Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Mmm ken je model niet helemaal maar waarom kopieer je niet alles dan mee. Dus dat je 40x een woonlaag kopieert. Als je dan eerst zorgt dat de woonlaag een component is kun je later ook enorm makkelijk extra detail toevoegen.
Neem aan dat je raam een component is, dan moet je zorgen dat hij er zelf een gat in hakt door 'cut opening' te activeren. Staat hier: http://sketchup.google.co...wer.py?hl=en&answer=36222
Weet niet hoe je hele model er uit ziet maar volgens mij kun je veel beter een hele woonlaag kopieeren. Via CTRL-Move Tool. En dan rammel je na die kopieer actie *40 in en dan herhaalt hij de actie 40x en tadaa.. flat.
Neem aan dat je raam een component is, dan moet je zorgen dat hij er zelf een gat in hakt door 'cut opening' te activeren. Staat hier: http://sketchup.google.co...wer.py?hl=en&answer=36222
Weet niet hoe je hele model er uit ziet maar volgens mij kun je veel beter een hele woonlaag kopieeren. Via CTRL-Move Tool. En dan rammel je na die kopieer actie *40 in en dan herhaalt hij de actie 40x en tadaa.. flat.
Wat ik meestal doe als er iets zoals dit niet wil lukken is het metselwerk selecteren èn het blok. Vervolgens rechtermuisknop en dan 'Intersect selected'. Dit knipt alles langs de lijntjes af.
Wat ik nu heb gedaan is overnieuw begonnen omdat ik behoorlijk had zitten klooien in de eerste, en het idee had dat het mogelijk daaraan kon liggen; een schone lei dus. Ik heb de handleiding volledig gevolgd, dus een blok opgetrokken als flat, en hierop mijn kozijnen etc. getekend. Eenmaal af heb ik van het geheel minus muur een component gemaakt, met inderdaad Cut Opening ingeschakeld. Nu echter, geeft dit het volgende resultaat. Dit is hoe het eruit ziet vóór ik van het geheel een component heb gemaakt;OzBoz schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:13:
Mmm ken je model niet helemaal maar waarom kopieer je niet alles dan mee. Dus dat je 40x een woonlaag kopieert. Als je dan eerst zorgt dat de woonlaag een component is kun je later ook enorm makkelijk extra detail toevoegen.

Precies zoals ik het hebben wil. Maak ik nu van dit geheel een component, dan krijg ik direct dit;

Dat is dus zonder knippen/plakken, het enige verschil is dat het nu een component is. Ben ik nou zo gruwelijk aan het stoethaspellen met het geheel, of is dat programma gewoon buggy?
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Mmm lastig te zien wat er gebeurd. Maar zelf werk ik meestal een beetje anders dus vind het lastig in te schatten wat er mis gaat. Ben best wel redelijk handig met SU zie sig, maar kan niet echt ruiken waar het mis gaat. Je mag me anders ook wel ff je model mailen.Obiter dictum schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:47:
Dat is dus zonder knippen/plakken, het enige verschil is dat het nu een component is. Ben ik nou zo gruwelijk aan het stoethaspellen met het geheel, of is dat programma gewoon buggy?
Tof, het werk uit je sig is van een niveau waar ik nog kilometers vanaf zit... maar, in all fairness, dit is het eerste 3d project dat ik ooit heb gedaan 
Voor wat betreft mijn balkonnetjes, ik heb 4 verschillende modellen nodig;
1. Normaal links
2. Normaal rechts
3. Buitenzijde links
4. Buitenzijde rechts
1 en 2 zijn gewoon geflipt ten opzichte van elkaar, net zoals 3 en 4. In het model is het bovenste balkon 3, het onderste is 1. Ze zijn nog geen component. Het volgende plan van aanpak had ik;
Model 1 en 3 nog niet componenten, eerst knippen plakken en flippen zodat ik 2 en 4 ook heb. Van deze vier maak ik een component, en vanaf daar doe ik de rest van de flat. De problemen waar ik nu tegenaan loop;
A ) Als ik model 3 kopieer/ plak, dan verdwijnt mijn buitenmuur.
B ) Als ik van model 3 een component maak, dan gebeurt wat hierboven is beschreven met het kozijn
C ) Bij model 1 lijkt dan weer alles prima te gaan, of het nou wel of niet component is, knippen/plakken gaat goed. Model 3 echter, ís een plak van model 1, waarna een stukje gekleurd baksteen is verwijderd.
Nouja, één render zegt meer dan 1000 woorden, dus kijk maar eens... Nog lang niet op niveautje OzBoz, maar een mens moet ergens beginnen
http://ff06d06.filefactor...5b642c/n/Balkonnetjes.skp
Voor wat betreft mijn balkonnetjes, ik heb 4 verschillende modellen nodig;
1. Normaal links
2. Normaal rechts
3. Buitenzijde links
4. Buitenzijde rechts
1 en 2 zijn gewoon geflipt ten opzichte van elkaar, net zoals 3 en 4. In het model is het bovenste balkon 3, het onderste is 1. Ze zijn nog geen component. Het volgende plan van aanpak had ik;
Model 1 en 3 nog niet componenten, eerst knippen plakken en flippen zodat ik 2 en 4 ook heb. Van deze vier maak ik een component, en vanaf daar doe ik de rest van de flat. De problemen waar ik nu tegenaan loop;
A ) Als ik model 3 kopieer/ plak, dan verdwijnt mijn buitenmuur.
B ) Als ik van model 3 een component maak, dan gebeurt wat hierboven is beschreven met het kozijn
C ) Bij model 1 lijkt dan weer alles prima te gaan, of het nou wel of niet component is, knippen/plakken gaat goed. Model 3 echter, ís een plak van model 1, waarna een stukje gekleurd baksteen is verwijderd.
Nouja, één render zegt meer dan 1000 woorden, dus kijk maar eens... Nog lang niet op niveautje OzBoz, maar een mens moet ergens beginnen
http://ff06d06.filefactor...5b642c/n/Balkonnetjes.skp
Pagina: 1