ipod op wifi netwerk van iphone?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Hallo,

Ik hoop dat dit goed staat, heb het topic van ervaringen/discussies doorgelezen, maar kwam dit niet tegen.

Ik zit erover te denken om een ipod touch aan te schaffen, maar ik vind het jammer dat je alleen op inet kunt als er een wifi verbinding is.
Nou vroeg ik me af, of ik als ik samen met mijn vriend onderweg ben, ik evt op zijn iphone netwerk kan?

Of op de verbinding van mijn eigen telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ben de vraag nog niet eerder tegen gekomen, maar ik denk dat dit niet mogelijk is.

edit: Ik denk dat je een foutje hebt gemaakt in de topictitel: moet "wifi" niet "3G" zijn?

[ Voor 36% gewijzigd door bram1984 op 10-01-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Geen idee of de titel anders moet zijn, zou zomaar kunnen (ben niet zo bekend ermee ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:00
Volgens mij heet dat Tethering. Als je vriend dat kan aanzetten, kun jij ook internetten op je iPod.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Nee het is wel mogelijk om internet te theteren via bleuthoot naar een Mac of pc, maar onderling kan niet. ik heb het zelf geprobeerd met de iPhone van een vriend en me eigen iPod Touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 16:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
@castor, zou het dan ook kunnen via het internet op mijn huidige mobiele telefoon (nokia 6710 navigator)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je iPhone gejailbreaked is dan kan je MyWi aanschaffen. Met MyWi kan je een hotspot creëren waarmee je iPod verbinding mee kan maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:21

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ja het kan mits zijn iPhone jailbroken is en hij het programmatje MyWi er op heeft staan. Daarmee kan hij zijn 3g verbinding delen en er een wifi netwerk mee opzetten waar jij weer gebruik van kunt maken.
Dit programma is alleen maar beschikbaar voor iPhones met een jailbreak. Het is niet in de Appstore te krijgen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:29
Het kan wel als je vriend zijn iphone zou jailbreaken en dan " mywi" zou installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
@allen, alvast bedankt voor de snelle reacties :D

@magnifor, zou dat mywi ook op een andere telefoon kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:21

E-Vix

Nu met sneeuw!

Voor andere telefoons zijn andere programma's beschikbaar. Een toestel met Android heeft meen ik bijvoorbeeld standaard die optie. MyWi is alleen voor de iPhone.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Zijn telefoon is volgens mij idd gejailbreaked (pfoe leuk galgje woord) dus dat zou dan moeten kunnen.

Het mooiste zou dan zijn als het ook nog met mijn telefoon zou kunnen, maar dat zal dan wel lastig worden. (zit nl erg in dubio, een ipod touch 8gb 2g/3g voor 70 euro kopen en niet op inet kunnen, of een iphone 8gb 3g voor 160 kopen en een internet abbo erbij nemen...) huidige telefoon wil ik nl niet omruilen voor een iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 12:26
Nee. maar sommige telefoons kunnen dit standaard al.
Je zou ook je iPod kunnen JB-en en dan via bluetooth tetheren. iPhones ondersteunen dit (meestal) wel standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Iemand die weet of het en zo ja, hoe het met mijn telefoon zou moeten?

Noka 6710 navigator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
michellep77 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:33:
@allen, alvast bedankt voor de snelle reacties :D

@magnifor, zou dat mywi ook op een andere telefoon kunnen?
Laten we eerst beginnen met de vraag welke telefoon je hebt. :)

Verder is MyWi alleen voor iPhone maar voor Symbian en Android heb je vergelijkbare applicaties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
@magnifor, zie een later bericht van me, nokia 6710 navigator :D
Softwareplatform en gebruikersinterface

S60 3.2
Symbian OS versie 9.3

[ Voor 37% gewijzigd door michellep77 op 10-01-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
michellep77 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:38:
@magnifor, zie een later bericht van me, nokia 6710 navigator :D
Softwareplatform en gebruikersinterface

S60 3.2
Symbian OS versie 9.3
Jij was me net voor :P

JoikuSpot is precies wat jij zoekt, kost 5 euro maar in mijn ogen meer dan waard:

http://www.joikushop.com/...ductDetails&product_id=33

[ Voor 6% gewijzigd door magnifor op 10-01-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
:D

Dus dat zou ik moeten aanschaffen/installeren op mijn telefoon en dan kan ik de internetverbinding delen met mijn ipod? Dat zou super zijn!

