[iPhone] geluid van TomTom app over BT-carkit sturen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174902

Topicstarter
Na alle topics gelezen te hebben die de zoekrobot me geeft ben ik nog geen stap verder, dus even alles uitleggen voor ik m'n vraag stel.

Ik rijd met een Alfa 147 waar ik de standaard Alfa-MP3 radio in heb waar een Parrot CK3200 LS is op aangesloten. Tot voor kort had ik een Nokia N82 met Route 66 Mobile op voor navigatie. Dit toestel werkte perfect samen met de Parrot. Oproepen beantwoorden of zelf bellen was makkelijk, eenmaal gepaird nooit iets meer moeten aan veranderen of verbinding maken, alles ging automatisch. Zelfde verhaal met de navigatie: als R66 draaide gaf het de instructies door over de carkit: de muziek (van de radio of CD) werd onderbroken, de instructie werd gegeven en de muziek kwam terug op normaal volume.

Sinds kort heb ik echter deze Nokia verruilt voor een iPhone 4 met de TomTom app op voor navigatie. De telefoon pairt zoals het moet met de Parrot, en alles wat met telefoneren te maken heeft werkt prima.

Hier begint echter het probleem: de instructies van TomTom komen niet over de carkit zoals bij de Nokia, maar komen uit de ingebouwde luidsprekertjes in de iPhone 4 zelf. Ik heb al zitten zoeken in de instellingen van zowel de Parrot als de BT-instellingen van de iPhone4, alsook in de instellingen van TomTom, maar ik kan nergens iets vinden waarmee ik dit in orde krijg.

Mijn vraag nu is tweeledig: waarom werkt dit wel op een Nokia (ook de N95 van m'n vader werkt probleemloos met R66) en niet op een "state-of-the-art" iPhone 4, en hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:04

KoudeAardbei

Moderator

Ligt aan de iPhone, het is iets met Bluetooth ondersteuning voor muziek en audio over bluetooth.
Helaas ondersteund de iPhone ook geen muziek over bluetooth en dus ook geen tomtom app.
Enige wat ik kan bedenken is een FM transmitter, maar dan moet je ook muziek spelen via je iPhone.

Dat is onder andere de reden dat ik niet navigeer met iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06 17:33
Hier geen problemen mee. Mijn iPhone staat gekoppeld aan een Parrot carkitje (kan zo even niet bedenken wel type), maar hij speelt audio af via BT en geeft ook de navigatiestem via BT (zij het niet dat ik de stem uitgeschakeld heb).. het KAN dus wel, al kan ik zo geen reden bedenken waarom die in jouw situatie niet wil werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:04

KoudeAardbei

Moderator

blaCkduSt schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:26:
Hier geen problemen mee. Mijn iPhone staat gekoppeld aan een Parrot carkitje (kan zo even niet bedenken wel type), maar hij speelt audio af via BT en geeft ook de navigatiestem via BT (zij het niet dat ik de stem uitgeschakeld heb).. het KAN dus wel, al kan ik zo geen reden bedenken waarom die in jouw situatie niet wil werken..
Gelieve even dat typenummer vermelden, dan schaf ik hem ook aan voor in de V50 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

KoudeAardbei schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:10:
Helaas ondersteund de iPhone ook geen muziek over bluetooth en dus ook geen tomtom app.
Dat ondersteunt de iPhone (4) wel hoor! Ik kan met mijn iPhone gewoon gebruikmaken van Bluetooth audio streaming naar de mediaspeler in de auto.
Ik heb ook TomTom op de iPhone en vind het juist perfect dat de geluiden daarvan niet over de speakers van de auto gaan, want meestal wil ik tijdens het rijden gewoon muziek luisteren en niet gestoord worden door zo'n stem. Als ik word gebeld, dan pauzeert de muziek wel en gaat het gesprek over de speakers.

Heb trouwens geen Parrot, maar een geïntegreerd systeem met navigatie/bluetooth audio streaming/iPod-aansluiting/cd/radio/carkit.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 16:05

TweakBoy

---

Canaria schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:18:
[...]

Dat ondersteunt de iPhone (4) wel hoor! Ik kan met mijn iPhone gewoon gebruikmaken van Bluetooth audio streaming naar de mediaspeler in de auto.
Ik heb ook TomTom op de iPhone en vind het juist perfect dat de geluiden daarvan niet over de speakers van de auto gaan, want meestal wil ik tijdens het rijden gewoon muziek luisteren en niet gestoord worden door zo'n stem. Als ik word gebeld, dan pauzeert de muziek wel en gaat het gesprek over de speakers.

Heb trouwens geen Parrot, maar een geïntegreerd systeem met navigatie/bluetooth audio streaming/iPod-aansluiting/cd/radio/carkit.
The same setup... hier een SONY BT-3700 ... bluetooth connectie met mijn 3GS... lekker de muziek opzetten van iPhone en gesprekken opnemen via de radio..
zelf voice control werkt, ff de opneem(volumescroller)-knop 1-2 sec ingedrukt houden en ik kan iemand bellen door gewoon de naam te zeggen...

wellicht dat de iPhone jouw parrot niet herkend als audio apparaat en enkel als carkit?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131162

je moet ergens op de iphone kiezen welke uitvoer je wilt gebruiken dan kun je ook B audio kiezen, ik krijg bij pa in de wagen wel geluiduit de BT radio met de iPhone iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:53
Heb je de carkit al eens gereset?

Het eninge wat ik me kan bedenken is dat de iphone tomtom uitstuurt via het ad2p protocol. Ondersteunt jouw parrot dit? Ik gebruik namelijk een parrot mk6000 en dezegeeft alle instructies gewoon over de autospeakers en gaat daarna weer terug naar radio.

Je kan dit denk ik snel testen door even te proberen om wat via ipod af te spelen. Bij mij gaat het dan ook over de radio en kan ik zelfs bedienen via de carkit (volume, volgende track etc)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Pagina: 1