Toon posts:

Wel verbinding, geen computer te zien!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn PC opnieuw moeten voorzien van Win2k omdat er een harddisk overleden is. Nu heb ik echter een probleem met mijn 2 pc's grote netwerk.

Op mijn pc staat Win2k en op de andere WinME (en is tevens ook de PC die internet doorstuurt naar de andere PC met Winroute). Na wat instellingen van de netwerkkaarten te veranderen lukte het wel om weer om internet via het netwerk op mijn pc te krijgen. Maar nu kan ik in de netwerkomgeving die andere PC nog steeds niet zien.

Ik heb gezocht en de naam ingetypt maar hij ziet hem niet. Terwijl voor mijn probleem ik moeiteloos erop kon komen. Nu kan ik dus niet meer bij de gedeelde map met MP3 op die pc. :(

Ik heb bij allebei uiteraard tcp/ip en ook ipx. Maar niets helpt.

Iemand een idee of suggestie? Graag!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai je NTFS onder win2k????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyborg-BG-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04 08:19

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

Probeer eens file and printer sharing aan te zetten, en kijk voor de zekerheid of ze in dezelfde workgroep zitten.

Kunt u mijn Domeinnaam renamen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de beide pc's wel in dezelfde werkgroep zitten zo niet dan klopt het dat je de andere pc niet ziet in je netwerk omgeving. controleer de volgende gegevens:
geef beide pc's hetzelfde subnet adres (tcpip instellingen) controleer af de werkgroepnaam hetzelfde is op beide pc's (bij win98 is dat bij je netwerk identification.network neighbourhood ---> properties ---> identification.
in win2000 ga je opje desktop op het systeem icoontje staan en kies je voor properties dan network identification en als laatst properties hier kan je dan de werkgroep naam wijzigen.
ik ben nu aan mijn werk dus ik heb niet veel tijd gehad om dit een beetje netjes te schrijven hopenlijk begrijp je het een beetje.
in ieder geval succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik draai NTFS onder Win2k.

Mijn subnet op mijn PC wordt toch bepaald door WinRoute? Zou dat het probleem kunnen zijn?

[extra toevoeging]

Ik heb op beide pc's file and printersharing aanstaan.

Mijn subnetnummers komen overeen, de werkgroep namen zijn identiek.
[einde extra toevoeging]

Ik kan er niet bij dat WinRoute vrolijk over mijn netwerk heen wandelt en mijn werkgroep niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 10:55
Probeer is het volgende gewoon in verkenner in te toetsen (of in Start-->Uitvoeren):
\\IP_van_PC_die_je_wilt_bereiken

bijv

\\192.168.0.1
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff kijken ja, of je ze wel kan pingen

ping xxx.xxx.x.x

Of zoeken naar computers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het in de explorer ingetypt, ook geprobeerd te pingen maar geen resultaat. Het ip-adres is inderdaad 192.168.0.1

Ik snap er niks van, ik zit nu wel via die pc op internet....

Jongens HELP, ik ga janken hoor :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 10:55
Verbreek je internetverbinding is. Ik gok dat je je Modem ook op de HUB hebt staan. (Kan bij kabel en ADSL). Dan wordt al je TCP/IP verkeer doorgerouterd naar je internet, en komt het dus nooit in je netwerk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ook dat kan niet, want ik gebruik geen hub meer. Ik heb een crosslink-kabel gebruikt. En dat ik dan zonder winroute het internet op ga, kan ook niet want mijn provider (Zeelandnet) heeft het mac-adres van n netwerk-kaart en dus alleen op die kaart kan de kabelmodem aangesloten worden.

Maar zoals ik melde, krijg ik dus wel van WinRoute een ipnummer en subnetnummer. Dus er is wel TCP/IP verkeer. Dat blijkt ook doordat ik nu aan het internetten ben op mijn pc..

Ik begin te geloven dat ik die andere pc ook maar eens moet gaan formatteren en er ook Win2k op moet knallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HA

Het is me gelukt!

Na wat puzzelen, kwam ik erachter.

Netbeui Protocol!!

Geinstalleerd en het werkt nu weer.

Maar weet iemand waarom het niet gaat over tcp/ip? Is dat onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 09:26

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Windows gebruikt NetBEUI voor voor het overdragen van computernamen, en file- en printersharing. Werkt onafhankelijk van TCP/IP, tenzij je daar bindingen mee hebt gemaakt, wat meestal niet de bedoeling is, aangezien iedere lullo vanuit internet kan proberen het pw van je shares te raden.
Dus Internet-toegang werkte wel (TCP/IP), maar WINS niet.

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

Pagina: 1