• MistrX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Topicstarter
Ik had even een hersenspinseltje en heb ook niet zoveel vertrouwen in dat wat ik zeg ook goed is dus aan jullie om er even op te schieten als je wilt en overal te corrigeren. Dan slaap ik ook weer rustiger. :p

Gravitatie is een fundamentele kracht. Maar moeilijk verenigbaar met de andere fundamentele krachten zoals electromagentisme, sterke- en zwakke nucleare kracht. Opweg naar een theorie voor alles is het wel zaak deze krachten te verenigen tot 1 in een formule uit te drukken opsomming.

Nu komt het: Gezien zwaartekracht een natuurkundige enigma is zat ik eens te denken aan de karakteristieken van zwaartekracht. Het is een aantrekkingskracht en genereert vervormingen van ruimtetijd. Maar er is geen anti-zwaartekracht om de inbalans weer op te heffen. Of is er?

Ik denk aan donkere energie. Zover ik bekend ben in het veld, vertoont het infeite het tegenovergestelde van zwaartekracht. Het duwt zelfs sterrenstelsels van elkaar af in alle richtingen.
Mijn impressie is dat hier een correlatie tussen zit. Maar hoe en wat kan ik door gebrek aan kennis niet uitleggen. Laatstaan dat ik op een goed spoor zit. Dus kan iemand mij hiermee helpen?

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12 12:52

Nutral

gamer/hardware freak

De zwaartekracht is niet een enkele kracht op zichzelf, maar een combinatie van de aantrekkingskracht van 2 massa's. Dus als jij op de grond staat dan trekt de aarde aan jouw en jij trekt aan de aarde.

Over het algemeen in statica word zwaartekracht en de normaal tegen elkaar gezet en komt men zo op een evenwicht.

Er is een formule voor zwaartekracht, waarin de massa van 2 objecten een rol spelen en de gravitatieconstante. Al heb ik daar verder niet zoveel kennis van.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-12 19:25

Dido

heforshe

Ik snap niet goed wat het probleem is waarvoor je een oplossing zoekt, eerlijk gezegd.

Je denkt na over zwaartekracht, komt tot de conclusie dat zwaartekracht bepaalde eigenschappen heeft, en besluit dan (volgens een voor mij onnavolgbare logica, met name onnavolgbaar omdat je de hele gedachtengang weg lijkt te laten) dat er iets moet zijn om een inbalans (die je ook uit de hoge hoed tovert zonder uitleg) op te heffen.

En nu heb je iets gehoord over iets waar je niet veel van weet, dus misschien is dat wel de oplossing :?

Probeer eerst eens op een rijtje te zetten welk probleem je nu probeert op te lossen, en deel dat dan. Want ik zie in deze startpost weinig voedingsbodem voor een interessant topic, eerlijk gezegd.

Wat betekent mijn avatar?

• henrim123
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-02-2013
kijk eens naar de theorie die deze man heeft Nassim Haramein hij is een stuk dichter bij Unified Field Theory.

zijn bevindingen komen steeds meer uit door moderne waarnemingen.
dus misschien is zwaarte kracht helemaal niet wat we denken dat het is.

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-11 11:46
henrim123 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 06:17:
kijk eens naar de theorie die deze man heeft Nassim Haramein hij is een stuk dichter bij Unified Field Theory.

zijn bevindingen komen steeds meer uit door moderne waarnemingen.
dus misschien is zwaarte kracht helemaal niet wat we denken dat het is.
Kan je uitleggen wat zijn hypothese precies is? En de belangrijkste vraag in dit soort gevallen, waar zijn zijn formules? Zonder formules kan je er standaard al vanuit gaan dat het onzin is wat hij verkoopt.

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12 04:26
Nassim Haramein heeft geen credits als wetenschapper behalve in de ogen van hemzelf, zijn assistent en zijn volgelingen, waaraan Nassim vooral veel DVDs heeft verkocht.
Hij voldoet ook niet aan de wikipedia's criteria voor academische notabiliteit Wikipedia: Wikipedia:Articles for deletion/Nassim Haramein

http://www.wikinfo.org/index.php/Nassim_Haramein
"In at least one lecture he claims to decode crop circles."

[ Voor 5% gewijzigd door BadRespawn op 21-01-2011 14:30 ]

Trump II - Project 2025 tracker

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-11 11:46
BadRespawn schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:29:
Nassim Haramein heeft geen credits als wetenschapper behalve in de ogen van hemzelf, zijn assistent en zijn volgelingen, waaraan Nassim vooral veel DVDs heeft verkocht.
Hij voldoet ook niet aan de wikipedia's criteria voor academische notabiliteit Wikipedia: Wikipedia:Articles for deletion/Nassim Haramein

http://www.wikinfo.org/index.php/Nassim_Haramein
"In at least one lecture he claims to decode crop circles."
Wat ik al verwachtte dus.

Goed, volgende! :P
Pagina: 1