100 Mbit ISA netwerkaart?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bestaan deze? Zo ja, welk merk en type zijn dat?
Ik wil kijken of ik zo'n kaart nog te pakken kan krijgen om deze in mijn routertje te zetten zodat mijn interne netwerk volledig op 100 Mbit kan draaien. Mijn router is alleen voorzien van ISA-sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
veel succes....ze zijn nog wel te krijgen tweedehands maar die dingen zijn zo duur dat je beter beter een tweedehands mobo kunt kopen met pci sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[topic=91933]
[topic=108795]
[topic=64755]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
Op Thursday 15 March 2001 15:24 schreef timotheebastin het volgende:
veel succes....ze zijn nog wel te krijgen tweedehands maar die dingen zijn zo duur dat je beter beter een tweedehands mobo kunt kopen met pci sloten.
De 486 die als router functioneert is een compaq. dus dat wordt dan een hele nieuwe pc en daar heb ik geen trek in. Deze is namelijk mooi klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 14:39
Heb ze laatst nog gezien in een computerzaak... was er eentje van 3com (who else ;)) dus.. zoek ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet dat ze bestaan onder andere van 3Com.. ik wilde er ook een, maar toen ik het prijskaartje zag, heb ik me bedacht!
m.a.w. koop gewoon een 10 Mbit kaartje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
In ieder geval iedereen bedankt voor de reply. Ik had gezocht, maar kreeg 15 pagina's met niet echt relevante threads hier... Moet toch maar eens leren welke steekwoorden en welke ik niet moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100Mbit ISA lijkt me ontzettend stug, omdat de ISA bus 10Mbit aan verkeer al nauwelijks trekt. De ISA bus is niet gemaakt voor zulke snelheden, of je moet de bus frequentie *hard* opvoeren, maar dat is niet zo goed voor je andere kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Je haalt misschien niet de volle snelheid van de 100 Mbps, maar je protocol zorgt er wel voor dat de kaart de datastroom tegenhoudt totdat de ISA-bus de vorige pakketjes heeft doorgegeven.
Het is soms echter wel de enige manier om zo'n oude 486 aan een 100 Mbps-only netwerk te knopen.
De enige die ik (en blijkbaar ook de anderen) ken, is de 3Com 3C515-TX

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100Mbit ISA lijkt me ontzettend stug, omdat de ISA bus 10Mbit aan verkeer al nauwelijks trekt.
Mij is vertelt dat isa 10mbit makelijk aankan, moet een kippetje voor isa zijn...
dit is dus niet zo? een pci10mbit is sneller dan een isa10mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-10 09:57
Een ISA kaart kan in theorie bijna 100 Mbit aan, in de praktijk lang niet;)
10 mbit gaat in ieder geval makkelijk op ISA.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

isa = 8 mhz
16 bits
8 maal 16 is uuh ff rekenen 80 + 40 +8 = 128 mbit de sec dus moet kunnen :)
als er niet te veel ander verkeer over de isa bus heen loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
Op Friday 16 March 2001 00:48 schreef roadrunner het volgende:
isa = 8 mhz
16 bits
8 maal 16 is uuh ff rekenen 80 + 40 +8 = 128 mbit de sec dus moet kunnen :)
als er niet te veel ander verkeer over de isa bus heen loopt
Als ik er eentje tegen kom wordt het 1 x een 100Mbit kaartje en 2 x 10Mbit = 120Mbit, moet dus net kunnen....
Pagina: 1