Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-09 15:51
Ik ben op zoek naar een tablet computer voor een invalide man. Hij heeft namelijk een hersenbloeding gehad is nu erg slecht te verstaan. Meeste communicatie verloopt via zijn vrouw. Nu hebben wij in de familie aardig wat geld bij elkaar gelegd voor een degelijke tablet pc. Echter nu met de CES op zijn einde zie ik door de bomen het bos niet meer.

Echter zijn de meeste tablet uitgerust met Android waarvan ik niet weet in hoeverre het mogelijk is om onderstaande taken uittevoeren. Wie heeft een tip/idee/zelfde soort ervaring en wil mij helpen?

Eisen aan de tablet:
1. mailen, tikken op touch screen zodat de tekst zichtbaar word voor hem en diegene die met hem aan het "praten" is
2. het groter laten worden van tekst en foto's, (wat je met een iphone ook hebt,) maar dan groter dus. Hij is ook beperkt in het zien door dubbelbeelden.(afgeplakt oog met een prisma.)
3. Het moet niet te zwaar zijn omdat hij weinig kan oppakken.
4. Hij is gewent om alles met windows te doen, dus windows kan makkelijk zijn

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:01

St@m

@ Your Service

iPad, lekker makkelijk, geen rare fratsen. Doet wat het moet doen.
Zie ook het filmpje van deze man:
YouTube: Gouwe Ouwe: MS-DOS computer (Consumentenbond)

Wat heb je verder zelf al wel gevonden, en waarom bepaalde dingen wel of niet? Met Android moet je toch wat meer "knutselen", maar misschien vindt hij dat wel leuk, geen idee?

[ Voor 29% gewijzigd door St@m op 10-01-2011 09:08 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Lees eens de topics in CSL door. Want OH is hier natuurlijk niet voor.

En dat CES-nieuws, dat zijn alleenmaar aankondigingen van wat er aan staat te komen, en misschien eind 2011 of later op de markt zijn, dus staar je je daar niet blind op.

Zelf geef je aan het gemak van de iPhone, en dat werkt op de iPad net zo. Er zijn ook Windows tablets, maar of die even gebruiksvriendelijk zijn, geen idee, ik ben niet gehandicapt.

Maar iets wat meer eigen inzit mag best hoor ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-09 15:51
Zelf heb ik al wel aardig wat onderzoek gedaan. En inderdaad de iPad lijkt mij een mooie optie. Het gaat mij voornamelijk om de ervaring die mensen hebben met dit soort tablets. Ik ga mezelf eens verdiepen of de ipad een goede text to speech functie heeft en dan wel in goed nederlands. Verder heb ik al wel gezien dat Win 7 niet altijd even lekker draait op een tablet. Zelf ben ik in het bezit van een iPad en inderdaad werkt het helemaal goed.

@RaZ ik zal de topics eens doorlezen. Alvast bedankt.

(Aangezien het hier om hardware gaat heb ik hem in dit topic geplaatst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dhr_Soulslayer schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:03:
En inderdaad de iPad lijkt mij een mooie optie.
Aangezien het allemaal moet werken zonder fratsen of instellen, lijkt me inderdaad de iPad met afstand de beste optie in dit geval. Check het iPad ervaringen topic voor details en stel daar de vraag of de gewenste dingen inderdaad kunnen.

Vergeet niet: de iPad is momenteel de best ontwikkelde tablet; niet het beste voor iedereen maar in dit geval lijkt me van wel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je een tablet zoekt die werkt als een soor iPhone maar dan groter (zo schrijf je het letterlijk ;) ) dan kom je inderdaad bij de iPad uit. Voor Tweakers zijn die Androidpads denk ik leuker, maar zoals jij het omschrijft zou ik ook aan de iPad denken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:31

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik vraag me af waarom het per se tablet moet zijn, is een netbook geen optie? Want het tikken lijkt me daar makkelijker te gaan?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:54

breinonline

Are you afraid to be known?

