Ik heb nu een TP-LINK 300N Wireless router en daarvoor een Sweex 54G wireless router en ik haal slechts 50% vd signaal sterkte.
Ik snap er niets van want de router en de wireless NIC (een level one 300N) zitten max 10m van elkaar verwijderd en op dezelfde verdieping.
Ook de de TV met Sony wireless usb dongel 1 verdieping lager geeft maar 50% signaal sterkte aan en het afspelen van eemn normaal youtube filmpje niet HD wordt al moeilijk en staat hij constant te bufferen.
Het pand is een oud grachten pand van 4 verdiepingen met veelal hout en weinig beton.
Het volgende heb ik reeds geprobeerd:
- Met een netstumbler een vrij kanaal opgezocht dat is dus kanaal 9.
- Nu al 2 verschillende wireless kaarten en 2 verschillende routers geprobeerd.
- Antennes van zowel de Wireless pc kaart als de router op verschillende manieren gericht.
- Laatste drivers en firmware van pc kaart en router geïnstalleerd.
Ik ben door 80,- te investeren wel van 24 – 54mbps naar 54 – 108mbps maar met deze set moet ik eigenlijk gewoon de 300mbps halen althans dat moet hij kunnen aangeven.
Wat kan dit toch zijn?
Ik snap er niets van want de router en de wireless NIC (een level one 300N) zitten max 10m van elkaar verwijderd en op dezelfde verdieping.
Ook de de TV met Sony wireless usb dongel 1 verdieping lager geeft maar 50% signaal sterkte aan en het afspelen van eemn normaal youtube filmpje niet HD wordt al moeilijk en staat hij constant te bufferen.
Het pand is een oud grachten pand van 4 verdiepingen met veelal hout en weinig beton.
Het volgende heb ik reeds geprobeerd:
- Met een netstumbler een vrij kanaal opgezocht dat is dus kanaal 9.
- Nu al 2 verschillende wireless kaarten en 2 verschillende routers geprobeerd.
- Antennes van zowel de Wireless pc kaart als de router op verschillende manieren gericht.
- Laatste drivers en firmware van pc kaart en router geïnstalleerd.
Ik ben door 80,- te investeren wel van 24 – 54mbps naar 54 – 108mbps maar met deze set moet ik eigenlijk gewoon de 300mbps halen althans dat moet hij kunnen aangeven.
Wat kan dit toch zijn?