Toon posts:

2 Acer LCD Monitor AL1716 op computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal, ik probeer op dit moment 2 beeldschermen (Acer LCD Monitor AL1716) op mijn computer te krijgen (veriton x490g).
de bedoeling is dat ik er 1 op mijn videokaart zet (geforce 6200 LE) en 1 op mijn onboard VGA. op mijn videokaart zit een DVI aansluiting die ik heb omgezet naar VGA. deze geeft wel beeld.
mijn VGA aansluiting daarintegen geeft geen beeld, dat deed hij op het begin wel maar nadat ik mijn videokaart had ingeplugd niet meer.

ik heb al geprobeerd een ander beeldscherm te gebruiken, ook daarbij werkte het niet.
ik heb al geprobeerd het beeldscherm dat nu op mijn videokaart zit op mijn VGA te zetten.
ik heb al gekeken in de BIOS of hij de onboard VGA uitzet als je een videokaart erinsteekt.
ik heb al de driver van de videokaart opnieuw geinstalleerd

mijn besturingssysteem is windows 7 (nog niet geactiveerd). (edit: net geactiveerd, ik deed nog een ander beeldscherm eraan toen zij hij alleen dat windows niet was geactiveerd dus dat doe ik niet even. edit 2: nu windows is geactiveerd doet het andere beeldscherm het wel als ik deze bij de videokaart erin plug, het ligt dus waarschijnlijk aan de VGA)

als ik ga naar beeldschermresolutie zegt hij bij Beeldscherm:
2. Acer LCD Monitor AL1716, dit is momenteel uw hoofdbeeldscherm (deze doet het dus wel en zit in mijn videokaart gestoken)

bij beeldscherm 1 zegt hij dan:
1. Apparaat weergeven op VGA (dit is het beeldscherm dat het niet doet met mijn onboard VGA)

als ik daarna klik op detecteren komt er nog een beeldscherm naast te staan waarbij komt te staan geen ander beeldscherm, hieronder nog wat print screens.

Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/9576/beeldscherm1.png

Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/3747/beeldscherm2.png

Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/3295/geenanderbeeldscherm.png

mochten jullie weten waar het aan kan liggen en mij willen helpen dan zeer graag, vind dit wel beetje irritant aan het worden :P

b.v.d.

edit: sorry voor de grote plaatjes ik ben op mijn stage en heb hier niks om ze te verkleinen...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 09:58 ]

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-02 10:34
De pc zet niet automatisch jou onboard VGA uit, als je een lossen videokaart erbij zet?
Dit hoeft niet in het bios te staan.

Heeft jou 'tweede' videokaart geen twee aansluitingen toevallig, of zie ik het nu verkeerd?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

9/10 PC's zetten de onboard VGA automatisch uit als er een losse VGA kaart word geplaatst. En de 6200 kan volgensmij ook geen 2e scherm aan.

Let daarnaast wel even op wat voor DVI->VGA je gebruikt, want een DVI-D poort kan je niet met zo'n goedkoop blokje omzetten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:12:
9/10 PC's zetten de onboard VGA automatisch uit als er een losse VGA kaart word geplaatst. En de 6200 kan volgensmij ook geen 2e scherm aan.

Let daarnaast wel even op wat voor DVI->VGA je gebruikt, want een DVI-D poort kan je niet met zo'n goedkoop blokje omzetten.
het omzetten van DVI naar VGA gaat goed, dat beeldscherm werkt (via de videokaart). (de omzetter zat tevens bij de videokaart inbegrepen dus ik neem aan dat dat zoiezo wel oke is)

maar het zou inderdaad goed kunnen dat mijn VGA poort is afgesloten, nu heb ik nog niet zoveel ervaring hiermee (doet mijn normale computer thuis nooit...) dus moet ik dit in de bios veranderen of bij een ander programma :$ zou ik moeten weten... maar dat doe ik niet :')

@ jassicama, nee de videokaart heeft slechts 1 DVI aansluiting die is omgezet naar VGA, ik probeer nu via mijn onboard VGA nog een extra beeldscherm aan te sluiten... helaas zonder succes (nog)

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Als je in de BIOS. Primary Graphics van PCI-E (Of AGP) naar Onboard zet. Dan stopt de 6200 kaart met uitzenden, dus dan zit je alsnog met 1 werkende monitor...

Goedkoopste oplossing: Nieuwe videokaart kopen, een goedkope van ~35 euro voldoet dan al.

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:24:
Als je in de BIOS. Primary Graphics van PCI-E (Of AGP) naar Onboard zet. Dan stopt de 6200 kaart met uitzenden, dus dan zit je alsnog met 1 werkende monitor...

Goedkoopste oplossing: Nieuwe videokaart kopen, een goedkope van ~35 euro voldoet dan al.
hmm :( zeer jammer, bedankt voor je hulp. ik ga kijken of er misschien nog ergens in de kast 1 ligt van mijn oude computer :P (vast wel).

edit: net even in de bios gekeken, ik zag daar staan onboard graphics controller. ik probeerde deze dus te activeren maar het bleek dat ik deze niet eens kon selecteren omdat deze helemaal in het zwart stond. ik ga er dus vanuit dat dat betekend dat mijn VGA is gedeactiveerd en als ik deze weer activeer dat hij het dan nog wel gewoon moet doen of doet mijn videokaart het dan niet.

(kan er helaas geen print screen van maken om het wat duidelijker te maken want dit klinkt heel vaag :O)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 10:35 ]

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-02 10:34
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:29:
[...]

hmm :( zeer jammer, bedankt voor je hulp. ik ga kijken of er misschien nog ergens in de kast 1 ligt van mijn oude computer :P (vast wel).

edit: net even in de bios gekeken, ik zag daar staan onboard graphics controller. ik probeerde deze dus te activeren maar het bleek dat ik deze niet eens kon selecteren omdat deze helemaal in het zwart stond. ik ga er dus vanuit dat dat betekend dat mijn VGA is gedeactiveerd en als ik deze weer activeer dat hij het dan nog wel gewoon moet doen of doet mijn videokaart het dan niet.

(kan er helaas geen print screen van maken om het wat duidelijker te maken want dit klinkt heel vaag :O)
Jouw onboard is dus wel degelijk uitgeschakeld.
Goedkoopste oplossing is dus een andere videokaart aan te schaffen, zoals al vermeld is in jou topic.
Hoeft niet duur te zijn :)

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:29:
D4NG3R schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:12:
9/10 PC's zetten de onboard VGA automatisch uit als er een losse VGA kaart word geplaatst.
:Y)

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 10-01-2011 11:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
^_^ mijn fout, vrees dat er dan inderdaad echt niks anders op zit :S, eerst deze terugbrengen dan andere uitzoeken :P (wat je allemaal wel niet doet als mensen het lief vragen he)
Pagina: 1