Mijn lokale Access-database gebruiken op webhost

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 13:54
Hallo,

Ik heb hier een windows server staan met een grote acces database. Nu heb ik ook nog ergens op een webhost een database draaien voor een online dienst. Nu moet ik telkens de online database updaten handmatig en dit zorgt ook voor veel redunante informatie.

Wat is dus wou is vanaf de webhost mijn acces database aanspreken via een odbc connenctie. Ik heb de firewall al zo geconfigureerd dat er een verbinding kan worden opgezet maar wat ik ook doe. Ik krijg geen connectie naar mijn host to.

Ik heb al zoveel codes van internet geprobeerd en geen van allen werken. Ik krijg geen verbinding. Iemand tips of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dus je wil ineens vanaf je webserver die waarschijnlijk een uptime garantie heeft ineens verbinding maken naar een lokale database die at best op een bedrijfsverbinding zit? Niet bepaald een gezonde designkeuze... Maak dan liever een cronjob die om de zoveel tijd de databases even synct ofzo.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Los daarvan is Access volgens mij altijd lokaal?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:21

BaRF

bijna kerst

heb er niet heel veel verstand van maar kun je het niet beter andersom doen? dus dat je lokaal de remote db benut?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 13:54
Nou ik zit met meerdere aspecten waarom ik het zo zou willen doen.

het betreft een rijschool.

Ik heb locaal een database waarin alle klanten gegevens, opleidings gegevens en financiele gegevens instaat. Online heb ik een database waar de actieve leerlingen instaan en wanneer ze hebben gelest (online agenda systeem)

Nu wou ik dus niet telkens alle nieuwe leerlingen over zetten maar het belangrijkste is. Als een leerling over zijn pakket heen gaat, dan moet hij gaan betalen per les. Dit moet verwerkt worden in de acces database. Dit inverband met overzichten en dergelijke.

Vandaar dat ik dus een koppeling nodig heb van mijn webhost naar mijn acces database. Maar als jullie andere goede suggesties hebben om dit op lossen dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:21

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

De enige fatsoenlijke oplossing is al door NMe gegeven: syncen. Niet de hele database, maar alleen het relevante deel. Je wil niet op elke pageview gaan connecten naar een of ander thuisservertje (wat bij een rijschool vast het geval is).

[ Voor 33% gewijzigd door MueR op 10-01-2011 10:48 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Of inderdaad de afhankelijkheid andersom leggen: lokaal de online database gebruiken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1