ervaringen met laserprinter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 21:40
Hallo mede tweakers,

ik ben op dit moment op zoek naar een nieuwe printer ( spuitkoppen van oude zijn kapot en mij is vertelt dat nieuwe printer halen goedkoper is dan repareren)
ik ben dus op zoek naar een zuinige printer die voor minimaal 1 a 2 printjes per maand
inkjet cartridges schijnen op te drogen naar een tijd van niet gebruiken
dus was ik al wat aan het rondkijken bij de laserprinters
ik heb dus 2 vragen aan jullie
1. hoelang gaat zon toner cartridge mee
2. welk merk zou je me afreden ( waar bv de cartridges veel gebruiken of waar je zelf problemen mee gehad hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
1. Hoe lang een toner cartridge mee gaat is afhankelijk van de printer, toner en eventuele dekkingsgraad die hiermee is gemoeid.

2. Zie punt 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Begin eens met http://tweakers.net/price...euren-laser-printers.html door te nemen.

Daarna zullen we ongetwijfeld vragen wat je budget is, wat voor aansluiting je wil, wat een printje mag kosten etc. etc. etc.; vragen & antwoorden die je mogelijk zelf al kan bedenken? ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hoe lang zo'n toner/fuser/drum mee gaat is afhankelijk van de inhoud, en je printgedrag. Dat kan je dus gewoon opzoeken op de specs page van de printer zelf.

Je kan zowel a-merk toner, als b-merk gebruiken. Wil je enkel zwart, of wil je kleur?

Welke printers heb je zelf op het oog, of wil je dat wij het echt voor je gaan voorkauwen?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met één a twee printjes per maand gaat élke toner jaren mee. Ik zou gewoon op marktplaats een laserjet 4 zoeken. Dat is een heel oude serie. Lekker traag, vreselijk zwaar maar degelijker kun je ze niet vinden. En de grap is dat je waarschijnlijk aan de meegeleverde toner ook nog ruim voldoende hebt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

alex3305 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:55:
1. Hoe lang een toner cartridge mee gaat is afhankelijk van de printer, toner en eventuele dekkingsgraad die hiermee is gemoeid.

2. Zie punt 1.
Een toner blijft ongebruikt héél lang goed, wel jaren, mits je de (eventueel aanwezige) drum niet blootsteld aan direct zonlicht.
Ik heb er 2 oa een 15 jaar oud bakkie, ik ben met de 2e toner bezig. a 60 euro oid

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 10-01-2011 14:00 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Over de Laserjet 4.. Neem nooit een 4L dat zijn echt takke dingen waar je u tegen zegt. Dan altijd voor een 4M gaan.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Gaat het over monochroom of kleur?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

RaZ schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:00:
Over de Laserjet 4.. Neem nooit een 4L dat zijn echt takke dingen waar je u tegen zegt. Dan altijd voor een 4M gaan.
Ook geen 5L 6L Het is de vertikale constructie van het mechanisme wat gewoon slecht werkt. Maar goed die zijn alweer 13 jaar oud ongeveer en worden al heel lang niet gemaakt. Vermijd meervouudige vertikale invoer daar heb ik een boel slechte ervaring mee

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
ok bedankt voor alle reacties ik ga de pricewatch doorspitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Room42 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:57:
Met één a twee printjes per maand gaat élke toner jaren mee. Ik zou gewoon op marktplaats een laserjet 4 zoeken. Dat is een heel oude serie. Lekker traag, vreselijk zwaar maar degelijker kun je ze niet vinden. En de grap is dat je waarschijnlijk aan de meegeleverde toner ook nog ruim voldoende hebt.
Een een laserjet4 is wat je nou net niet in je woning wilt hebben staan, dat zijn nog van die printers die berucht staan om ozon uitstoot e.d.... moderne laserprinters zijn op dat gebied veel veiliger.

