Toon posts:

Nas RND2000 configuratie????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste ....,

Ik heb een NAS -RND2000 aangeschaft,om al mijn bestanden via al mijn pc's
te kunnen benaderen
maar het instellen lukt niet echt, :(
ik zie door de bomen het bos niet meer: user,groupaccounts,shares?????
wat,en hoe moet ik dit instellen
ik wil de Nas ook van buitenuit kunnen benaderen via de explorer, maar dit moet natuurlijk wel goed
beveiligd worden dmv passwords oid.
Ik gebruik 2 hdd's van 1 GB (redundant)en mijn type router is een netgear WDR3700

ik hoop op een reacktie

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:59
Je hebt shares, dit zijn de gedeelde mappen die zichtbaar zijn vanaf je werkstation.
Je hebt gebruikers, deze hebben bepaalde rechten op een share. Een gebruiker kan je lid maken van een groep en deze groep kan je ook rechten geven.

Zit er geen Quick Start CD bij trouwens? Dan zou de configuratie toch erg makkelijk moeten maken :)

• Rocadi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Zou toch eens op de Netgear site kijken. Daar is een schat aan informatie te vinden. Bovendien hebben ze ook een goed forum. Google (of soortgenoten) is ook een bron om verder te komen. Voor specifieke dingen zullen hier altijd tweakers zijn die je dan verder willen helpen maar eerst zul je zelf initiatieven moeten ontplooien.
Welkom in de wondere wereld van een NAS.

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-01 22:56
Absoluut even op http://www.readynas.com kijken. Ik heb ook sinds kort de readynas duo, en zat ook nog niet zo in NAS, shares, raid en whatnot. Alles daar gevonden wat ik wilde weten.

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-02 16:57
Volumes/shares zo instellen dat deze niet te benaderen zijn zonder username/password.

Gebruikers: Je hoeft niet perse nog een account aan te maken, dit is voorname voor als je meerdere gebruikers hebt die de NAS moeten benaderen. Je zou ook kunnen kiezen om de admin account te gebruiken voor access naar de NAS.

Readynas Remote installeren op de RND2000, deze configureren met een account die je moet aanmaken via Netgear. Vervolgens Readynas Remote installeren op je PC en je kan extern je NAS benaderen. (Soort Teamviewer idee, werkt schitterend!)

Indien je de NAS ook anders wil kunnen benaderen zonder Readynas Remote zou je moeten kijken naar HTTPS. Een web server opbouwen waar jij je volumes/shares vanuit kan benaderen dmv username/password.

Beschik al een tijd over een RND2000 en zit te overwegen om een 2e te kopen. (Beide 1.5 TB).