Homeplug + wireless router

Pagina: 1
Acties:

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2025
Is het mogelijk om een volgende opstelling te maken voor wireless in huis?:

Boven:
Modem / wireless router (speedtouch Thomson modem incl. wireless router)
Homeplug aansluiten via stroomnet en Netwerkaansluiting op Speedtouch

Beneden;
Homeplug aansluiten op stroom en netwerkaansluiting op een een WRT54 wireless router

PC's en Laptop beneden wireless verbinden via Linksys

Is dit mogelijk en hoe gaat het dan in zijn werk met IPnummers e.d.?

monta

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 16:33

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Zeker mogelijk, zou gewoon goed moeten werken.. Alleen zou ik beneden niet de router functionaliteit gebruiken, maar gewoon als accesspoint. Dan blijven de IP adressen in dezelfde reeks en kun je van boven en beneden elkaar gewoon simpel bereiken.

• monta
Ik kan 2 zaken instellen in de linksys: gateway en router. De gateway is de speedtouch, dus moet het de router zijn denk ik.

monta

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09

Tazzios

..

Instellen linksys:
- ip wijzigen naar die van de thomson + het laatse getal met 1 verhogen
-DHCP uit
-alle kabels in de LAN poorten prikken.

• monta
Ok. Maar is dit ook een goede oplossing.

De verbinding gaat via het stopcontact maar de clients verbind ik met de wireless Linksys router. Alle apparaten geef ik dan een vast ip in de range van de Thompson? De Linksys ook een ip in de range van de Thomson?

Nu zonder de Wifi via stroom is de wireless verbinding slecht dus dacht ik dit op te lossen met een stroomnetwerk. Er zijn ook homeplugs waarbij je meerdere apparaten kunt aansluiten, is dit beter dan de oplossing hierboven genoemd?

monta

Verwijderd

Het lijkt me trouwens onwaarschijnlijk dat je hoofdaansluitpunt (lees: punt waar je verbinding het huis binnenkomt) zich boven bevind. Het lijkt mij misschien verstandiger om het andersom te doen. Modem beneden aan het isra punt. Homeplug in het stopcontact. Boven een homeplug erin. router hierop aansluiten.
Zo blijft je verbinding stabieler en misschien zelfs wat sneller ;)

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09

Tazzios

..

monta schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:14:
Ok. Maar is dit ook een goede oplossing.
Als de beide apparaten WDS ondersteun en je moet de Home plug nog aanschaffen is WDS een goedkopere optie (wel trager). Het is net wat je wil.
De verbinding gaat via het stopcontact maar de clients verbind ik met de wireless Linksys router. Alle apparaten geef ik dan een vast ip in de range van de Thompson? De Linksys ook een ip in de range van de Thomson?
Alle aparaten krijgen een ip adres van de Thomson. Linksys een ip geven in de thomson range is handig als de instellen van het draadloze netwerk van de linksys nog eens wil wijzigen.
Nu zonder de Wifi via stroom is de wireless verbinding slecht dus dacht ik dit op te lossen met een stroomnetwerk. Er zijn ook homeplugs waarbij je meerdere apparaten kunt aansluiten, is dit beter dan de oplossing hierboven genoemd?
als je een Home plug met meerdere aansluitingen neemt heb je geen draadloos. ;)
Verder is het met de homeplug hetzelfde als met draadloos: bandbreedte / aantal clients. Maakt dus niks uit.

info: @jerr0`s verhaal
Dit betreft dan de lijn/het verkeer tussen het modem het wijkcentrale.

[ Voor 3% gewijzigd door Tazzios op 10-01-2011 12:01 ]

• monta
Duidelijk. Waarschijnlijk is de optie om de Thomson beneden te plaatsen en een netwerkkabel naar boven de beste optie. Als er echt geen kabels getrokken mogen worden dan een homeplug erbij. Dit omdat de signaalsterkte van zolder naar beneden te slecht is 30%.

monta

Pagina: 1