[OSX86] GPT syncen met MBR

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:11
Ik heb op dit moment een raar probleem met mn OS X en Windows 7;

Allereerst heb ik OS X geinstalleerd op mn systeem, dat werkte prima; Enige nadeel is dat deze gebruik maakt van GPT ipv MBR. Na veel moeite heb ik de MBR kunnen syncen met GPT waardoor Windows 7 instaat was zijn installatie te doen.

Hierna heb ik in Windows 7 een NTFS partitie aangemaakt om oa. games te installeren en te gebruiken als Shared drive. In Windows 7 werkt dit allemaal prima maar onder OS X wordt die partitie herkent als OS X Extended. Vermoedelijk omdat deze eerst in OS X is aangemaakt als zodanig (lang verhaal, werkte niet prettig onder Windows).

Nu zijn mn MBR en GPT dus weer out of sync. Mn MBR aanpassen kan ik middels gptsync maar ik kan maar niet uivogelen hoe ik mn GPT kan aanpassen op basis van de informatie uit de MBR.

Kan iemand mij misschien helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:51
Nog eens over doen maar dan gewoon bootcamp gebruiken? (Dat is natuurlijk geen antwoord op je vraag.)

Misschien kom je met deze info verder: http://refit.sourceforge.net/myths/

[ Voor 53% gewijzigd door Jesse op 10-01-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:11
Bootcamp gebruiken is geen optie omdat het een OSX86 bak is (en dus eigenlijk helemaal niet met MBR zou moeten werken)

Overdoen doe ik liever niet omdat er al een grote hoeveelheid dat op de desbetreffende partitie staat.

Inmiddels ben ik wel iets verder gekomen door met een app genaamd gdisk de partitie type te veranderen van OS X Extended naar Linux/Windows Data.

OS X herkent hem nu goed maar Windows boot niet meer }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youp.c
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06-2024
Aangezien Windows 7 GUID gewoon ondersteunt, zou ik als ik jou was, niet gaan klooien met MBR en deze handleiding volgen: http://tonymacx86.blogspo...dows-7-and-os-x-snow.html.\

N.B. GPT=GUID Partiton Table of kortweg GUID.

[ Voor 11% gewijzigd door youp.c op 16-01-2011 23:09 ]

PSN: youpey - Friendcode 3DS: 2895-6771-2678