Toon posts:

Kwaliteitsverlies MP3 naar MD

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik sluit mijn MD deck (Sony MDS-JE530) wel eens op de computer aan om wat MP3'tjes op te nemen.
Ik gebruik gewoon zon kabeltje die gaat van de Input van de MD naar die van de computer (speakeruitgang)
Maar ik heb behoorlijk kwaliteitsverlies.
Bij trance muziek merk ik het niet zo erg, maar bij 'echte' muziek (Dire Straits, Queen) hoor je toch heel erg dat het niet goed klinkt.

Weet iemand hoe ik dat kan verbeteren?
Heb ik ander kabletje nodig of moet ie in een andere uitgang?

Oja, de kwaliteit van de MP3'tjes zelf is wel OK.

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-03 22:01
Je speaker uitgang van je geluidskaart is niet de beste bron om va op te nemen. Het beste is om een geluidskaart te nemen met een digitale optische uitgang (toslink) dan kan je echt zonde kwaliteits verlies mp3 op md zetten.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

Topicstarter
Op Thursday 15 March 2001 14:59 schreef vandijk het volgende:
Je speaker uitgang van je geluidskaart is niet de beste bron om va op te nemen. Het beste is om een geluidskaart te nemen met een digitale optische uitgang (toslink) dan kan je echt zonde kwaliteits verlies mp3 op md zetten.
Waar kan ik zon kaart vinden en wat kost dat?

• psy
  • Laatst online: 10-03 16:57

psy

Klinkt misschien omslachtig, maar de mp3's die ik pers op MD wil opnemen, brand ik als CDA op CDrom, en die speel ik vervolgens op mijn cd-speler af die een digitale uitgang heeft richting MDspeler. Zo hoef ik geen (dure) digitale geluidskaart te kopen en heb ik tegelijk een CD'tje als reserve.
Klinkt SUPER!

Moet je wel een digitale uitgang hebben op je cd-speler natuurlijk.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• psy
  • Laatst online: 10-03 16:57

psy

Een beetje geluidskaart kost 160 gulden...daar heb ik dus ook 160 CD-rom's voor. Mwaah dan weet ik het wel.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

de MDS J 530 beschikt ook over een coaxiale ingang. Mocht je een geluidskaart hebben met een coaxiale uitgang (SB Live! bijvoorbeeld) dan kun je deze ook gebruiken. Ook volledig digitaal.

Nog iets: als je MP3's met een lage bitrate (128 kbps of lager) opneemt, dan kan de kwaliteit afnemen, omdat Minidisc de muziek nog een keer comprimeerd (ATRAC compressiesysteem), waardoor er nog minder van het signaal overblijft.. Dat kun je soms horen.

Verwijderd

Je zou een Terratec DMX Xfire 1024 geluidskaart aan kunnen schaffen. Kost rond de 150 piek. Heeft een optische uitgang. Opnemen op minidisc gaat perfekt en zonder ruis/kwaliteitsverlies. Ik wil geen andere geluidskaart meer! :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 16:20
Op Friday 16 March 2001 20:33 schreef MormelDePush het volgende:
Je zou een Terratec DMX Xfire 1024 geluidskaart aan kunnen schaffen. Kost rond de 150 piek. Heeft een optische uitgang. Opnemen op minidisc gaat perfekt en zonder ruis/kwaliteitsverlies. Ik wil geen andere geluidskaart meer! :)
Sorry hoor, maar beetje domme opmerking als er gezegd wordt coaxiale ingang op het MD-deck en jij gaat lopen zeuren over een optische uitgang... |:(|:(

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-03 21:51
Op Friday 16 March 2001 20:41 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar beetje domme opmerking als er gezegd wordt coaxiale ingang op het MD-deck en jij gaat lopen zeuren over een optische uitgang... |:(|:(
De MDS-JE530 heeft ook optische uitgang.:)

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 13:06
Jullie zoeken het een beetje in de verkeerde richting...

MP3 (mpeg 1, layer 3 dus)is een compressie techniek, een compleet andere compressie techniek dan wat MD gebruikt!

En compressie op compressie is toch al lekker fout...

Uiteraard merk je dit niet bij harde nummers maar wanneer er lage volumes zijn (weinig dB's) dan hoor je het wel (niet alleen ruis, ook ruis die versterkt wordt)

Maar ik zou dus idd ook aanraden om in deze situatie eerst op cd te zetten en daarna naar MD.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
'k Weet niet of je kaart ook een echte output heeft, naast de speaker uitgang? De speakeruitgang heeft vaak een eigen versterker die vrij brak is, een output heeft dat niet. Dat scheelt dus weer een bron van ruis / ergernis ;)
Pagina: 1