Mijn vorige twee topics zijn door de beheerder op slot gezet, omdat er te veel spam in zat. Ik zal de vraag even anders stellen. Als je elektrische scooters met benzine scooters vergelijkt, zie je vaak dat elektrische scooters een stuk duurder zijn. Stel je voor dat j een elektrische scooter wilt aanschaffen, wat mag het dan kosten?
Is hier geen centraal topic voor?
Wat mij betreft mag de TCO niet hoger zijn dan een benzinescooter.
Wat mij betreft mag de TCO niet hoger zijn dan een benzinescooter.
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Ligt er helemaal aan hoe je het bekijkt.
Mijn Elektrische scooter, een Novox C20 (25km/h model, 100km bereik) kostte me EUR 1900,00 na wat afdingen. Prima wat mij betreft.
Opladen kost me 40 cent (1.8kWh energie) en daar rijd ik ongeveer 60 tot 70km mee.
Een beetje scooter kost ook al snel 1600 euro volgens mij, die 300 euro ga ik denk ik op termijn wel uitsparen door geen benzine te hoeven kopen en ook 0,0 aan onderhoud te hoeven uitvoeren (Ga ik vanuit!) aan de motor e.d.
Mijn Elektrische scooter, een Novox C20 (25km/h model, 100km bereik) kostte me EUR 1900,00 na wat afdingen. Prima wat mij betreft.
Opladen kost me 40 cent (1.8kWh energie) en daar rijd ik ongeveer 60 tot 70km mee.
Een beetje scooter kost ook al snel 1600 euro volgens mij, die 300 euro ga ik denk ik op termijn wel uitsparen door geen benzine te hoeven kopen en ook 0,0 aan onderhoud te hoeven uitvoeren (Ga ik vanuit!) aan de motor e.d.
Wow.. 60 a 70 km op 1 "tank" .. hoe lang duurt het opladen van de scooter?
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Heel eerlijk? Ik heb geen idee! Ik zet hem in de garage en prik hem aan de lader. De volgende keer dat ik hem nodig heb is ie altijd vol.Falcon schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:47:
Wow.. 60 a 70 km op 1 "tank" .. hoe lang duurt het opladen van de scooter?
De langste rit die ik gemaakt heb is 67km met zijn tweeën er op, van Zierikzee naar Middelburg toe, ik verwacht dat die 100km (Met één persoon) wel te halen is, want leeg was hij toen nog niet.
De accu is een 1.8kWh accu-pack, de lader 200W. Als ik het zo bereken zou het laden dus ongeveer 9 uur duren van helemaal leeg naar vol.
Zat ik zelf ook aan te denken inderdaad. Mijn vrouw die heeft een elektrische bakfiets. Deze kan vanwege het gewicht en de techniek maximaal 45km op 1 tank. Maar deze laad op in 5 uur.
Geen idee wat voor accu-pack hier op zit trouwens
Geen idee wat voor accu-pack hier op zit trouwens
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Pagina: 1