Zwart scherm + Page_Fault_in_nonpaged_area

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Gisteren is het scherm van mijn laptop (HP dv9055ea) uitgevallen / stuk(?).
Na het herstarten kleurt mijn scherm van de laptop donkergrijs.
Dus heb ik een externe scherm gekoppeld aan mijn laptop. Het opstartscherm van Windows 7 heeft nu blauwe horizontale lijnen. Na een tiental seconden krijg ik dan een blauw scherm (Page_Fault_in_nonpaged_area - 0x00000050).

Volgende acties heb ik al ondernemen, zonder succes:
* Windows Memory Diagnostics Tool uitgevoerd.
* Oud, origineel geheugen (512 MB) terug geplaatst (De laptop had oorspronkelijk 2 x 512 MB RAM. Deze had ik vervangen door 2 x 1GB RAM).
* Beide SATA schijven in een externe behuizing geplaatst en een foutcontrole uitgevoerd. Beide schijven zijn in orde.
* in veilige modus start de laptop wel op -> alleen beeld op het externe scherm.

Enkele dagen terug is mijn AC adapter stukgegaan (hij begon te knetteren en plots was het gedaan). Een nieuwe gehaald en tot gisteren heeft mijn laptop altijd zonder problemen gewerkt. Misschien heeft de kortsluiting iets stukgemaakt.

Ik vermoed dat het een hardware probleem is (moederbord, grafische kaart (GeForce Go 7600) of beeldscherm). Maar welk onderdeel? Als mijn grafische kaart stuk zou zijn, dan zou ik normaal geen beeld krijgen op mijn externe scherm.

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
moederbord defect, hp laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Dat is wel heel erg kort door de bocht johnkeates. De foutmelding suggereert namelijk een softwarematig probleem.

Eliseo, de tests die je hebt uitgevoerd hebben niets met het probleem zelf te maken. Gebruik bv dumpchk.exe om een analyse te maken van de memory dumps. Daarmee moet beter te achterhalen zijn waar het probleem zit. Als het een softwareprobleem is dan zal dat ook niet naar voren komen in een geheugen- en of harde schijf test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sofwarematig is er niets meer veranderd de laatste weken (buiten Windows Updates).

Hoe kan ik het geheugen testen? In safe mode? Ik heb de oude geheugenlatjes (512 MB) terug ingestoken, maar het probleem blijft hetzelfde. Ik vermoed dat het probleem elders ligt.

Ik ga morgenvroeg proberen om een Recovery uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Er zit een Nvidia videokaartje op en aangezien je op het externe scherm ook blauwe lijnen ziet verschijnen en foutmeldingen krijgt bij het opstarten kan je er wel vanuit gaan dat het videokaartje de boosdoener is. Het is namelijk bekend dat de solderingen van de videochip bij Nvidia niet deugdelijk warem en na verloop van tijd daardoor slechte contacten onstaan.

In verschillende threads staat beschreven hoe je zoiets tijdelijk kan oplossen door het moederboard in de oven te verwarmen maar dit is in de meeste gevallen maar van korte duur dat het werkt. Kort door de bocht geschreven ben ik dus bang dat er helaas nog maar weinig aan te doen valt tenzij je misschien nog een zelfde nieuw moederboard zou kunnen krijgen.

Alleen moet je je dan afvragen of het dat waard is want voor zover ik weet is dat nogal een dure geschiedenis en 2de hands heb je ook niet veel aan want hoogstwaarschijnlijk is bij een 2de hands board ook al hetzelfde probleem. Vaak bied men die aan nadat de oventruuc erop losgelaten is en zit je na korte tijd toch weer met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd een Recovery uit te voeren, maar tijdens de installatie crashte de laptop.
Morgen naar HP bellen om eens horen wat het mij zou kosten om de grafische kaart te vervangen.
Als het minder dan 100 euro kost, dan vervang ik het (laptop is nu 4 jaar oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Volgens mij is het vervangen van grafische adapters in laptops zelden een simpele zaak, als ze al los te vervangen zijn. En de laptops met losse adapters gebruiken volgens mij vrij kostbare (en moeilijk verkrijgbare) grafische kaarten.

Ik zou het zeker navragen maar een garantiekwestie gaat het niet meer worden, begrijp ik

[ Voor 16% gewijzigd door JvW op 10-01-2011 21:10 . Reden: toevoeging ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:06:
Ik heb geprobeerd een Recovery uit te voeren, maar tijdens de installatie crashte de laptop.
Morgen naar HP bellen om eens horen wat het mij zou kosten om de grafische kaart te vervangen.
Het is zeer zelden dat die videokaartjes als losse chip op het moederboard zitten en los te krijgen zijn en in de meeste gevallen zit die chip geintegreerd op het moederboard. In dat geval moet het gehele moederboard ( op de cpu na dan ) vervangen worden en dat zal niet goedkoop zijn en in elk geval veel meer dan 100 euro. Zeer zeker al wanneer je dit zelf niet kan en het ook nog eens door HP vervangen zal moeten worden moet je ook nog eens de werkuren erbij gaan tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 18:23
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:06:
Laten we dit nog wel even meenemen, wil je hiermee zeggen dat je dus wel gewoon de recovery kunt doen cq. starten, maar Windows niet kan starten. Al het de videokaart was, had je helemaal nooit beeld gehad, ook niet met een extern scherm.
Kun je Windows opnieuw installeren? Evt. je harde schijven even backuppen en formatteren op een andere PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-08 08:48
Ik heb deze melding ook gehad, al was het wel op een desktop, bij mij was het het geheugen.

Weet niet wat er op draait maar met Windows 7 kan je een memtest draaien voordat hij boot, gezien je geheugen zal het wel wat anders zijn.

Ik zou niet zomaar windows opnieuw installeren, ik zou een memory test eerst draaien.

Ik zal straks thuis even kijken of ik het programma nog heb waarmee je vrij simpel kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geraakte niet meer in Windows 7 of in Windows XP. Mijn laptop gaf telkens een blauw scherm bij het opstarten.
De originele HP geheugen heb ik terug geplaatst, zonder succes.
Ik krijg beeld op een externe scherm, maar met horizontale strepen. Tijdens de recovery had ik eveneens beeld, maar heel onnatuurlijk (soort zwart-wit beeld).

Ik heb net gebeld naar HP en ze willen me pas helpen als ik een "HP Smartfriend ondersteuning" koop van 19,99 €.

Ik ga proberen Windows 7 installeren terug te installeren met de originele HP geheugen en op de 2de schijf (schijf 2 zet ik eventjes op plaats 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Offerte gehad van HP. 349,00 € is een beetje veel van het goede. 8)7
Ik ga kijken naar een andere laptop.

Deze topic mag afgesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:21:
Offerte gehad van HP. 349,00 € is een beetje veel van het goede. 8)7
Ik ga kijken naar een andere laptop.

Deze topic mag afgesloten worden.
Daar was ik al bang voor want de service van HP viind ik persoonlijk een beetje waardeloos nadat de garantietermijn verlopen is. Als je dan idd pak weg 100 euro erbij legt heb je een ongeveer vergelijkbare nieuwe laptop en zou dat vervangen gewoon zonde geld zijn.
Pagina: 1