Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreyvdm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Hallo allemaal,

Omdat wij veel op de camping zitten is het wel handig om internet bij de hand te hebben. Daarom heb ik pas geleden een data-only abonnement afgesloten waarbij je een mooie internetstick gratis kreeg. Helaas zitten wij dicht bij de Duitse grens en was het 3G bereik niet optimaal genoeg om de stick te kunnen gebruiken. Om dit probleem op te lossen heb ik een UMTS router (Huawei B260) aangeschaft met externe antenne. Het bereik is nu goed alleen valt de verbinding elke 5 à 10 minuten weg. Wanneer de router de verbinding probeert te herstellen komt er te staan dat de simkaart ongeldig is. Wanneer ik de simkaart omwissel met die van mijn telefoon heb ik dit probleem niet. Het is me opgevallen dat de chip van de nieuwe simkaart kleiner is dan die van mijn telefoon. Zijn er mensen die hetzelfde probleem gehad hebben (met een ander apparaat) of heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0s
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-10-2022

s0s

Heb je al geprobeerd om de firmware van je router te upgraden? Dit wil bij reguliere LAN-routers nog wel eens een oplossing bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreyvdm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
s0s schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:56:
Heb je al geprobeerd om de firmware van je router te upgraden? Dit wil bij reguliere LAN-routers nog wel eens een oplossing bieden.
Hoi sOs. Bedankt voor je antwoord. Ik heb op internet al gezocht naar een firmware voor deze router, zonder succes. Ik probeer nu via t-Mobile een oude type simkaart te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0s
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-10-2022

s0s

Toch erg vreemd dat deze vrij nieuwe router de nieuwe type simkaarten niet herkent.
Dat zou een grovefout betekenen in de firmware van deze behoorlijk prijzige router.