Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

filemanager met meer intelligentie. Context afhankelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik werk graag aan meerdere projecten te gelijkertijd op mijn (Windows)computer. Bijbehorende bestanden staan keurig opgeslagen in mappen op het bureaublad. Vaak zijn er per project vrij veel bestanden om aan te werken.
Deze staan dan weer in submappen.

Nu komt het probleem: de standaard bestandsmanager van Windows (= Explorer) veroorzaakt ruis.

Daar bedoel ik mee dat als ik een bestand behorend bij een bepaald project wil openen er vaak per
programma een verschillende map als uitgangspunt genomen wordt. Om een file te openen moet ik vanaf daar dus door allerlei mappen gaan waden totdat ik de map gevonden heb die bij het betreffende project hoort waar ik aan wil werken. Dat vind ik irritant en het kost tijd.

Mijn probleem is opgelost als ik als gebruiker, een keuze kan maken om aan
een bepaald project x te gaan werken. Op dat moment moet de filemanager mij alleen nog maar bestanden tonen die relevant zijn voor project x. Zodat ik niet steeds zinloos door mijn hele systeem hoef te dwalen
als ik een bestand behorende bij project x wil openen.
Als ik dan vervolgens aan een ander project wil werken schakel ik over naar y en vervolgens heb ik alleen nog maar te maken met files relevant voor y.

Een aantal dingen die ik geprobeerd heb:

* Meerdere bureaubladen, per blad een project. Heeft geen nut, het probleem blijft bestaan.

*Andere OS'en: Ubuntu, Xubuntu, Slax, Puppy linux etc. OSX. Geen filemanager gevonden
die context afhankelijk kan werken

*Ik weet dat er een heel aantal alternatieven voor de standaard filemanager van Windows zijn:

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_file_managers

Ik heb er enkele geprobeerd, (xplorer2, A43, Norton commander)

Aangezien al deze programma's op zichzelf staan lossen zij het probleem niet op.

De oplossing moet dus eigenlijk het hele file-browse proces overnemen, (dus niet alleen
de losse explorer windows, maar ook bij het kiezen van bestanden in applicaties, en een mogelijkheid
bieden om alleen bestanden te tonen relevant voor project x,y,z etc.\

Verder maakt het me niet uit of het in Windows of Linux is.

Ik hoop dat jullie mijn probleem begrijpen en dat er een oplossing voor is.

Tnx.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:27
Als ik het zo lees ligt het probleem bij jezelf. Je moet je werk op een andere manier indelen/opslaan.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Klinkt meer als dat je de oplossing moet gaan zoeken in SVN-achtige project-dirs of mogelijk iets met Sharepoint en Office dan zo inrichten dat ze de /href meenemen als je aan een project werkt.

Ben helaas geen devver o.i.d. maar het lijkt me toch dat je binnen SVN-achtige oplossingen moet gaan zoeken om per project te kunnen werken en wijzigingen beter bij te houden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• trias1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-02-2022
snap wel wat je wil 3dsmax heeft zoiets voor zijn eigen software maar daar heb je niets aan :) wat waarscheinlijk het makkelijkste is om een voor elk project een map aan te meken met snelkoppelingen naar de submappen van de standaard opslag locatie van de desbetreffende applicatie. dit moet je dan wel bijhouden.

Verwijderd

Topicstarter
Winwiz: Hoe dan? Zoals trias dat beschrijft?

Bedoel je dit, max3400?

http://subversion.apache.org/features.html ??

Zijn er op dat gebied nog alternatieven??

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 08:51:
Winwiz: Hoe dan? Zoals trias dat beschrijft?

Bedoel je dit, max3400?

http://subversion.apache.org/features.html ??

Zijn er op dat gebied nog alternatieven??
Een heleboel! Kijk voor de grap eens bij wikipedia.

Luctor et Emergo || specs

• KC_Kaas
  • Niet online
Kan je niet (onder windows 7) een bibliotheek aanmaken? Daar zet je dan per project de bestanden in. Bibliotheken kan je met een klik openen. Of denk ik nu te simpel?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou wat zijn misschien, toch maar ns overstappen op w7.

Verwijderd

Topicstarter
Max 3400

Ik ben er even ingedoken, ik heb het idee dat het nogal complexe software is, met servers en zo
vooral bedoeld voor developers om samen te werken aan grote projecten.
Bij de features op Wikipedia kwam ik mijn wens niet direct tegen.

Weet jij een SVN die dit daadwerkelijk heeft, of anders wat relevante zoektermen voor Google?

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:00
KC_Kaas schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:37:
Kan je niet (onder windows 7) een bibliotheek aanmaken? Daar zet je dan per project de bestanden in. Bibliotheken kan je met een klik openen. Of denk ik nu te simpel?
Als aanvulling kun je hierop ook (in windows 7) aan veel (misschien wel alle) bestanden een tag ook wel label hangen met de naam van je projecten

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

• MAX3400
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb weinig ervaring met SVN maar dat komt, in mijn ervaring, het dichtste bij de vraagstelling waar je mee begon. Heb helaas geen idee of er alternatieven zijn die beter/anders werken voor jou.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Zelf schiet mij nu ook de mogelijkheid van een shell replacement te binnen, iemand daar ervaring mee?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem deels zelf opgelost,

Heb Google gebruikt:
http://www.google.nl/#hl=...l=&oq=&fp=47a268db72661f2

Nu heb ik bij alle open en save dialogen igg mijn favoriete mappen bij de hand...
Pagina: 1