[VB.NET] com reference excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik heb een klein, maar lastig probleempje..

Ik heb een tijdje geleden een programma'tje gemaakt op mijn laptop, waarbij ik cijfers liet schrijven in een excel document. Hiervoor gebruikte ik VS 2008 met de COM reference naar Office en Excel 2003. Alles werkte perfect

Nu heb ik echter een nieuwe PC en bij het overzetten van het project kom ik wat problemen tegen:
eerst en vooral even vermelden dat mijn VS nog steeds dezelfde is, maar mijn windows is van XP naar 7 en office is van 2003 naar 2010 gegaan...
Als ik de solution open krijg ik meldingen dat de namespace microsoft.office.interop niet meer bestaat, en als ik in mijn COM reference library ga kijken zie ik wel de reference staan naar Office, maar niet naar Excel (degene die nodig is voor die interop volgens mij..). Als ik alles van Excel even uitcommentarieer kan ik mijn solution probleemloos runnen.

Ik heb al heel wat liggen speuren op het internet, heb gevonden dat dit een probleem zou zijn met de zogenaamde PIA's van Microsoft en heb deze ook kunnen downloaden, maar van zodra ik de setup run sluit deze weer af na 3seconden..

Iemand hier enige ervaring mee?

Merci,
B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je de references al eens gewoon verwijderd en opnieuw toegevoegd :? Lijkt me niet meer dan logisch dat je Office 2003 interop bestanden referenced en daar wil je nu natuurlijk de 2010 versies voor hebben.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jups, de originele (van de 2003 versie) heb ik er onderhand afgehaald, maar in mijn lijstje met COM references kan ik wel de Microsoft Office 12.0 Object Library terugvinden, maar niet de Microsoft Excel...

Bijgevolg kan ik wel een import doen van Microsoft.Office, maar niet van Microsoft.Office.Interop (die volgens mij nodig is op Excel.Application, Excel.Workbook, Excel.Worksheet,.. op te roepen)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik uitzoeken waarom je die PIA's niet kunt installeren (event viewer enzo). Zonder die dingen zijn de juiste objecten t.b.v. Excel niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
great.. na een rebootje heb ik opnieuw een poging gedaan om de PIA's te installeren, deze keer met succes (bevestiging gekregen van de eventvwr)

als ik echter in mijn project ga kijken is er echter nog steeds geen spoor van de excel reference! Ook niet na een reboot van mijn pc, na het heropenen van mijn solution, .. ik krijg er geen leven in :)

Someone who can help me please? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Bedoel je dat de boel niet in het lijstje staat bij Project->Add Reference... ->COM? Of heb je het nog niet toegevoegd aan je project? :?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niet in het lijstje met Add Reference/.Net, of niet bij .../COM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Kun je de .dll zelf wel vinden op je systeem? Gewoon met de windows explorer? Je kunt hem dan gewoon toevoegen met de browse knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
op gezocht, maar spijtig genoeg zonder resultaat... alvast bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb zojuist de .dll van mijn andere pc gekopieerd, maar krijg zoals te vermoeden een error vermits dit de dll van office 2003 is en ik hier met 2010 werk..... Iemand die mij soms de downloadlocatie van de 2010 dll kan bezorgen? Of de dll zelf, want ik kan spijtig genoeg niets vinden (mighty google :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trees
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 23:30
*oops, vanop pc van mijn zus.. ben dus bitb :)*

die had ik zoals hierboven beschreven al geprobeerd...

ik zit ondertussen een stap verder:

ik wil trouwens nog even vermelden dat ik een office home and student gebruik. Als ik op de PC van mijn collega (die een volwaardige Office 2010 licence heeft) ga kijken heeft deze in de c:\windows\assembly wél de nodige dll's liggen.. Als ik vandaaruit de microsoft.office.excel.interop kopieer naar mijn PC en daar toevoeg via browse kan ik wel een import (dus geen errors meer in de code)
Als ik echter het programma uitvoer krijg ik de melding dat de versie van office niet correct is geinitialiseerd...

[ Voor 185% gewijzigd door trees op 12-01-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
trees schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:40:
ik wil trouwens nog even vermelden dat ik een office home and student gebruik. Als ik op de PC van mijn collega (die een volwaardige Office 2010 licence heeft) ga kijken heeft deze in de c:\windows\assembly wél de nodige dll's liggen.. Als ik vandaaruit de microsoft.office.excel.interop kopieer naar mijn PC en daar toevoeg via browse kan ik wel een import (dus geen errors meer in de code)
Als ik echter het programma uitvoer krijg ik de melding dat de versie van office niet correct is geinitialiseerd...
En dat verbaast je :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trees
ja... (sorry, heb niet zoveel ervaring hiermee...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik zou iig even je office install erbij pakken en kijken of dit lukt:
#
Install Microsoft Office and make sure that the .NET Programmability Support feature is selected for the applications you want to extend (this feature is included in the default installation).
Als je de dll's alleen los kopieerd zijn ze natuurlijk nog niet in Office geintegreerd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trees
Bij mij install van Office krijg ik spijtig genoeg geen keuzes om dingen aan te vinken..
Heb enkel zo een licence gekocht en Office afgehaald van de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke versie heb je gebruikt ?
Ik heb ooit een thuisgebruik trial gedownload en hiermee lukte het ook niet
Met de professional versie op mn werk heb ik geen problemen
Pagina: 1