Xserve zonder optische drive booten (TargetMode?)

Pagina: 1
Acties:

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:16
Hoi ik heb een Xserve G5 met lege hdd en geen optische drive. Nu wil ik OS X Tiger (server) installeren dus dan kun je dat op twee manieren doen volgens Apple: Via TargetMode of via een externe hdd waarop je een disc image hebt geinstalleerd.

Nu heb ik van de originele OS X Tiger server een installatie DVD en heb die dmv de Disk Utility omgezet naar image, en een bootable volume gemaakt van een externe FireWire schijf. Als ik de Xserve nu opstart met de bekende toetscombi's krijg ik de schijf niet te zien in het lijst van opstartmedia.

Nu is er ook nog de TargetMode manier maar die begrijp ik niet helemaal. Kan ik dus door middel van een FireWire kabel van mijn iMac naar de Xserve een installatie uitvoeren van de DVD in de drive van mijn iMac? Heeft iemand ervaring of andere suggesties om een OS op die schijf van de Xserve te krijgen?

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01 17:55
Je moet het diskimage "terugzetten naar de disk, dat kan via het schijfhulpprogramma. dan krijg je een disk waarmee je kunt booten en installeren.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is die externe schijf wel gepartitioneerd met Apple Parittion Map en niet GUID Parition Table? PPC Macs kunnen namelijk niet booten van die laatste. Je kunt dit in Disk Utility zien achter 'Partition Map Scheme'

[ Voor 0% gewijzigd door Bigs op 10-01-2011 15:11 . Reden: t=d ]

• Willem
Hé dat is een goed punt. Denk het niet, heb namelijk standaard geformateerd (erase aangevinkt bij het terugzetten vanaf de source). Ga controleren!

@Piebas: de disc is al bootable, dus van source naar destination gekopieerd via disk utility

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je start je Mac op in Target Mode. Er verschijnt een firewire logo op je scherm. Nu kun je de dvd drive van de iMac gebruiken op de xserve

• Willem
FireWire schijf met Apple Partition Map gepartitioneerd, en dat werkte perfect!

Nu zag Disk Utility (onder Tiger) de nieuwe 2TB schijf niet (onder Snow Leopard wel). Ook maar APM op toegepast, en toen nog steeds niet. Toen kwam ik er na tal van fora nagezocht te hebben achter dat het te maken kan hebben met een jumper. Heb een jumper op de OPT1 enabled porten gezet en toen herkende de installer hem feilloos. Wel handig om even te melden dus. :)
Pagina: 1