[meuktracker]Linux Kernel

Pagina: 1
Acties:

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2025

afraca

Open Source!

Topicstarter
Ik ben lichtelijk teleurgesteld met de Linux Kernel meuktracker posts. Zie hier wat ik bedoel:

meuk: Linux Kernel 2.6.37
In versie 2.6.37 zitten geen spannende dingen, zo liet Linus Torvalds weten.
meuk: Linux Kernel 2.6.34
In versie 2.6.34 zitten geen spannende dingen, zo liet Linus Torvalds weten.
Daar zijn 2 dingen erg mis mee. Een stabiele kernel is van bijzonder groot belang, dus zijn er talloze "beta" releases (git snapshots) en ook nog genoeg Release Candidates, en de meukposter ziet alleen het commentaar van Linus Torvalds op verschil laatste RC --> final, wat uiteraard (als het goed is) praktisch niets is. Nou komt er standaard onder die posts een reactie in ongeveer deze vorm (Antipater in 'meuk: Linux Kernel 2.6.37'):
Een beter leesbaar changelog voor de tweakers die geen kernel hackers zijn is te vinden op kernelnewbies: http://kernelnewbies.org/LinuxChanges
Prachtig :) Maar wacht, bladeren we iets verder terug, zien we dat toen Japke Rosink de kernel releases in de meuktracker gooide, er nog wel de moeite werd genomen de summary van kernelnewbies door te nemen:

meuk: Linux Kernel 2.6.33
Zoals gewoonlijk hebben de Kernel Newbies de veranderingen weer keurig op een rijtje gezet en deze zijn op deze pagina na te lezen. Ondersteuning voor onder andere de Nintendo Wii en Gamecube is toegevoegd; daarnaast is Nouveau, een via reverse-engineering verkregen driver voor Nvidia-kaarten, nu standaard aanwezig, en is de Android-kernelcode eruitgewipt.
Nou zijn er 2 oplossingen. Japke Rosink neemt de releases weer over van Bart van Klaveren, of Bart neemt de moeite kernelnewbies even door te lezen. Vind verder overigens de tracker wel fijn hoor, dus keep up the good work d:)b

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kun je dat niet het beste bespreken met de huidige poster van die posts?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2025

afraca

Open Source!

Topicstarter
Tot op zekere hoogte een prima idee, beetje ehm.... erbij ingeschoten. Maar 't is tevens even een poging het negeren van standaard gebruikerreacties ("hier de link naar <één of andere echt handige link die in het artikel moet staan> " ) , onder de aandacht te brengen. Zulke reacties staan er soms wel 10 releases achter elkaar. You want voorbeelden? Right after m'n college :P

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah ok :)

Voorbeelden zijn niet nodig, snap je punt ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:52

Qwerty-273

Meukposter

* Qwerty-273 's ego is weer gestreeld voor de week :D

Wie een meuk maakt over een nieuwe kernel uitgave is natuurlijk maar net wie er van ons tweeen online is op dat moment. De laatste tijd ben ik wat afwezig en heeft Bart het dus allemaal alleen te verwerken. Ik zal kijken of ik bij een volgende stable uitgave Bart te snel af kan zijn ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.