NAT Strict > Open PS3 & Mac OSX

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Dag allemaal,

Ik heb eerst even gezocht op dit onderwerp, maar ik kwam geen topic specifiek voor mijn situatie tegen. Mocht dit zo zijn, verwijs mij dan naar dit topic.

Mijn situatie is als volgt;

- Mac OSX
- PS3
- Linksys WRT54G

Op mn PS3 wil ik zonder zorgen online kunnen gamen, maar mn NAT staat op Strict. Ik wil graag dat dit op Open staat, dus in feite schijn ik poorten te moeten openen, forwarden oid. Ik ben al een tijdje bezig met allerlei topics door te zoeken op het web, maar elke keer is het weer nét wat anders. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Disclaimer; Ik ben geen held met computers(oftewel; niet teveel jargon aub), maar snap over het algemeen wel hoe het werkt. Met duidelijke instructies kom ik altijd wel waar ik wezen wil.

Met vriendelijke groet,
TB1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://www.pregamelobby.c...-2-open-nat-your-ps3.html

Tenminste, dat was mijn eerste hit in google op "ps3 nat open" maar ongetwijfeld vind je hier op GoT ook wel de nodige topics over portforwarding.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 20:47
Je zegt dat je al wel gezocht hebt, maar wat heb je al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
@MAX3400; dit bericht krijg ik, helaas: Sorry. The administrator has banned your IP address. To contact the administrator click here

@QuiCk01; Voornamelijk veel rondzoeken bij System Preferences > Network en bij System Preferences > Security. Bij eerdere versies van Mac OSX(bijvoorbeeld 10.4) kon je via Security en dan Firewall als het goed is poorten openen, maar nu is het weer veranderd. Handig om te vermelden, maar ik heb Mac OSX 10.6.6.

Het meest vervelende is dat veel dingen online te vinden zijn voor windows, maar niet echt heel duidelijke instructies voor Mac OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 17:27

D4NG3R

kiwi

:)

Even voor de duidelijkheid: Je moet niet bij je mac wezen, maar je moet in je ROUTER de poorten open zetten.

Ik heb alleen geen idee hoe je bij een mac je default gateway kan achterhalen..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

:? :? :? :?

Waarom zit je op MacOS je poorten van je OS te controleren terwijl je voor je PS3 namelijk de poorten in je router moet controleren...

Ik zou maar eens de handleiding van je router erbij pakken en daar eens rustig gaan lezen of/hoe je daar portforwarding moet regelen. En dat dan combineren met de handleiding van de PS3 waar de vereiste poorten in staan.

@D4NG3R:
code:
1
ifconfig -a

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 09-01-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Het heeft ook niets met je OS te maken, maar met je router. Je moet via je browser naar het adres van je router gaan; meestal http://192.168.1.1 en daar moet je ergens bij Firewall/NAT/Port Forwarding kijken. Het gemakkelijkst is UPnP aan te zetten (indien je die optie kan vinden) mocht je er niet al teveel verstand van hebben.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

http://portforward.com/en...G/PlayStation_Network.htm

En eerlijk gezegd; als dat al niet "duidelijk" is, het advies om er even een vriendje/kennis bij te halen die je kan helpen ;)

[ Voor 41% gewijzigd door MAX3400 op 09-01-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het makkelijkste is inderrdaad UPnP in je router aanzetten om dit probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Dank jullie wel. Ik heb dit een jaar of anderhalf geleden ook eens gedaan en toen ging ik inderdaad via het web mn router in, thanks for the reminder. Ander probleem is dat mijn vader de router heeft meegenomen van thuis(ben net verhuisd) dus heb geen handleiding oid. Voor het draadloos netwerk heb ik het wachtwoord, echter niet de gegevens voor als ik het via het web probeer de router in te komen. Dit zal ik dan nog maar even na moeten vragen aan mijn vader, hopelijk kom ik er dan uit. Zo niet, dan krijgt dit topic tzt weer een bump.

Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Gelukkig kan je met google al een heel eind komen qua handleiding: http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/support/WRT54G/download

De gegevens om via je internetbrowser in de router komen, kan je vinden door via een of ander console (Heb geen mac, weet er echt 0,0 van) en daar ipconfig -a te typen (Bij windows is het ipconfig /all)

Het is gewoon een kwestie van de default gateway in je browser intypen, en daar alles aan te passen. Mijn default gateway is bijv 192.168.2.254

Edit: Het simpelste om dan te doen is UPnP aan zetten (Universal Plug and Play). Meestal staat dit ergens onder iets van "NAT routing"

[ Voor 53% gewijzigd door D4NG3R op 10-01-2011 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieju
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-01-2020
UPnP is ingeschakeld op mijn router maar mijn XBOX geeft dan gewoon Strict aan dus denk dat het ook genoodzaakt is om poorten te forwarden. Denk tevens ook dat dit er aan ligt welke router je hebt, had eerst een Fritz!Box 7170 waar het via UPnP wel gelijk deed maar met de nieuwe Thomson TG789VN werkt dit echter niet. Maar raad je dus aan om UPnP aan te zetten en voor de zekerheid de poorten open zetten die PSN vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dat is de zuigrouter van KPN, dat ding heb ik ook.. Het koste me godschruwelijk veel moeite om op zowel mijn Xbox-360, als op enkele PC games een open NAT te krijgen. UPnP doet weinig op dat ding idd...

Pagina: 1