Profielen Windows Server 2008 R2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:12
Beste medetweakers,

Ik heb een probleem met de profielen,ik doe waarschijnlijk iets fout :(, ik heb een fileserver en een AD server nu heb ik die file server helemaal ingericht en werkt allemaal top nu heb ik de AD server ook helemaal af domein werkt user kunnen inloggen op de iwndows 7 werkstations, nu doe ik om een profiel te koppelen aan de user gewoon in AD de eigenschappen van de user en dan op het tablad Profile type ik de linkjes in waar ik de mapjes aangemaakt heb in mijn geval voor het profile \\srvfile\profiles\(usernaam) en voor de home directory \\srvfile\home\(usernaam) hij past het mooi toe en vraagt nog of die alle administrator rechten zou geven aan de map is goed en druk op oke naar mijn idee ben ik klaar nu maar als de gebruiker zich nu aanmeld krijgt die de melding dat die een tijdelijk profiel heeft. Wat doe ik gout?

Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Alleen al de vraagstelling of je bepaalde rechten wil toepassen op een profile-dir, doet me vermoeden dat de ntfs-permissies niet correct zijn en dat jij of een user daar dus weinig in mag aanmaken/wegschrijven/lezen en dus een tijdelijk profiel krijgt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Wat kan ik daar verder aanveranderen misschien domme vraag hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

sebasmac schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:10:
Wat kan ik daar verder aanveranderen misschien domme vraag hoor :P
Geen idee, ik mis namelijk enigszins de onderbouwing en linkjes naar de sites van Technet die over roaming profiles gaan, wat je daarvan al hebt geprobeerd/gelezen en waar je vast loopt.

/edit: het zou ook zomaar nog kunnen dat een bepaalde policy (AD of lokaal) in de weg zit waardoor het roaming profile niet geaccepteerd wordt maar voorlopig blijf ik bij permissies op de dir...

[ Voor 21% gewijzigd door MAX3400 op 09-01-2011 18:25 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
http://social.technet.mic...ec-433d-8bee-2a69a73871a5 hier mijn linkje, met een gene die hetzelfde probleem heeft ik ben bij de eerste oplossing begonnen maar het kopieren naar bij de profielen in windows staat er bij mij niet de button staat er wel maar je kan er niet op klikken dus dat werkt ook niet