Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Beste mensen,

Ik heb sinds 3 maanden een compaq mini 311c - 1050sd.
Ondanks dat het een mooie aanbieding was, begin ik me toch wel te ergeren aan de snelheid van het ding. Voornamelijk het opstarten en het scrollen in de browser (zeker bij aanwezigheid van plaatjes en filmpjes) gaat zeer traag.

Specs nu: pricewatch: HP Compaq Mini 311c-1050SD
Atom N270 (1.6GHz)
Nvidia nforce 730i
1GB ddr3 1066
160GB 5400rpm
Win xp

Voor zover ik begrijp kan ik met de volgende updates het ding voor relatief weinig een STUK sneller maken:
bios flash
cpu overklokken naar 1.8-2.0 GHz
1+2GB ddr3 1066
videogeheugen naar 512MB
60-80GB SSD (intel/ocz)
Win 7 32b (heb ik al)

Nu heb ik eigenlijk nog 3 vragen, de rest heb ik zelf weten op te zoeken:
- is het verstandig/nuttig om 1+2GB geheugen te plaatsen, of is 1+1GB dan beter?
(wordt dual channel ondersteund? geeft 3GB meer performance winst dan 2GB?)
- wordt een intel/ocz SSD wel ondersteund? hoef ik alleen naar compatibility met de nforce 730i te kijken?
(volgens hp kan er een 80GB SSD in (584513-001), maar die is nergens te vinden en kost vast 2-3x zoveel)
- hij heeft geen dvd drive, kan ik win7 installeren op een andere computer, en dan de schijf overzetten?
(of moet ik een usb dvd drive op de kop zien te tikken?)

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston ValueRAM KVR1066D3S7/2G€ 19,50€ 19,50
1OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 64GB€ 87,-€ 87,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 106,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Ik zou in ieder geval een USB DVD drive aanschaffen. Deze zijn niet zo heel erg duur en je zult zien dat je toch nog wel eens een DVD of CD wilt draaien of in dit geval Windows wilt installeren.
Windows installeren op een andere pc kun je doen, maar ik weet niet of hij dan opstart in je netbook.

Je moet voor die SSD even kijken groot jouw harde schijf is en dan bedoel ik 2.5" of 1.8".
Mijn netbook heeft een 1.8" harde schijf dus een 2.5" SSD past hier fysiek gewoon niet in.
Hier liep ik ook tegen aan nadat ik een SSD had gekocht...
Een 1.8" SSD is wel te koop maar zijn erg duur!

Hoop dat je hier wat aan hebt :)

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:51
Windows 7 kan je ook vanaf USB stick installeren.
meuk: Windows 7 USB/DVD Download Tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Als het goed is kan je het OS er met een usb stick opzetten. De schijf in een andere pc hangen en er dan een OS opzetten en daarna de schijf in je netbook hangen zou kunnen maar ik vraag mij af of het OS alle hardware veranderingen leuk vindt. Het verschil tussen een PC en Netbook is vrij groot. Ik weet niet of installeren over een netwerkkabel mogelijk is.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Windows 7 kun je gewoon installeren vanaf een USB stick, het besturingssysteem is juist geoptimaliseerd voor netbooks. Ik kan me niet herrinneren wanneer ik voor het laatst een cd-drive nodig heb gehad (gebruik al 2 jaar een netbook) en mocht ik die nodig hebben dan kan ik wel een drive van mijn pc delen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Bedankt voor de reacties.

Helaas is mijn enige usb stick 2GB, dus dat gaat niet werken.
Ik zal eens een kabeltje leggen tussen mn desktop pc en de netbook om te kijken of ik de win7 installatie via het netwerk kan draaien.
Anders moet ik even kijken of ik een een 8-16gb stick haal voor 15-20 euro of een usb dvd writer voor 30.

Volgens de service guide is de huidige schijf 2,5", dus een 2,5" SSD zou dan ook moeten passen denk ik.

Iemand nog een idee mbt het geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53
Single of DualChannel is niet echt boeiend aangezien de cpu zelf ook maar een FSB533 heeft.

/edit: Als product heb je de Mini 311c-1150sd gelinkt en in de ts staat de Mini 311c-1050sd. Welke is het nu? De 1050sd heeft namelijk volgens de specs 1GB DDR2, de 1150sd heeft 2GB DDR3 geheugen.

[ Voor 111% gewijzigd door Nielson op 10-01-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
mitsumark schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:46:
Bedankt voor de reacties.

Helaas is mijn enige usb stick 2GB, dus dat gaat niet werken.
Ik zal eens een kabeltje leggen tussen mn desktop pc en de netbook om te kijken of ik de win7 installatie via het netwerk kan draaien.
Anders moet ik even kijken of ik een een 8-16gb stick haal voor 15-20 euro of een usb dvd writer voor 30.

Volgens de service guide is de huidige schijf 2,5", dus een 2,5" SSD zou dan ook moeten passen denk ik.

Iemand nog een idee mbt het geheugen?
Waarom een SSD van 100 euro halen en dan te karig z'n om ergens een 8GB stick vandaan te halen. Dat lijkt mij ook redelijk scheef... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Simpel, omdat de usb-stick waarschijnlijk niet nodig is.
De SSD scheelt me een hoop tijd en frustratie (priceless), dus daar heb ik best wat voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heeft zo'n netbook wel 2 geheugenslots ? iirc had de vorige generatie maar 1 slot. Is wel iets om even op te letten.
En ik weet niet of Win7 echt sneller gaat zijn dan met XP.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Ik heb volgens mij 1 geheugenslot vrij, bij de reviews was er ook iemand met 3GB.
(de aanwezige 1GB is onboard?)
In het ergste geval vervang ik de 1GB voor de nieuwe 2GB.

Win7 schijnt beter met een atom (hyperthreading) om te gaan dan win xp.
Soms lees ik dat xp sneller is, soms win7 (met ook meer geheugen verwacht ik dat win7 het beter zal doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:51
Niet ergens een 4GB SD kaartje liggen?
Pagina: 1