijker omdat je 't meteen ziet, en als je iets verbuigt is het een stuk makkelijker te fixen. Ook zijn de moederborden onnodig duur, het is pure geldklopperij omdat mensen met een defect socket geen garantie krijgen en weer een nieuw bord mogen kopen.

Overigens ben ik gisteren 2 uur aan het eikelen geweest om de chip te remounten, heb het nauwkeurig gedaan en erop gelet niet teveel druk op de CPU te zetten, en het heeft niet gewerkt. Ben benieuwd of het bij jou wel wat uithaalt, dan doe ik 't opnieuw. Anders gaat 't bord RMA.

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
Ok, de teller staat nu op 10 ofzo, nogsteeds 6G, ik denk inderdaad dat een CPU remount heeft geholpen.. gaar ding, wat mij betreft mag de geheugencontroller terug de chipset in, heb je der ook geen last van :+

Mocht het toch weer fout gaan dan gaat bord gewoon RMA...

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

wat mij betreft mag de geheugencontroller terug de chipset in, heb je der ook geen last van
Ja, en het hele LGA systeem de deur uit, niks mis met pinnetjes. Ik zal nog een keer remounten als 't bij jou werkt want ik kan me bijna niet voorstellen een DIMM slot te hebben gesloopt. Heb je nog iets speciaals gedaan bij je remount?

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
Niet dat ik weet..
  • CPU Cooler eraf
  • Eigen CPU eruit
  • Geleende CPU erin
  • Koelpasta erop
  • CPU Cooler erop
  • CPU Cooler er weer af
  • Geleende CPU er weer uit
  • Eigen CPU er weer in
  • Koelpasta erop
  • CPU Cooler er weer op
Lijkt me een vrij normale gang van zaken niet?

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Ja, zonder het geleende CPU gedeelte. Quite frankly heb ik normaal geen extra i7 processoren op zak, en als de aard van het probleem slecht contact is vraag ik me af wat het nut is er eerst een andere CPU in te zetten als triple channel gewoon met de huidige CPU heeft gewerkt.

Maargoed, ik kan een heleboel zeiken op de methode, daar schiet ik niks mee op, ik zal vanavond er wel weer mee aan de gang gaan.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Singular1ty schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 18:22:
Ja, zonder het geleende CPU gedeelte. Quite frankly heb ik normaal geen extra i7 processoren op zak, en als de aard van het probleem slecht contact is vraag ik me af wat het nut is er eerst een andere CPU in te zetten als triple channel gewoon met de huidige CPU heeft gewerkt.

Maargoed, ik kan een heleboel zeiken op de methode, daar schiet ik niks mee op, ik zal vanavond er wel weer mee aan de gang gaan.
[sarcasme]/me Beatboxx heeft altijd een dozijn 980X jes in zijn broekzak.. Dat is toch normaal?[/sarcasme]

Maar je probleem is dus nu opgelost? Als het zich nog een keer voordoet zou ik gewoon een belletje doen naar ASUS...

• pillenboer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06:14
Ik heb precies hetzelfde gehad met de asus rampage II gene, wegens andere problemen (overhitting door de crappy chip cooling die erop zit) heb ik hem omgeruild voor de Gigabyte x-58 UD7. Wat een verademing maar hetzelfde probleem dat er slechts 4 GB van de 6 GB getoont werd.

Heeeeel soms werd er wel 6 gezien maar even later veranderde het weer in 4. Hoe dan ook; uiteindelijk is het probleem bij mij verholpen door zoiets voor hand liggends als een bios update. Ik weet dus niet of het ook gewerkt zou hebben op de Rampage II gene aangezien ik hem al omgeruild had voor deze openbaring maar het is allicht de moeite van het proberen waard.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
Singular1ty schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 00:35:
[...]

Ja, en het hele LGA systeem de deur uit, niks mis met pinnetjes. Ik zal nog een keer remounten als 't bij jou werkt want ik kan me bijna niet voorstellen een DIMM slot te hebben gesloopt. Heb je nog iets speciaals gedaan bij je remount?
Je bedoelt die pinnetjes die op AMD processoren zitten? Ik ben daarvan zelf ook een voorstander.

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
pillenboer schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 18:33:
Heeeeel soms werd er wel 6 gezien maar even later veranderde het weer in 4. Hoe dan ook; uiteindelijk is het probleem bij mij verholpen door zoiets voor hand liggends als een bios update. Ik weet dus niet of het ook gewerkt zou hebben op de Rampage II gene aangezien ik hem al omgeruild had voor deze openbaring maar het is allicht de moeite van het proberen waard.
Bios staat al geupdate naar de laatste versie (1405)
Beatboxx schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 18:27:
[...]
[sarcasme]/me Beatboxx heeft altijd een dozijn 980X jes in zijn broekzak.. Dat is toch normaal?[/sarcasme]

Maar je probleem is dus nu opgelost? Als het zich nog een keer voordoet zou ik gewoon een belletje doen naar ASUS...
Probleem lijkt inderdaad opgelost te zijn.. * Spongerobie klopt af..

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
Ok even een subtiele schop.

We zijn 5 maanden verder waarvan er alweer 2 bij asus zijn doorgebracht, ala het bord is al 2x voor hetzelfde probleem aangemeld.

Nu heb ik het bord dus woensdag teruggekregen maar viel mij het volgende op, de houder van de BIOS batterij zit wel erg los, ik dacht dus dat kan geen kwaad, er is nog contact.

Maar nu blijkt dat dus niet zo te zijn, elke keer als ik de pc uitzet en weer aanzet ben ik bios instellingen kwijt en de tijd staat weer op 31 december 2001.

Misschien dat dit meer shopping gerelateerd is maar hoe sta ik nu in mijn recht om een ander bord te eisen, dit ding is vervloekt!!
Pagina: 1