Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Door folder op mijn website laten browsen

Pagina: 1
Acties:

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:55

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Ik heb op mijn servertje op zolder Windows Server 2008 (NL-versie, niet R2) draaien met een IIS server waar mijn websiteje op draait. Dit lukt allemaal wel, site is up, ik kan mensen dingen laten downloaden, etc.
Maar nu wil ik 1 folder in mijn site, de folder 'Download', zo maken dat als je naar
http://www.mijnsite.com/Download gaat, je de inhoud van die folder ziet. Gewoon een file-list zeg maar, en dat je dan die files kunt aanklikken en downloaden.

Als ik in serverbeheer naar IIS-beheer ga en dan naar die folder, doe ik rechtermuisknop en dan 'machtigingen beheren'. Dan op tabblad Beveiliging heb voor ik Iedereen en IIS_IUSRS aangevinkt: Lezen en uitvoeren, Mapinhoud weergeven en Lezen.
Maar als je naar die folder surft in je browser, blijf je de melding Serverfout - 403 - Verboden: toegang is geweigerd krijgen.

Via Google kom ik er niet uit en mijn kennis is te beperkt om een oplossing te vinden. Zit er al een tijdje mee te frutselen.
Wat zie ik over het hoofd?

• klaboem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 11:39
Waarschijnlijk moet je op de folder zelf nog iedereen leesrechten geven (dus op filesystem niveau, niet binnen IIS).

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:36

Tux

Zit dit niet meer in server 2008?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De levensgrote sticky bovenaan het subforum waarin je je vraag stelde die je had kunnen vertellen dat je behoorlijk fout zit. ;) Waar hoort mijn topic?

WEB>>WSS

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
klaboem schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:26:
Waarschijnlijk moet je op de folder zelf nog iedereen leesrechten geven (dus op filesystem niveau, niet binnen IIS).
Heb ik gedaan. (Gewoon via de Windows Explorer bedoel je?)
Nee da's heel anders nu. Rechtermuisklik op een folder geeft niet eens de optie Properties of Eigenschappen.
Het is nu zeg maar zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.dougboude.com/images/iisStep1a.gif

Alles gaat met dat aan de rechterkant, 'Toepassingen' in de NL-versie. En je kunt overschakelen naar inhoudsweergave, dan zie je gewoon de files in die folder als in de explorer.
Als ik dus op die toepassing Directory Browsing klik, kan ik rechts bij Actions weer klikken op Machtigingen bewerken... :?
Of op 'door map bladeren'. Dan opent ie m'n browser met die foutmelding 403 8)7
NMe schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:31:
[...]

De levensgrote sticky bovenaan het subforum waarin je je vraag stelde die je had kunnen vertellen dat je behoorlijk fout zit. ;) Waar hoort mijn topic?

WEB>>WSS
Sorry.. Ik heb dat topic juist nog gecheckt, ik dacht, het gaat toch over de functionaliteit van m'n website..
Anyhow, thanx ;)

[ Voor 26% gewijzigd door AzzKickah op 10-01-2011 12:41 . Reden: typo ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Ik ben een stapje verder. Als je dat Directory Browsing aanklikt, kun je helemaal rechts in het venster heel onopvallend op Functie openen klikken. Daar kun je vervolgens browsing inschakelen...

En waarempel, ik krijg inderdaad de filelist te zien in de browser. Maar als je op een file klikt, krijg je error 404, dat ie het bestand niet kan vinden :?
En bij die Directory Browsing zit verder helemaal niks aan instellingen.

Hoe krijg ik 'm nu alleen nog zover dat ie de bestanden die die zelf weergeeft ook kan vinden? :P

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat voor extensies hebben die bestanden? Je mag alleen bestanden downloaden die een extensie hebben die IIS kent. En daarnaast zijn er nog enkele namen die niet in het pad mogen voorkomen, zoals bijvoorbeeld 'bin' of 'app_data'. Dan krijg je ook een 403 error.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Glashelder schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:58:
Wat voor extensies hebben die bestanden? Je mag alleen bestanden downloaden die een extensie hebben die IIS kent. En daarnaast zijn er nog enkele namen die niet in het pad mogen voorkomen, zoals bijvoorbeeld 'bin' of 'app_data'. Dan krijg je ook een 403 error.
*.bsp en *.wad voornamelijk (Counter-Strike maps). *.txt doet het inderdaad wel gewoon.
Oh en ff geprobeerd: *.zip doet inderdaad ook.

Hoe laat ik IIS die extensies 'kennen'?
Btw op die files krijg ik een 404 error, geen 403 ;)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat is niet zo moeilijk te vinden hoor..
http://technet.microsoft....rary/cc725608(WS.10).aspx

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Top _/-\o_

Het werkt. Maar ik wist echt niet dat dat MIME-types zijn hoor of dat ik daar moest zoeken.. -O-
Pagina: 1