Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste mensen,

er is mij een vraag ten laste gelegd en ik zou graag jullie hulp hierbij in willen roepen (aangezien ik zelf maar een it student ben en nog weinig ervaring heb).

Bedrijf X heeft een citirx xenapp omgeving. na een tijdje performed het allemaal niet meer zo goed. doe een vergelijkend onderzoek naar tools, programma's etc. om na te kunnen gaan wat er precies mis gaat.

nu kwam ik eigenlijk bij direct googelen de hele tijd bij edgesight uit. dit is van citrix zelf. maar zijn er nog andere tools, die handig kunnen zijn/ hetzelfde doen als edgesight/ of juist beter werken als edgesight noem maar op.

wat namen van tools zouden fijn zijn. kleine info erbij mag ook maar is geen pré. ik wil namelijk wel zelf het onderzoek kunnen doen :)

dank jullie wel dat jullie mij hierbij willen assisteren.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tegenligger: Citrix performt perfect; helaas zijn de applicaties en of de infra niet geschikt voor de wens/eis van de gebruiker.

Zonder duidelijke probleemstelling komen we hier in ieder geval niets verder.

- Zijn er timeouts?
- Werken bepaalde applicaties niet zo snel als men zou willen?
- Knallen servers eruit met BSOD?
- Hoe zit de infra eruit (LAN/WAN/EDGE/appliances/firewalls/etc)?
- Fatclients/thinclients?

EdgeSight is zeker geen pakket om dit te troubleshooten; hoogstens kan het een goede indicator zijn voor mogelijke problemen. Ik zou beginnen met inventarisatie (aan de kant van de gebruiker en aan de kant van de IT-jongens) met de problemen, daarna eens eventlogs en dergelijke raadplegen en mogelijk eerst gratis tools zoals SysInternals erbij pakken om te kijken of je wat kan zien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Gewoon de ingebouwde Performance Monitor van Windows en als je System Center Operations Manager hebt draaien zijn er aantal ingebouwde management packs die ook performance analyse doen.

• MAX3400

MAX3400

shadowman12 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:19:
Gewoon de ingebouwde Performance Monitor van Windows en als je System Center Operations Manager hebt draaien zijn er aantal ingebouwde management packs die ook performance analyse doen.
Je gaat ervanuit dat ze op Server 2008 draaien? Kan, en logisch gedacht, maar gezien de summiere topicstart, zou ik er niet vanuit gaan. ;) Of heb je het over de ouderwetse perfmon.exe die in Server2003 mee werd geleverd?

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 09-01-2011 21:24 ]

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
MAX3400 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:23:
[...]

Je gaat ervanuit dat ze op Server 2008 draaien? Kan, en logisch gedacht, maar gezien de summiere topicstart, zou ik er niet vanuit gaan. ;) Of heb je het over de ouderwetse perfmon.exe die in Server2003 mee werd geleverd?
In beide versies van Windows Server zit een performance monitor, die de TS kan gebruiken voor troubleshooting. Probeer het vooral ook end-to-end te meten, dat is belangrijk bij Citrix.

offtopic:
In Windows Server 2008 kun je trouwens ook nog gewoon perfmon.exe intikken, dan krijg je ook de good-old Performance Monitor :)

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 09-01-2011 21:31 ]

• MAX3400

MAX3400

shadowman12 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:28:
[...]

In beide versies van Windows Server zit een performance monitor, die de TS kan gebruiken voor troubleshooting. Probeer het vooral ook end-to-end te meten, dat is belangrijk bij Citrix.
Eens :) Vind zelf de zogenaamde "Resource Monitor" in 2008 erg handig, zeker voor beginners die binnen perfmon geen flauw idee hebben welke metrics ze moeten bekijken en welke tresholds goed/slecht zijn.

End-to-end meting is zeker belangrijk; vandaar ook mijn eerdere vraag over de infra. Het kan ook zomaar zijn dat er recentelijk een hotfix is geinstalleerd op de servers waardoor de thinclients "ineens" incompatible zijn geworden (Wyse/HP/etc).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MAX3400 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:32:
[...]

Eens :) Vind zelf de zogenaamde "Resource Monitor" in 2008 erg handig, zeker voor beginners die binnen perfmon geen flauw idee hebben welke metrics ze moeten bekijken en welke tresholds goed/slecht zijn.
Daar heb je PAL voor toch? :P

http://pal.codeplex.com/

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MAX3400

MAX3400

Microsoft's your pal... ;)

Ja, monitoring, troubleshooting & analyzing kan je zo simpel/moeilijk maken als het vraagstuk wat voor je ligt. Ben alleen niet geheel overtuigd dat een Microsoft produkt de server role "terminal server" objectief zal troubleshooten als er een sausje Citrix overheen ligt.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11 15:31

HeepH

Dope Rapper

En ik weet niks van netwerkbeheer en kom toevallig langs, maar die tools kan je geloof ik ook los downloaden bij microsoft...

http://specs.tweak.to/16495

Pagina: 1