Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dropbox voor downloads via ander systeem

Pagina: 1
Acties:

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Topicstarter
Hoi, ik ben op zoek naar een programmaatje (voor Windows 7) waarmee je gemakkelijk diverse downloads kunt aanzetten op een ander systeem. Je zit bijvoorbeeld op je laptop en vindt een leuke NZB- of Torrent-file, of een gewone HTTP / FTP download, maar je wilt die laten downloaden door je (Windows) mediacenter/NAS. Inloggen via remote acces en opnieuw de file zoeken is omslachtig.

Wat ik zoek is: een programma met een 'dropbox' waar je de nzb-/torrent-file of http/ftp-download in kunt slepen, waarna het programma dit doorstuurt naar het betreffende programma op de mediacenter/NAS. Iets vergelijkbaars biedt Synology bij hun NAS-apparaten ("Download Station"), maar dat werkt dan ook alleen met die apparaten.

Wellicht is het een probleem dat er voor ieder type download een ander programma draaid op de Windows mediacenter/NAS. Een torrent-file zou bijvoorbeeld naar uTorrent moeten, terwijl een NZB-file naar Grabit of sabnzb. Maar het is technisch mogelijk om dit apart aan te sturen...

Iemand een idee?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien moet je per applicatie eens gaan googlen op "watch dir"

uTorrent heeft dat bijvoorbeeld out-of-the box al. Gooi torrent in die dir (dus een shared dir op het netwerk) en uTorrent zal dan gaan downloaden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-11 20:48

lasharor

7 december 2004

Ja dus? Je stelt gewoon in die programma's de watch dir in naar dropbox.

Met sabnzbd en utorrent gaat dat sowieso, hoe dat met HTTP/FTP werkt weet ik helaas niet.

• MAX3400

MAX3400

Denk dat je voor http/ftp downloads even moet kijken naar iets als wget. Je gooit een url in een text-bestand en laat wget elke minuut pollen naar die txt en de url's downloaden/verwijderen waar nodig?

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik zal me verdiepen in dat watch dir en wget, maar ik hoor die termen voor het eerst en vermoed dat dit soort programma-taal m'n pet te boven gaat. Eigenlijk hoopte ik dat er een kant-en-klaar progje voor bestond, voor de leek.

Het belangrijkste is overigens sabnzb aansturen, het repairen / extracten van grote files vinden de simpele (ARM) processortjes van een (Synology) NAS niet leuk. Daarom wil ik dit de mediacenter laten doen, die toch al een volwaardige x86 proc nodig heeft voor de Anysee.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Sabnzbd+ kent ook een watchdir. Gewoon even instellen dus
of gewoon een gaatje prikken in de router en de gui van buitenaf aansturen?

als deze er niet zou zijn kun je gewoon een batchfile maken die het zaakje kopieert/start en schedulen toch ?

[ Voor 68% gewijzigd door Fish op 09-01-2011 19:53 ]

Iperf

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-11 19:13

nAffie

...

Als je met FireFox browsed, dan kan je gewoon een extensie zoals SabnzbdFox installeren...

Even instellen met jouw servergegevens en daarna kan je elke nzb die je aanklikt automatisch naar je cue (in sabnzbd) laten sturen...

En op die fiets heb je ook BitTorrent WebUI waarmee je automatisch .torrent bestanden naar een uTorrent (of andere client) op je netwerk stuurt....

[ Voor 26% gewijzigd door nAffie op 09-01-2011 19:57 ]

meh.

• MAX3400

MAX3400

Inderdaad, voor FireFox heb je ook https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/7715/?src=api waarmee je direct een torrent naar de uTorrent webinterface kan parsen. Moet je wel de webinterface even instellen maar dat is 1-2-3 gedaan.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als jij een share op je W7 bak hebt kan het denk ik nog simpeler :)
Torrent daar neerzetten. Command line progsel daar neerzetten wat het automatisch met je torrent client opent, en vervolgens het de torentfile zelf moved naar een andere folder zodat ie niet meteen weer wordt opgepakt.
Command line zelf iedere 5 min ofzo schedulen met taskscheduler. heb je als het ware een watchdir onder windows. Evt het forfiles commando gebruiken in je batchfile :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:39
Of gewoon het programma Dropbox zelf gebruiken.
Pagina: 1