[HTML] Favicon in Firefox werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik probeer een favicon te maken, maar ik krijg em in Firefox niet aan de praat. Hij werkt wel in IE8, O11, C8 en S5. Dit is de code:
HTML:
1
<link rel="shortcut icon" href="http://.../favicon.ico" type="image/x-icon"/>

Op die ... staat het domein, maar is niet zo handig om dat nu al rond te gaan bazuinen :)

Ik heb het geprobeerd met en zonder type-attribuut, met href="/favicon.ico" en zelfs met rel="favicon". Maar alléén Firefox (3.6 in mijn geval) blijft steevast het standaard icoontje weergeven ipv het favicon. Bij andere sites (die niet in m'n bookmarks staan - mocht dat wat uitmaken) zie ik wel favicons, en die gebruiken dezelfde code daarvoor als ik.

Wat doe ik fout :?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gooi je cache eens leeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Helpt niet. Maar ik verwacht dat bezoekers dat ook niet zomaar gaan doen.

(cache disablen met de webdev toolbar helpt trouwens ook niet)

[ Voor 31% gewijzigd door _Thanatos_ op 09-01-2011 19:17 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zet eens het type op "image/png", en kijk of dat werkt ;)

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ieperlingetje schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:10:
Zet eens het type op "image/png", en kijk of dat werkt ;)
Dat is alleen als je daadwerkelijk png files gebruikt.

Volgens mij zou er niks fout moeten zijn met de code die je hebt. Wellicht dat je eens een andere filetype kunt proberen zoals gif of png om te kijken of het aan het ico bestand zelf ligt. In IE zal de icon dan echter niet meer zichtbaar zijn. Verder kun je nog dit proberen:

code:
1
type="image/vnd.microsoft.icon"
ipv
code:
1
type="image/x-icon"
(Wikipedia: Favicon)

Anders dan dat zou ik het niet weten. Dan moet het aan je cache liggen idd, maar als het goed is wordt de cache image na een nieuwe sessie ververst.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

En wat doet ie als je dat 'type=' deel helemaal weg laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 22:39
Indien je de website op je eigen domein draait zou ik de meta tag volledig achterwege laten en een bestandje genaamd "favicon.ico" in de root uploaden. Iedere browser ondersteunt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet werkt bij mij deze in firefox:
HTML:
1
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">

In principe klopt wat Peter zegt ook voor de moderne browsers, dacht dat je voor wat oudere het nog wel specifiek moest benamen! Mocht het niet werken, verwijder ook je geschiedenis eens even totaal. Ik weet namelijk niet of firefox die icons in de cache plaatst of in de plek voor de geschiedenis, had vroeger een rare browser die dat deed en wie weet firefox ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Firefox weigert CSS files te gebruiken die niet met een correct content type verstuurd zijn, dus het zou me niets verbazen als hetzelfde geldt voor een favicon. Controleer eens of het MIME content type waarmee de server het favicon plaatje verstuurt ook daadwerkelijk image/x-icon is. (Makkelijk te doen met bijvoorbeeld Firebug's net paneel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 07:09
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:01:
Zover ik weet werkt bij mij deze in firefox:
HTML:
1
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">

In principe klopt wat Peter zegt ook voor de moderne browsers, dacht dat je voor wat oudere het nog wel specifiek moest benamen! Mocht het niet werken, verwijder ook je geschiedenis eens even totaal. Ik weet namelijk niet of firefox die icons in de cache plaatst of in de plek voor de geschiedenis, had vroeger een rare browser die dat deed en wie weet firefox ook!
favicons worden opgeslagen in de cache, want op mijn laptop als ik geen internet heb dan zie ik die iconen nog in firefox. Al staat cache uit voor development.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Mensen, bedankt voor het meedenken. Maar op de een of andere manier, nu ik de site een dag later weer open, zie ik opeens het favicon! Niks veranderd! :?

Wellicht dat Firefox het favicon (of het ontbreken ervan) dus niet alleen in de cache houdt, maar ook in de sessie... Want hij is in de tussentijd afgesloten geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door _Thanatos_ op 11-01-2011 00:06 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 18:33
_Thanatos_ schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 00:05:
Wellicht dat Firefox het favicon (of het ontbreken ervan) dus niet alleen in de cache houdt, maar ook in de sessie... Want hij is in de tussentijd afgesloten geweest.
Dan klopt wat je zegt juist niet, want sessions worden vernietigd bij het sluiten van de browser, temporary internet files (meestal) niet.

(tenzij je hebt geklikt op tabbladen bewaren natuurlijk :9 )

[ Voor 7% gewijzigd door Avalaxy op 13-01-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
_Thanatos_ schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 00:05:
Mensen, bedankt voor het meedenken. Maar op de een of andere manier, nu ik de site een dag later weer open, zie ik opeens het favicon! Niks veranderd! :?

Mijn ervaring is dat favicons in FF niet getoond worden mits je de site al eens eerder open hebt gehad (zonder favicon!). Op een of andere manier ziet FF dan niet dat er nu wel een favicon is. Onder IE komt dat gek genoeg niet voor. Zal ongetwijfeld iets met caching te maken hebben, maar temp en cache leeg gooien helpt vaak niet, zoals hier ook al beschreven werd.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspara
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 15:43
There you go:

HTML:
1
<link rel="icon" type="image/png" href="/afbeeldingen/logo.png" />

Waarom zou je .ico gebruiken btw? png werkt ook gewoon :)

[ Voor 23% gewijzigd door jaspara op 17-01-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Omdat Internet Explorer geen PNG favicons ondersteunt?
Pagina: 1