Als het echt maar om een paar printjes in de maand gaat, dan zal iedere iedere printer meer dan zat zijn en jaren meegaan, ongeacht het gebruik...

Echt slechte laserprinters heb je tegenwoordig niet meer, maar als je een betaalbare printer zoekt welke bekend staan om de toch nog redelijk kwaliteit dat zou je eens naar Samsung kunnen kijken.

Verder is jouw vraag verre van ingewikkeld en prima zelf uit te zoeken door de pricewatch oid te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

MicGlou schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:03:
[...]
Een een laserjet4 is wat je nou net niet in je woning wilt hebben staan, dat zijn nog van die printers die berucht staan om ozon uitstoot e.d.... moderne laserprinters zijn op dat gebied veel veiliger.
1 a 2 pagina's per maand. Als de kamer een beetje gelucht wordt, zal dat gevaar wel meevallen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

De LaserJet 4 is heel erg onverwoestbaar ja (ik heb ze vele milioenen pagina's zien printen zonder problemen) maar ook wel best lomp :P

En voor 1-2 printjes per maand extreme overkill. Ik zou dan eerder kijken of je ergens een 2e hands Laserjet 1100 kan vinden, kost misschien 20 euro en kan je met dit gebruik ook een paar jaar mee vooruit.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb een keer hetzelfde probleem gehad. Daarom heb ik tijdens een HP 2 for 1 deal een HP Laserjet 2600N Color gekocht. Ding gaat nu al 3 jaar mee denk ik en de toners op 60% staan. Heeft zo rond de 225 euro gekost.

Voor het stampwerk had ik een LJ4000 en inmiddels heb ik een LJ2430. De LJ4000 staat nu bij de ouwe te stampen... (Rond de 75 euro te vinden bij revisie bedrijfjes op MP)

[ Voor 29% gewijzigd door raymonvdm op 10-01-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ajhaverkamp schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:04:
[...]

1 a 2 pagina's per maand. Als de kamer een beetje gelucht wordt, zal dat gevaar wel meevallen.
Dan moet je met drie nieuwe printers produktie gaan draaien in een kamer van 5m2. nou dan ehm. valt het wel op :P. de printer thuis staat naast de wasmachine, daar komt altijd rook uit omdat het vrouwtje er aen toe een beetje wasmiddel op het papier laat vallen. dus dan ruikt het alsof de was aan het draaien is :D

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
fish schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:07:
[...]

Dan moet je met drie nieuwe printers produktie gaan draaien in een kamer van 5m2. nou dan ehm. valt het wel op :P. de printer thuis staat naast de wasmachine, daar komt altijd rook uit omdat het vrouwtje er aen toe een beetje wasmiddel op het papier laat vallen. dus dan ruikt het alsof de was aan het draaien is :D
heb je in ieder geval goedruikende printjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

Ik heb best goede ervaringen met de Panasonic KX-P 1131, het ligt er maar net aan wat je er mee wilt doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
ajhaverkamp schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:04:
[...]

Juist een printer die niet op regelmatige basis wordt gebruikt heeft de meeste gevaarlijke uitstoot... maar goed, als het echt 1 a 2 pagina's per maand zijn mag het niet zo'n probleem zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.chear.nl/Chear...m_content=Chear_Computers

Samsung, Laser, goedkoop, A4 formaat ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

flashback1989 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:53:
1. hoelang gaat zon toner cartridge mee
2. welk merk zou je me afreden ( waar bv de cartridges veel gebruiken of waar je zelf problemen mee gehad hebt)
Goed nog een klein afradertje hier: Samsung SCX-4100, hoe het met andere Samsungs zit geen idee.
Originele toner cardridges (hier 2 stuks) die na verloop van tijd strepen veroorzaken. Verder prima printer.

Naar mijn idee is HP superieur op printgebied, heb er nu daarom 2: LJ 1020 en CM1312nfi. Waar ik zeer tevreden over ben (nu ik erover denk, beetje overkill voor die paar printjes in de maand, maarja laatste doet eerder dienst als kopieerapparaat ;) ).

