Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:27
Hallo,

aangezien ik nog geen werkende oplossing heb gevonden in Desire HD topic.. wilde ik het proberen met een topic over dit onderwerp.

Het probleem is, dat ik met Windows Media Player bij elk MP3 een andere Album Art heb en op me Desire HD, met HTC programma en Winamp, niet
Daar hebben vele nummers zelfde afbeelding en zien zij het volgens mij als 1 album..

Wat heb ik gedaan,

1- ik heb Mp3Tag gedownload
2- lokatie van mp3's aangegeven (F:\Music)
3- alle nummers 1 voor 1 aangepast en telkens opgeslagen per nummer
4- de mp3's werden dus groter, omdat het plaatje erin kwam.

bij windows media player werkt het, op me Desire HD niet..
wat doe ik fout??

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Kijk eens in Windows Verkenner in de muziek-map van je Desire. Klopt het dat je daar allemaal losse nummers hebt staan, dus niet geordend in mappen per artiest en vervolgens per album?
Zoek in die map eens naar "albumart.jpg", "folder.jpg" of "AlbumArtSmall.jpg". Is dit het plaatje dat overal terugkomt op je Desire?

Zo ja, dan pakt je Desire dat afbeeldingsbestand (gemaakt door Windows) in plaats van het ge-embedde plaatje in je MP3's (gemaakt door Mp3Tag). De oplossing is dan om je muziek mooi te ordenen in mappen per artiest/album en vervolgens te zorgen dat de AlbumArt.jpg in elke map klopt.

[ Voor 3% gewijzigd door tobiasvs op 10-01-2011 00:37 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
heb alle 20 nummers in 1 map staan, geen JPG bestand in de map

op laptop werkt het perfect.. op desireHD niet.. dat is het vreemde

dus misschien moet ik idd, per artiest/nummer een apart mapje.. mja zou wel heel gedoe zijn

met Morthplayer (gratis uit market) werkt het wel..

jammer dat het niet met standaard HTC en Winamp app niet werkt.. zou ook moete kunne..

[ Voor 23% gewijzigd door SuperVeloce op 10-01-2011 01:49 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Feitelijk gezien is er géén albumart ondersteuning in MP3 zelf. De standaard voorziet daar namelijk niet in, omdat er toen ter tijd ook helemaal niet aan gedacht werd. ;) Windows Media Player (WMP) kijkt voor zover ik weet, nagenoeg altijd online voor albumart, en als er albumart gevonden is, download WMP dat, waar dat dan komt te staan weet ik niet.

Dat verklaart waarom je het niet op jouw telefoon ziet en ook niet met WinAMP, zij willen beiden waarschijnlijk een .jpg of .png (om ruimte te besparen) hebben in de map. Van WinAMP weet ik het 100% zeker, ik gebruik WinAMP namelijk zelf ook, tesamen met de Ebonite 2.0 skin, die albumart ondersteuning heeft. ;) De standaard skin heeft het geloof ik ook, maar dan zijn de weergegeven afbeeldingen kleiner.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 10-01-2011 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

heb alle 20 nummers in 1 map staan, geen JPG bestand in de map
Kun je verborgen bestanden wel zien? Naar mijn weten zijn dit soort bestanden altijd verborgen.

Als je ze zichtbaar wil maken, "Extra"->"Mapopties"->"Weergave"->"Verborgen bestanden en mappen weergeven".

of

"Extra"->"Mapopties"->"Weergave"->"Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen".

Vergeet dit niet naderhand weer terug te zetten als je niet goed weet wat dit doet!

[ Voor 11% gewijzigd door crizyz op 10-01-2011 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
nu ik Morthplayer erop heb staan
die verboren dingen heb veranderd, zie ik nu in mijn Music map,

.Morthplayer
in die map zitte 2 bestanden, .nomedia en de album art jpg, die ik bij elke nummer zag..

de standaard app van HTC en Winamp, pakken de albumart, van het 1ste liedje die in F:\Music staat..
dus als ik het eerste nummer verwijder, zal elk nummer het albumArt zien, van nummer die dan op 1 staat

maar met Morthplayer werkt het nu dus wel... vaagheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Als ik het goed heb, krijg je die albumart nu altijd te zien bij elk nummer, ongeacht welke mp3s er verder in je F:\Music map staan.
dus als ik het eerste nummer verwijder, zal elk nummer het albumArt zien, van nummer die dan op 1 staat
Als daardoor een nieuwe albumart aan wordt gemaakt, denk ik van wel.

Misschien toch nog eens naar de tip van tobiasvs kijken:
De oplossing is dan om je muziek mooi te ordenen in mappen per artiest/album en vervolgens te zorgen dat de AlbumArt.jpg in elke map klopt.
Overigens vind ik het erg lastig om je verhaal duidelijk te kunnen lezen/begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Sla je de tags op als ID3v1 of ID3v2? In mijn ervaring werkt ID3v2 op Android nogal slecht, sla ze daarom op als ID3v1.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Met Mp3tag werkte album art alleen in Windows Media Player... en niet met HTC Music APP of Winamp.
Wel met Morthplayer.. Dus probleem opgelost.

Nu had ik probleem, dat Mp3tag niet altijd de informatie en albumArt kon opslaan.. dus ik zocht naar een andere programma, die ook albumArt kon toevoegen. Nu kwam ik Tag&Rename tegen.

Als ik het hiermee aanpas, dan werkt het ook in HTC music app ;)

Pagina: 1