Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zoekresultaten google filteren.

Pagina: 1
Acties:

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Hoi mensen.

Ik merk steeds vaker op dat, wanneer ik zoek na reviews en relevante informatie over producten google er een handje van heeft de zoekresultaten eerst eens te beginnen met 30 totaal nutteloze sites.

Een voorbeeld hiervan kwam ik vandaag weer tegen.
Ik ben opzoek naar informatie over luidsprekers...om precies te zijn Scandyna's ( the drop )
Vervolgens begin ik te googlen en wordt ik doodgegooigd met sites van :

www.vergelijk.nl , vergelijk.be , beslist.nl , elcheapo.nl etc..etc.

Als ik die aanklik blijkt er gewoon niets aan informatie te staan !
Hier wordt ik dus heelemaal gestoord van.

Nu zoek ik al standaard op bijvoorbeeld "scandyna the drop -vergelijk.nl -vergelijk.be - beslist.nl etc..."
dus, grootendeels wordt die kansloze troep al niet meer weergegeven.
Maar, er moet toch een manier zijn om de zoekresultaten te filteren zodat dit bij voorbaat al wordt weggelaten ... middels een scriptje ofzo ?

Wie o wie heeft er een oplossing voor dit ?
Ik kan me dan ook haast niet voorstellen dat ik de enigste ben die zich hier kapot aan ergert.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

product informatie zoek ik voortaan via Bing, niet altijd de beste resultaten maar 90% minder crapzooi als die vergelijkingsites en nepsites.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik herken je frustratie en erger mij er zelf ook al heel lang aan. Vooral van die kut vergelijksites (die vaak inderdaad niks toevoegen) word je lijp. Het enige dat ik je kan aanraden is met de operator - / NOT te spelen. Een addon / extension die dit soort sites (op voorhand) uit je zoekresultaten filtert zou erg handig zijn.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Verwijderd

Inderdaad zou zo'n addon handig zijn, wat specifieker in je zoekopdracht zijn zal misschien enigzins helpen.
Ervaar hetzelfde probleem, het heeft er gewoon mee te maken dat sites zoals vergelijk.nl veel aan metatags hebben geregistreerd bij google en dus veel gevoeliger zijn voor trefwoorden.
Valt niet veel aan te doen vrees ik behalve dus een addon om sites niet te weergeven tussen de resultaten.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
CustomizeGoogle Firefox extension?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:05
Eigenlijk zou je geen filter/extension/add-on hoeven te gebruiken, maar zou Google dit gewoon zelf moeten filteren. Uiteindelijk zijn deze vergelijkingssites minder waard qua nuttige informatie dan andere pagina's. Maar goed, hierdoor zie je dus weer dat het automatisch indexeren van Google niet altijd even goed werkt.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik ben ook wel eens van die loze sites tegen gekomen als je reviews zoekt. Zelfs op tweakers gebeurde dat wel eens. De site heeft gewoon een hoge PR, en dan is de landingspagina: Er zijn nog geen reviews, klik hier om er 1 te schrijven 8)7 . De devvers hebben dat goed opgepakt zodat die pagina's niet meer geindexeerd worden.

In princiepe doet Google het dus goed, en zouden die sites daar zelf voor moeten zorgdragen dat die loze pagina's niet worden geindexeerd. Maarja, de meeste sites willen enkel pageviews voor de lading ads, en zal het ze niks uitmaken of je dan voor niks komt. Die pageview hebben dan alweer binnen.

Een simpele noindex of zelfs een 404 code (pagina bestaat wel eens waar wel, maar de inhoud niet) zou prima voldoen.

Ey!! Macarena \o/

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
dit topic gevonden met de search ,en ook ik erger me er groen en geel aan :(
maar ik zou wel graag meer willen weten over dat "operator - / NOT" verhaal :?
temp00 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:18:
Ik herken je frustratie en erger mij er zelf ook al heel lang aan. Vooral van die kut vergelijksites (die vaak inderdaad niks toevoegen) word je lijp. Het enige dat ik je kan aanraden is met de operator - / NOT te spelen. Een addon / extension die dit soort sites (op voorhand) uit je zoekresultaten filtert zou erg handig zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door erikdeperik op 29-03-2011 21:32 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

offtopic:
Leesvoer: Wikipedia: Negation ;)

Signature

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:22

Nic

Vrij

Als je Chrome gebruikt: met de Google Webspam Report extension kun je eenvoudig een soort blacklist voor jezelf bijhouden (per domein), en echte content spam sites met een druk op de knop aan Google melden.
https://chrome.google.com...cabejjhjafeidhfbojhnfiepj

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:53
Een vergelijkingssite waar het product in staat is geen webspam.

Begin eerst met slimmere zoekopdrachten.

http://www.google.com/search?q=scandyna+the+drop
Is veel te algemeen, dat levert vergelijkers en reviews, plus de site van de fabrikant.
Welke informatie wil je precies: specificaties, ervaringen, problemen?

http://www.google.com/sea...yna+%22the+drop%22+review
Levert al weer heel andere resultaten.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:22

Nic

Vrij

Kalief schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 03:25:
Een vergelijkingssite waar het product in staat is geen webspam.
Dat klopt (alhoewel, daar kun je van mening over verschillen bij sommige sites), maar de extention kun je ook gebruiken om alleen voor jezelf een domein te blacklisten zodat je 'm nooit meer ziet in de zoekresultaten (dus zonder melding naar google).
De filtering is trouwens client-side.

[ Voor 8% gewijzigd door Nic op 30-03-2011 10:09 ]

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
danku.
ik ga hiermee aan de slag(althans zodra ik weer een beetje tijd heb :-( )

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
En anders wordt het binnenkort flink klikken: nieuws: Google komt met waarderingsknop voor zoekresultaten. Al zegt men wel dat het (nog) geen directe invloed gaat hebben op de resultaten ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Rupie op 31-03-2011 09:02 ]

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1