Is het mogelijk om, voor een domein wat als domain pointer is ingesteld, een mail adres aan te maken? Als ik een domein als domain pointer instel, dan kan ik niet meer het domein aanleggen in Direct Admin. Ik weet dus niet hoe ik nu een mail adres kan aanleggen voor dit domein. Is dat überhaupt mogelijk?
siemed schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:40:
Is het mogelijk om, voor een domein wat als domain pointer is ingesteld, een mail adres aan te maken? Als ik een domein als domain pointer instel, dan kan ik niet meer het domein aanleggen in Direct Admin. Ik weet dus niet hoe ik nu een mail adres kan aanleggen voor dit domein. Is dat überhaupt mogelijk?
Wellicht dat je gebruik kan maken van een e-mail foward adres?
Van domain pointer naar domain.
Van domain pointer naar domain.
[ Voor 22% gewijzigd door Alaksandus op 10-01-2011 12:51 ]
Als een god in Nijmegen.
Je hebt maar een beperkt aantal opties in de domain pointer die je in kunt stellen. Je kunt wel de MX records aanpassen.
Ik ken DirectAdmin verder niet zo heel goed, maar ik neem aan dat een 'domain pointer' een soort van parked domain is.
Normaliter stel je hier dan ook geen e-mail accounts voor in.
Maar dat is een onderbuikgevoel.
Normaliter stel je hier dan ook geen e-mail accounts voor in.
Maar dat is een onderbuikgevoel.
Daar ben ik ook bang voor, toch zou ik er graag een mail voor het domein aan willen maken. Weet iemand of dat kan?
ja dat kan.
laat ik het even uitleggen aan de hand van een voorbeeld.
stel je hebt 2 domeinnamen.
hoofddomein.nl
en
domeinpointer.nl
Als je een mailbox info@hoofddomein.nl aanmaakt, kun je ook naar deze mailbox mailen door een e-mail te sturen naar info@domeinpointer.nl. Dit geldt voor elke andere mailbox die je onder hoofddomein.nl aanmaakt.
Als je bijvoorbeeld anderegebruiker@domeinpointer.nl wilt aanmaken, maak je de mailbox anderegebruiker aan onder het hoofddomein.nl
Hoop dat het een beetje duidelijk is.
hoofddomein.nl
en
domeinpointer.nl
Als je een mailbox info@hoofddomein.nl aanmaakt, kun je ook naar deze mailbox mailen door een e-mail te sturen naar info@domeinpointer.nl. Dit geldt voor elke andere mailbox die je onder hoofddomein.nl aanmaakt.
Als je bijvoorbeeld anderegebruiker@domeinpointer.nl wilt aanmaken, maak je de mailbox anderegebruiker aan onder het hoofddomein.nl
Hoi, je verhaal is volkomen duidelijk en het werkt inderdaad. Bedankt voor deze waardevolle tipbigall007 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:48:
ja dat kan.
hoofddomein.nl
Pagina: 1