Beste tweakers, ik heb een vraagje m.b.t. AJAX en jQuery,
Ik heb een xml documentje wat ik uit lees. Dit lukt best met de volgende code:
Echter wil ik niet om de haver klap een vertraagende ajax request uit willen voeren. Er veranderd niets, hij word alleen uitgelezen. Ik wil dus het volgende:
- Page load -> Ajax Call naar de XML -> on success opslaan in een variable (ik gebruik de data functie van jquery)
- Vervolgens ten alle tijde wil ik die data weer uit kunnen lezen zonder opnieuwe een call te hoeven doen.
Dit bovenstaande lukt best, alleen dan moet ik met javascript XML gaan werken. Het uitlezen kan met ajax alleen vervolgens slaat hij een XML Object op. Die kan ik met jquery niet uit lezen. de volgend code levert mij een undefined error op:
Waarbij de $("body").data("xml") de variable is waarin de XML opgeslagen is (indien je niet bekend bent met data ff googlen, is verrekte handig)
Echter de volgende code lukt wel maar is super slecht leesbaar:
Dan krijg ik precies de uitkomst te zien.
Echter is dat niet echt goed leesbaar.
Weet iemand mij verder te helpen?
B.v.d,
Ik heb een xml documentje wat ik uit lees. Dit lukt best met de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| $.ajax({ type: "GET", async: false, url: "xml/slideOptions.xml", dataType: "xml", success: function(xml) { // parse } }); |
Echter wil ik niet om de haver klap een vertraagende ajax request uit willen voeren. Er veranderd niets, hij word alleen uitgelezen. Ik wil dus het volgende:
- Page load -> Ajax Call naar de XML -> on success opslaan in een variable (ik gebruik de data functie van jquery)
- Vervolgens ten alle tijde wil ik die data weer uit kunnen lezen zonder opnieuwe een call te hoeven doen.
Dit bovenstaande lukt best, alleen dan moet ik met javascript XML gaan werken. Het uitlezen kan met ajax alleen vervolgens slaat hij een XML Object op. Die kan ik met jquery niet uit lezen. de volgend code levert mij een undefined error op:
code:
1
2
| var slides = $("body").data("xml"); alert(slides.find("pages").text()); |
Waarbij de $("body").data("xml") de variable is waarin de XML opgeslagen is (indien je niet bekend bent met data ff googlen, is verrekte handig)
Echter de volgende code lukt wel maar is super slecht leesbaar:
code:
1
2
3
4
| var slides = $("body").data("xml"); var x = slides.getElementsByTagName("slide")[index]; var uitkomst = x.getElementsByTagName("pages")[0].childNodes[0].nodeValue; alert(uitkomst); |
Dan krijg ik precies de uitkomst te zien.
Echter is dat niet echt goed leesbaar.
Weet iemand mij verder te helpen?
B.v.d,