Toon posts:

Probleem Reciever Marantz SR5004

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bekijk myReact van Mario75Bekijk de gallery van Mario75Berichten: 2
Reg. datum: 09 januari 2011
--------------------------------------------------------------------------------
Goede nacht,
Ik ben nieuw hier.
Ik heb een probleem met mijn Marantz Reciever SR5004.
Vet ding hoor, alleen heeft hij een rare eigenschap.
Als alles uitstaat, maar wel stanby, springt hij een paar keer per dag spontaan aan.
Telkens op een ander tijstip. Soms maar 10 sec. en dan gaat hij vanzelf uit.
Maar soms ook voor 10 min. waar hij weer vanzelf uitgaat.
Alles is zo aangesloten dat als ik mijn LED tv aanzet via afstandbediening alles aangaat.
Ik kan dus ook niet de radio luisteren zonder dat ik eerst mijn tv heb aangezet!
Heb hem laten aansluiten door een monteur van BCC, ben zelf niet technisch ingesteld, eerder lui dus!
Heb al een Marantz monteur aan de lijn gehad, 20 min. allemaal instellingen nagekeken, maar hij kon ook niks vinden. Hij dacht dat het aan de afstandbediening zou kunnen liggen???

Wie kent dit probleem of heeft hier misschien een oplossing voor!

Thanx alvast!

Gr. Mario

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:08

Twazerty

AVCHDCoder developer

Dingen gebeuren niet zomaar vanzelf ;)
Is toevallig niet een code van een andere afstandsbediening toevallig hetzelfde als van je marantz? Dit kun je nagaan door even op alle knopjes van al je afstandsbedieningen te drukken en kijken of je marantz bijvoorbeeld aanspringt als je op de eject knop van je dvd speler drukt.

Dit soort fratsen ben ik vaak genoeg tegen gekomen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 11:04

FeaR

In GoT we trust

Aangezien je alles met de ene remote kan bedienen heb je wellicht HDMI CEC aanstaan. Daarmee communiceren alle apparaten met elkaar. Veel apparaten updaten soms enkele malen per dag (denk aan een recorder of TV die de EPG-gegevens bijwerkt). Kans bestaat dat de receiver daar op reageert en dan ook aan gaat. Dus controleer of het alleen de receiver is die aanspringt op dat moment of dat nog meer apparaten actief gaan. Of simpel testen door HDMI CEC uit te zetten op de receiver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 00:50:
Aangezien je alles met de ene remote kan bedienen heb je wellicht HDMI CEC aanstaan. Daarmee communiceren alle apparaten met elkaar. Veel apparaten updaten soms enkele malen per dag (denk aan een recorder of TV die de EPG-gegevens bijwerkt). Kans bestaat dat de receiver daar op reageert en dan ook aan gaat. Dus controleer of het alleen de receiver is die aanspringt op dat moment of dat nog meer apparaten actief gaan. Of simpel testen door HDMI CEC uit te zetten op de receiver.
Bedankt voor jullie reactie.
Alleen de reciever met de boxen springen aan en de tv blijft uit. Als dit gebeurt kan ik radio luisteren zonder dat de tv aanstaat. Als ik normaal de radio aan wil zetten, moet ik eerst de powerknop van de tv aanzetten en dan gaat alles aan, ook de tv. Dus normaal is het radio luisteren met de tv aan!
Ik heb een afstandbediening voor de TV, Reciever, video, dvd recorder en PSP3

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat dus net tv te kijken, alles staat dus aan. Wat gebeurt, alles slaat in een keer af en daarna gewoon automatisch weer aan. Gek wordt ik ervan!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:02
Trek alle kabels eens uit je receiver, en kijk dan of het probleem nog steeds optreedt.
Zo ja, verstop dan je afstandsbediening en kijk dan of het probleem nog steeds optreedt.
Dan kun je tenminste het veroorzakende apparaat bepalen, en daarmee ga je terug naar de winkel.

