Toon posts:

cooling en lawaai

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn soortgelijke topics over, maar heb geen specifieke info kunnen vinden.

Ik wil de fsb van mijn pentium 500 verhogen en mijn voodoo overclocken.
Maar ik wil graag weten hoe ik de boel het beste kan koelen. Er zit nu een standaard cpu fan op.
Ik heb zelf nog nooit een nieuwe cooler erop gezet en weet ook niet wat voor cooler ik zou moeten nemen.
Is het redelijk makkelijk om een cpu cooler te vervangen ? zonder dat ik de boel ga slopen. En wat voor cooler zou ik het beste kunnen nemen? en waar kan ik deze kopen ? en nog andere tips om de de boel te koelen ?
Onder de plaats waar de stroom en monitor-kabel de computer binnengaan is een plaats waar luchtstroom de computer verlaat.Als ik de case van mijn computer verwijder zie ik hier een soort box. Ook zie ik hier een soort ventilator binnenin draaien. Het lijkt mij dat deze box dient als een soort stroomopslagplaats,waar ook de monitor zijn benodigde stroom weghaalt en andere randapparatuur binenn mijn computer, en dat de ventilator de boel binnen de 'box' koelt. klopt dit ongeveer?
Deze 'box' veroorzaakt de laatste tijd nogal een krakkig geluid. Wat kan hier de reden van zijn ? de ventilator is kapot? Kan ik dit zelf reparen of kan ik beter een expert het laten fixen?
De gem temp van mijn cpu is zo'n 58 graden zonder iets te o'c. is dit gezond ?

Ik ben dus nog een newbie
Ik heb een F3B-F moederbord. en ik weet dat die de temp verkeerd aangeven, maar heb de bios ge-update en dit zou nu verholpen moeten zijn

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou deze bericht eigelijk bij het o'c forum plaatsen, maar dat ging zo te zien fout.
Maar het lijkt me dat ik deze vragen hier ook wel kan stellen.
Mischien weet iemand een antwoord op 1 van de vragen i.p.v alle vragen?(wat ik overigens ook niet verwacht van men).

Verwijderd

Ik zou zeggen zoek als je cooler gaat vervangen een vriend/kameraad met wat meer ervaring op in de buurt die je wilt helpen. Zeker als je gaat oc'en.

Krakkig geluid?? Denk dat je fan in je koeling beetje verrrot aan het raken is. Oftwel laat daar iemand naar kijken die ook al wat meer ervaren is.

Verder ga is alle bekende oc sites langs voor wat artikelen over ocn en case cooling en gebruik de search knop van dit forum.

S6 en welkom....

Verwijderd

moved