Toon posts:

AmdK6-2 450 overklokken ja of nee ??

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakerZ . . .

nou heb ik een amdk6-2 450 op een Asus Super Socket 7 moederbord 100Mhz, nou zei een vriend van me, dat ik hem best kon klokken op 500 Mhz, zelfs op 550 als er een goede koeler op zit, maar een ander zei tegen me "nee moet je ni doen, want die amd's ZIJN AL overgeklokt". Wat moet ik nu doen???? en als ik ga klokken, moet ik dan een betere of zelfs een extra koeler op zetten . .. ????

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:57

4POX

Everybody is wired

Die van mij loopt op 500 MHZ, 2,3 volt... En dat llopt íe al 4 maanden zonder problemen...

5x100 op een via mpv4 chipset... Ik weet niet hoe het loop op een ali van de asus. Oja, Met een standaart koeler op 44 graden...

4pox

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

dat amd's al overklokt zijn is niet helemaal, ze zijn wel slechter te overklokken als bijvoorbeeld celerons. de temperatuur van de k6-2 op standaardsnelheid ligt ook hoger als de temperatuur van een celeron op standaardsnelheid.

voordeel is dat je zowel de multiplier als de front side bus op kan hogen.
met standaardkoeling kan je m'n zo op 500 proberen, gaat waarschijnlijk wel goed.. als ie toch instabiel is weet je dat de koeling een probleem kan zijn..
als je moederbord het ondersteund kan je ook 4.5 * 112 Mhz = 504 Mhz proberen wat een stuk sneller is als 5 * 100 Mhz.

hogere snelheden pas gaan proberen als je er zeker van bent dat ie op 500/504 Mhz goed draait.

eventueel voltage in stapjes van 0.05V ophogen (max 0.2V) om het systeem stabiel te krijgen. hou er rekening mee dat een hoger voltage, meer warmteproduktie met zich meebrengt.

kijk op www.overclockers.com voor de overclockervaringen van andere mensen met een k6-2 450

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik ga het maar eens proberen . . .

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Een vriend van me heeft een AMD K6-2 400 op 504 mhz (112) draaien op een voltage van 2.9. Hij draait voor mij :) dag en nacht dnetc en de temperatuur ligt rond de 40 graden. Mobo: Epox MVP3C
Ik heb zelf een half jaar gewerkt op een P233 MMX die ik op 3*100 had staan met een voltage van 3.5!!
Als je hem maar koel houdt. Mogelijk gaat hij wel een stuk minder lang mee, maar wat boeit het :).

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7