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:58
Alle kabels behalve je voedingskabel uiteraard ;)

there's no tweak without the tweaker

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mijn TV gaat af en toe vanzelf aan (maar zet dan niet het scherm aan) en even later weer uit, als ik dan geluid luister via mijn receiver onderbreekt ie dat ook even... Als zoiets bij jou gebeurt kan het goed zijn dat je receiver daarop aan zou springen als ie nog niet aan stond.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Mijn tv staat beneden in de woonkamer, de afstandbediening voor de tv werkt ook als ik op zolder sta, als het hier aan zou liggen dan kan ik hem blijkbaar niet verstoppen. Ik kan met de afstandbediening van de reciever de reciever niet aanzetten, dit kan alleen met de afstandbediening van de tv!

Ik zal een tijdje de kabels behalve van de voeding eruit laten!

Verwijderd

Topicstarter
ACM schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:08:
Mijn TV gaat af en toe vanzelf aan (maar zet dan niet het scherm aan) en even later weer uit, als ik dan geluid luister via mijn receiver onderbreekt ie dat ook even... Als zoiets bij jou gebeurt kan het goed zijn dat je receiver daarop aan zou springen als ie nog niet aan stond.
Maar je hebt nog geen oplossing gevonden hiervoor?

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:02
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:27:
Ik kan met de afstandbediening van de reciever de reciever niet aanzetten, dit kan alleen met de afstandbediening van de tv!
Kan niet als in: ik ben de AB kwijt, of als in: als ik op On druk gebeurt er niets?

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

ik heb ook wel eens dat ik hoor dat de tv van mij klinkt alsof die aanspringt, zo'n soort van tik als je de aan knop zou indrukken maar er gebeurd verder niets. zou evt de tv dus kunnen zijn die daardoor een signaal doorstuurt ofzo? Is een samsung UE40E6000 led tv.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:27:
Mijn tv staat beneden in de woonkamer, de afstandbediening voor de tv werkt ook als ik op zolder sta, als het hier aan zou liggen dan kan ik hem blijkbaar niet verstoppen. Ik kan met de afstandbediening van de reciever de reciever niet aanzetten, dit kan alleen met de afstandbediening van de tv!
Je hoeft de AB niet te verstoppen, batterijtjes loshalen is net zo makkelijk en dan doet 'ie ook vrij weinig. Wist je ook dat de AB van de Marantz geen dom ding is, maar een lerende AB? Je kunt achterin de manual codes vinden van apparaten en als je vervolgens de juiste uitzoekt kun je via de AB van je Marantz alle apparaten bedienen. Waar je wel op moet letten is dat vóór je iets wil doen eerst moet selecteren welk apparaat je wil bedienen. Druk op de knop 'AMP' en probeer vervolgens nog eens je receiver aan te zetten, moet lukken...

Verwijderd

Topicstarter
Ind batterijen eruit halen, dat ik hier zelf niet op kwam?
Monteur heeft codes ingevoerd zodat tv en reciever aangaan door op de powerknop van de AB van de tv te drukken. Zal je wel kunnen veranderen, maar zover ben ik nog niet.

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik de Batterij uit de AB van de tv heb gehaald springt de reciever (en de tv, maar dit zie je niet) niet meer aan? Zou het dan toch de AB zijn die het probleem veroorzaakte?

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:21
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:37:
Sinds ik de Batterij uit de AB van de tv heb gehaald springt de reciever (en de tv, maar dit zie je niet) niet meer aan? Zou het dan toch de AB zijn die het probleem veroorzaakte?
Je zou het bijna gaan denken ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

je kan de ab niet verstoppen omdat hij via bleutooth werkt.
de ontvanger zit aan de achterkant ingeplugd dus die kan er natuurlijk uit.

Verwijderd

Topicstarter
Had vanavond weer een probleem met uit en aan schakelen van de tv, in d AB zaten geen batterijen, dus AB is uitgesloten. Dan nu de verdeeldoos van Monster, hier zit een regelaar op + en - , staat nu op -.
Kan ook een bepaalde stop zijn die niet correct is in de verdeeldoos?
Pagina: 1