Toon posts:

HDMI of Optisch tussen Receiver en tv?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben in het bezit van een HK AVR255 en een Sony KLD40NX800F. Nu wil ik het geluid van de tv ook via de receiver laten lopen. Kan dat ook met een HDMI kabel? Of moet ik alleen voor het geluid een optische kabel nemen? Ik weet dat 1 HDMI aansluiting op de tv geschikt is als audio return channel maar kan de AVR255 dat wel verwerken?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:57

D4NG3R

kiwi

:)

Het signaal wat HDMI gebruikt, is in principe gelijk aan dat via een optische poort. Alleen word het via een Optische poort eerst omgezet in licht, en dan weer teruggezet naar stroom.

Ik neem aan dat je eerst kabels moet halen voordat je het ook maar kan proberen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Volgens mij kan het geluid van de tv alleen aangesloten worden via spdif of rca (de tv moet hiervoor een uitgang hebben namelijk) Via hdmi kan het alleen als de tv en reciever ARC ondersteunen (Audio Return Channel)

Het is eigenlijk gewoon een kwestie van proberen om te zien wat het beste werkt. Bij spdif versus hdmi heb je soms lipsync problemen dus dat is ook iets om op te letten.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik moet nog kabels gaan halen inderdaad. Een HDMI kabel heb ik sowieso nodig om de hdmi out naar de tv te koppelen. En dan eventueel een optisch kabeltje om het geluid van de tv terug te brengen naar de receiver. En dat wil ik nu juist weten of dat echt nodig is anders zit heb ik een optische kabel teveel gekocht.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:00

mr.paaJ

generatie cmd+z

De AVR255 heeft HDMI 1.3a en daarmee geen ARC. Je zult dus met een optische kabel moeten gaan werken.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dat is een duidelijk antwoord! Thanks.

• SpEcTeR
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07-2025
Mijn NX710F heeft een actieve speakervoet.
De NX800F heeft toch ook zo'n actieve speakervoet?

Deze wordt aangestuurd door de HDMI 1 in poort op de tv, deze heeft ARC.
Nu is het bij mij zo dat mijn receiver (Onkyo TX- SR608) wel ARC ondersteunt.
Echter doordat er de speakervoet heb ik ook een optische kabel moeten leggen om het geluid van de tv op de receiver te krijgen!

Of doe ik nu iets verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet heeft de NX800F geen actieve speakervoet en hoeft dus ook niet via hdmi aangestuurd te worden.
Pagina: 1