Kan er 1 voor 70 euro aanschaffen, met 8gb, miss niet enorm veel, maar voor mij wel voldoende verwacht ik. Of zouden jullie voor een van 16/32 gaan?

En thanx trouwens voor de link naar dat joikuspot! Zo te zien is dat idd precies wat ik zoek!

[ Voor 14% gewijzigd door michellep77 op 10-01-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
michellep77 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:44:
:D

Dus dat zou ik moeten aanschaffen/installeren op mijn telefoon en dan kan ik de internetverbinding delen met mijn ipod? Dat zou super zijn!

Kan er 1 voor 70 euro aanschaffen, met 8gb, miss niet enorm veel, maar voor mij wel voldoende verwacht ik. Of zouden jullie voor een van 16/32 gaan?

En thanx trouwens voor de link naar dat joikuspot! Zo te zien is dat idd precies wat ik zoek!
Of je genoeg hebt aan een 8GB iPod kunnen wij je niet vertellen. Het is puur aan jezelf om te beslissen welke je neemt. Als je denkt dat de 8GB genoeg is neem dan 8GB, als je denkt dat 8GB te weinig is neem dan 16GB.

Ik had destijds een iPod Touch 2G 8GB en kreeg dat ding nooit vol, maar ik ben ook niet iemand die zijn hele muziekbibliotheek ernaar toe kopieert. Ik zet alleen nummers op mijn iPhone (Nu is het een iPhone ja :P) die ik vaak luister. :)

Ook heeft iTunes de optie om nummers die op je iPhone/iPod staan om te zetten naar 128kbps. Je originele bestanden blijven ongemoeid. Verschil tussen een MP3 van 192kbps en AAC 128kbps hoor je toch niet met oordopjes van een paar tientjes en scheelt ruimte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Ik denk dat 8gb genoeg moet zijn voorlopig. Heb nu 4gb op mijn telefoon en die is nog niet vol. Zal dan alleen idd wat vaker op moeten schonen en de muziek die ik niet luister eraf moeten halen. Maar als dat alles is :D

Bedankt iig voor alle info ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:24

KoudeAardbei

Moderator

Programma's als 'MiWi' (alleen jailbreak / moet op iPhone) of iTether bieden hier uitkomst!
Voor vragen over jailbreaken en installeren van MiWi kun je je wenden tot het Jailbreak topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Als het goed is ben ik volledig voorzien!

Ik heb het programma wat magnifor noemde aangeschaft en als het goed is kan ik dus als ik mijn ipod heb via mijn huidige nokia toch op internet.

thanx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Misschien is het wel handig om het nog te testen of het echt werkt. Dus als je een laptop hebt probeer verbinding te maken via wifi naar je telefoon en zie of je kan internetten op je laptop. Zo weetje zeker dat het werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Heb het geinstalleerd en uitgeprobeerd en het werkt :D

Jammere is dat diegene van wie ik de ipod wil kopen, opeens niet reageert op mijn berichten (en ik kan zien dat mijn bericht ontvangen is, is op een ander forum) en de advertentie heeft gesloten.

Hierdoor krijg ik er een beetje een naar gevoel bij.

Waarschijnlijk ga ik dan liever voor het overnemen van een iphone...

Ach, zo voldoe ik iig aan het vooroordeel dat vrouwen geen keuzes kunnen maken :P

[ Voor 70% gewijzigd door michellep77 op 11-01-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Mooi het dat het in ieder geval werkt. :)
Pagina: 1