Trinsec schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:12:
Ik vraag me af waarom het per se tablet moet zijn, is een netbook geen optie? Want het tikken lijkt me daar makkelijker te gaan?
De interface van een netbook is absoluut niet handig voor visueel slechter ziende mensen. De inferface van de iPad is veel groter en duidelijker dan de Windows of Linux interface van een netbook.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 23:25

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Voor dit doel heb je specifieke spraakcomputers. Deze zijn vaak in de vorm van een tablet en beschikken al over dergelijke software. Dan kun je gewoon via het touchscreen een woord of lettergreep aantikken en je zo verstaanbaar maken.
Dit soort systemen draaien veelal op Windows, dus als je wilt kun je ook de spraaksoftware afsluiten en in Windows werken.

Zoek eens op de term spraakcomputer, misschien dat je er wat aan hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door NaoPb op 10-01-2011 21:41 ]

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
ik raad je zelf aan om eens samen met hem, als hij mobiel genoeg is, eens een keertje samen naar een mediamarkt/saturn te gaan en zelf te kijken wat hem het beste bevalt, en hij soepelst voor hem werkt!
just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:51
... die 7500 dollar kost ;)

Wat ik opmaak uit de topicstart, is dat er geld bij elkaar is gelegd. Maar 7500 dollar is wel erg veel geld denk je niet ;)

Ik denk dat het eerder 500 tot 1000 euro is (waar je een prachtige tablet van kan halen). Zoals al eerder genoemd is ook in mijn ogen de iPad de beste keuze. Even een paar vraagjes; kan de invalide persoon wel gewoon alles met zijn handen/armen (typen dus eigenlijk)?

Ik zou een computerspeciaalzaak in de buurt eens een bezoekje brengen. Hun het verhaal uitleggen en vragen of je misschien 2 of misschien zelfs 3 tablets thuis mag uitproberen voor een weekje (tegen een eventuele borgsom). Dan kan je familielid deze gewoon even uitproberen en zelf bepalen welke hij het fijnste vindt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:50:
[...]

... die 7500 dollar kost ;)

Wat ik opmaak uit de topicstart, is dat er geld bij elkaar is gelegd. Maar 7500 dollar is wel erg veel geld denk je niet ;)

Ik denk dat het eerder 500 tot 1000 euro is (waar je een prachtige tablet van kan halen). Zoals al eerder genoemd is ook in mijn ogen de iPad de beste keuze. Even een paar vraagjes; kan de invalide persoon wel gewoon alles met zijn handen/armen (typen dus eigenlijk)?

Ik zou een computerspeciaalzaak in de buurt eens een bezoekje brengen. Hun het verhaal uitleggen en vragen of je misschien 2 of misschien zelfs 3 tablets thuis mag uitproberen voor een weekje (tegen een eventuele borgsom). Dan kan je familielid deze gewoon even uitproberen en zelf bepalen welke hij het fijnste vindt werken.
:X Dat is inderdaad een beetje aan de dure kant.

Ja dan is de Ipad inderdaad het beste idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 09-09 22:23

KneoK

Not in a million lightyears

Dhr_Soulslayer schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:03:
Zelf heb ik al wel aardig wat onderzoek gedaan. En inderdaad de iPad lijkt mij een mooie optie. Het gaat mij voornamelijk om de ervaring die mensen hebben met dit soort tablets. Ik ga mezelf eens verdiepen of de ipad een goede text to speech functie heeft en dan wel in goed nederlands. Verder heb ik al wel gezien dat Win 7 niet altijd even lekker draait op een tablet. Zelf ben ik in het bezit van een iPad en inderdaad werkt het helemaal goed.

@RaZ ik zal de topics eens doorlezen. Alvast bedankt.

(Aangezien het hier om hardware gaat heb ik hem in dit topic geplaatst)
Ik weet niet of het een verrassing moet zijn voor die man, maar als dat niet het geval is waarom neem je dan je eigen iPad niet eens mee zodat hij er een uurtje mee kan stoeien?

Ik hou me niet vreselijk bezig met tablets, maar naar mijn idee is de enige makkelijk leverbare tablet van 10 inch de iPad wat me gezien zijn slechtziendheid toch wel een eis lijkt. Voor de rest zit je volgens mij vooral met 7 inch tablets als je een ander OS wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Vragen over complete systemen horen in Complete Systemen & Laptops.

Move OH -> CSL

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1