Toon posts:

MacBook start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Macbook begon deze week erg traag te worden met opstarten.
Gisteren liep hij vast nadat ik in de finder belandde, powerknop ingedrukt en heropgestart.
Omdat het nu echt de spuigaten uitliep, schijfhulpprogramma gestart en het volume laten controleren en herstellen. Er werd heel wat herstelt.
Daarna de cache-bestanden van mijn login-account verwijderd (users/mijngebruikersnaam/library) alsook de systeem cache-bestanden (library/cache).

Vandaag wil ik hem opstarten, maar het enige wat ik zie is een blauw scherm, geen apple bootlogo. Allerhande toetscombinaties geprobeerd tijdens het opstarten (http://support.apple.com/kb/HT1533), 10 seconden de powerknop indrukken, allemaal zonder resultaat.
Opstarten vanaf de dvd-lezer lukt ook niet. De mac osx install cd zit nu dus ook vast, muisklik indrukken of F12 of de eject toets geven geen gehoor.

Iemand raad?

Osx 10.5
Intel MacBook 1.83Ghz

Verwijderd

HDD ? -> heb je nog een andere hdd liggen om te testen ?

Verwijderd

inderdaad, heb dit ook met mijn macbook vroeger gehad.
in de reeks witte macbooks van 2007 zaten er wat fouten in de hdd dus even de harde schijf eruit halen formatteren en hij zou het weer moeten doen, je bent dan natuurlijk al je gegevens kwijt. Maar om een test te doen kan je natuurlijk wat Anter0 zegt een andere hdd in je macbook steken en zo eens kijken of hij werkt.

Zo niet dan zou ik eens je macbook binnen brengen bij een apple reseller, maar dat gaat je geld kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laptop hd aan een mac g5 gehangen en daar kan hij hem zonder probleem inlezen (niet vanaf de laptop hd opgestart).

Gezien de hd het nog doet, moet het ergens anders aan liggen, niet?

Verwijderd

Inderdaad raar dan maar ik zou toch eens proberen..
Anders kijk ik ineens al richting je moederbordje als schuldige

Verwijderd

Topicstarter
Ik vrees ook dat het moederbord de schuldige is.
Inmiddels probeerde ik de macbook zonder hd op te starten, maar ik heb hetzelfde symptoom. Normaal zou ik in dit geval een folder met vraagteken moeten zien of zou hij moeten opstarten vanaf het dvdstation, maar niets van dit alles gebeurt.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 15:39

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Toen je 10 seconde de powerknop had ingedruk had je toen wel je accu en stroom kabel los gehaald.

Al opgestart met CMD-V

En pram reset hoef ik denk ik niet te vragen. eeehh pram reset wel uitgevoed toen de harddisk eruit was?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
kom je wel in het bootmenu als je alt indrukt en dan pwr inschakeld? anders ff igenius of dvd van osx testen/booten en nog een keer schijf permissies ed herstellen

edit: misschien ff een apple service hardware image fixen en dan op usb knallen? dan hardware test doen?

[ Voor 24% gewijzigd door o.poulssen op 21-01-2011 12:52 ]

iMac 2020 i7

Pagina: 1