Toon posts:

[Internet] Website traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals jullie in de titel kunnen lezen is een website heel traag. Alles loopt perfect op het internet, maar 1 website die wilt niet echt meewerken. Het gaat om de website www.bouwmachineforum.nl .
Het laden van de website gaat heel erg langzaam. De volgende werkzaamheden zijn verricht.

- Virusscanner uitgeschakeld
- Andere browser geprobeerd
- Java, flash etc geüpdate / herinstalleerd
- Computer aangesloten op een ander netwerk en dan ga hij wel snel
- Laptop aangesloten op het internet waar de computer op zit en is de website wel snel op de laptop.

Graag mogelijke oplossingen, of is beste oplossing om herinstallatie uit te voeren op de computer.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:10
Je geeft aan dat je de computer (ik neem aan dat dat het apparaat is wat er last van heeft dat de website traag is) op een ander netwerk hebt aangesloten en hij dan wel snel is. Dus daaraan zal het alvast niet liggen, niet aan de installatie van de computer in elk geval, je zult moeten zoeken in de netwerkverbinding / combinatie router, computer.

Even een misverstand voorkomen:
Internet is overal hetzelfde, je hebt vast bedoeld dat je de laptop op het kabeltje hebt aangesloten waar de computer eerst op zat. Internet is overal en voor iedereen in basis hetzelfde, het enige verschil is dat afhankelijk van de locatie wat in te stellen is aan filters waardoor bepaalde delen niet bereikbaar zijn. Maar dat valt al buiten "internet".

Goed, nu even doorgaand op je vraag:
Ik heb hier ook even geprobeerd, maar gaat prima hier ook. De website is van zichzelf niet traag. Daarnaast heeft het herinstalleren van Java/ Flash daar als het goed is geen (of bijna geen) invloed op, omdat ik geen Java/ Flash elementen op de website kan vinden.

Een herinstallatie zou ik wel als allerlaatste mogelijke redmiddel proberen, omdat het alleen die website is/ lijkt te zijn zul je het probleem ergens anders moeten zoeken.

Heb je misschien op je computer vast DNS servers ingesteld bijvoorbeeld voor de betreffende verbinding? (staat onder de netwerkeigenschappen, dan selecteer je het TCP/IP protocol (V4) en daar kan je dat bij de eigenschappen vinden)

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02:11
Hoe heb je de laptop getest op hetzelfde netwerk? Draadloos of met dezelfde draad? In dit eerste geval, probeer het eens met dezelfde draad als die in je 'langzame' computer gaat. Is je laptop dan ook langzaam, moet je een nieuwe draad kopen of misschien is je utp-ingang in je router kapot ;)

Verwijderd

Awsom schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:23:
Hoe heb je de laptop getest op hetzelfde netwerk? Draadloos of met dezelfde draad? In dit eerste geval, probeer het eens met dezelfde draad als die in je 'langzame' computer gaat. Is je laptop dan ook langzaam, moet je een nieuwe draad kopen of misschien is je utp-ingang in je router kapot ;)
Als het 1 website betreft zal dat niet zoveel helpen ;) het internet is dan namelijk niet traag. Ik zou ook gaan voor de DNS instelling.

Verwijderd

Topicstarter
Alles is op automatisch ingesteld(IP +DNS) en inderdaad op de computer komt het probleem voor
Op de zelfde utp kabel is de laptop aangesloten geweest en daar werkt het wel snel op.
De Computer is ook in een ander netwerk aangesloten geweest en daar gaat het ook goed op.

Het enige geval hier is wel dat de computer direct met een kabel op het modem is aangesloten. Mogelijke oplossing om er een router tussen te plaatsen?

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-01 17:22

Iooryz

iooryz

Het ertussen plaatsen van een router zou juist averechts werken of geen verschil uitmaken. Dat is immers nog een extra stop in het pad tussen jou en de website.

Welke windows versie gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Windows 7 64bits

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-02 08:54
firewall op de vaste aansluiting? enigste wat ik kan bedenken als het ergens anders (draadloos) wel werkt en thuis (met draad) niet. Vage firewall software? Het uitschakelen van zulke software is soms niet voldoende: netwerkcomponenten blijven actief. Echt helemaal deïnstalleren om goed te testen.

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-02 23:42
Nou hier is die site ook niet vooruit te branden, dus uitsluiten dat het alleen aan jou ligt zou ik niet doen.

Asus G501

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Hier laadt die gewoon snel? Hoe is je traceroute naar die site?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Bij mij loopt die site op een trein, maar goed.
Het zou inderdaad firewall kunnen zijn.

Verwijderd

ik krijg hem hier ook niet te pakken.

xperiabox
windows 7 64bit

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing was om het modem te vervangen....
Pagina: 1