In jouw geval zal ik gewoon kijken naar de goedkoopste HP laser als je nieuw wilt...

[ Voor 9% gewijzigd door Kleintje81 op 10-01-2011 20:59 ]

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kleintje81 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:55:
[...]

Goed nog een klein afradertje hier: Samsung SCX-4100, hoe het met andere Samsungs zit geen idee.
Originele toner cardridges (hier 2 stuks) die na verloop van tijd strepen veroorzaken. Verder prima printer.

Naar mijn idee is HP superieur op printgebied, heb er nu daarom 2: LJ 1020 en CM1312nfi. Waar ik zeer tevreden over ben (nu ik erover denk, beetje overkill voor die paar printjes in de maand, maarja laatste doet eerder dienst als kopieerapparaat ;) ).

In jouw geval zal ik gewoon kijken naar de goedkoopste HP laser als je nieuw wilt...
Strepen kunnen ook vele oorzaken hebben, maar meestal is stof/haartjes de oorzaak
Hoofdmoot, is stof op de spiegel van de scanner of in de lijn van de laser-> witte niet scherpe geblurde lijn in de process richting
stof in je papier pad -> wat korreligere lijn

repeterende lijnen in de breedte moet je terug zoeken in rollen. meet de afstand tussen de repeterende lijnen. berenen de doorsnede van de rol en ga daar eens naar op zoek.
en reden kan zijn dat de printer juist lang stilstaat en bijv de pressure roller van een fuser te lang ingedrukt staat. meestal is er wel een hendel om de fuser open te zetten.
Stof in je raderwerk geeft typische licht dan juist donker lijnen.

etc

veel goeie evaring met hp -> afraders 4l/5l//6l clj4500-4100

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip. Stof is wel iets waar je voor op moet passen als je een open papier bak neemt en weinig print.

Stof verzameld zich op het bovenste A4tje en loopt zo je toner in, als het ff wil is het dan einde toner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
MAX3400 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:55:
Begin eens met http://tweakers.net/price...euren-laser-printers.html door te nemen.

Daarna zullen we ongetwijfeld vragen wat je budget is, wat voor aansluiting je wil, wat een printje mag kosten etc. etc. etc.; vragen & antwoorden die je mogelijk zelf al kan bedenken? ;)
wat ik daar mis is de prijs-per-pagina. Ik ben heel benieuwd hoe dat zit met recente laserprinters. Ik wil niet in de val trappen om een goedkope laserprinter te kopen, en dan na een jaar drie keer zoveel aan toners te hebben uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
_starbuck_ schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 18:59:
[...]

wat ik daar mis is de prijs-per-pagina. Ik ben heel benieuwd hoe dat zit met recente laserprinters. Ik wil niet in de val trappen om een goedkope laserprinter te kopen, en dan na een jaar drie keer zoveel aan toners te hebben uitgegeven.
Voor mijn Samsung CLP315 kosten nieuwe toners grofweg hetzelfde als een nieuwe printer, alleen de printer heeft starter-toners (2/3 vol).
Voor zwart kom ik met alleen een originele toner op 3 cent per printje, voor kleur zeker 10 cent (uitgaande van 5% dekking). In de praktijk komt het er op neer dat ik na 1 zwarte toner los gekocht te hebben de volgende keer de printer compleet vervang (papier inladen wordt steeds gammeler), dan zit ik op 160 euro voor 2500 printjes, waarvan een deel kleur. Ruim 6 cent per pagina dus, uitgesmeerd over heel veel jaren.

Voor goedkopere pagina's zal je veel grotere printers moeten hebben, en dus veel meer moeten printen, iets wat hier niet relevant is. Een alleen-zwart-laserprinter heeft logischerwijs een veel lagere pagina-prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door RemcoDelft op 29-11-2011 19:06 ]

Pagina: 1