Toon posts:

ATI RADEON HD in laptops

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik zoek een laptop om een beetje casual te gamen, maar ik kom verschillende kaarten tegen.

vb ATI RADEON HD 5470 en ATI MOBILITY RADEON HD 5470

Nu qua performance weet ik dat de eerste beter is, maar ik dacht dat eerste alleen maar te verkrijgen was bij desktops. Op/bij sommige winkels kom ik ook de eerste tegen bij de specs in bepaalde laptops, terwijl andere (in dezelfde winkel) de tweede spec heeft.

Nu mijn vraag is of ELKE grafische kaart van ATI die in een laptop steekt, een mobility is of niet, ondanks dat de winkel alleen maar ATI RADEON HD schrijft?
De shops strooien hierover nogal wat misleiding als een ATI RADEON HD bij laptops niet bestaat.

mvg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 17:39 ]

Verwijderd

Ik zie twee dezelfde videokaarten, dat sommige fabrikanten de naam niet goed weten maakt het nog geen andere kaart. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:41:
Ik zie twee dezelfde videokaarten, dat sommige fabrikanten de naam niet goed weten maakt het nog geen andere kaart. ;)
Nu benk helemaal in de war.

http://www.game-debate.co...lity%20Radeon%20HD%205470
http://www.game-debate.co...aphics=Radeon%20HD%205470

Hier zit toch een verschil op?
Er zit toch een verschillen tussen de mobility versie en de normale versie?

Wat mijn vraag was, of dat de gewone versie enkel in desktop kan gestoken worden en de mobility-versies de laptop-varianten zijn van de gewone.
Aangezien ik in sommige shops gewoon ATI Radeon HD 5470 zie staan bij een laptop. Is dit dan een mobility of een gewone?

• sabir96
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-11-2022

sabir96

Android Fanboy

Er is wel een desktopversie van de 5470, dat is de 5450. Als er bij een laptop staat dat er een 5470 inzit is dit een mobility kaart, niet alle fabrikanten vermelden dat het een mobility kaart is omdat dat best wel logisch is als die in een mobiele laptop zit.

De man heeft de RUILHANDEL ontdekt en heeft het GELD uitgevonden; De vrouw heeft het GELD ontdekt en toen is alles naar de kloten gegaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar er bestaat ook een ATI RADEON HD 5470.

Deze is dus uitsluitend gemaakt voor een desktop en kan nooit in een laptop steken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:35:
Ja, maar er bestaat ook een ATI RADEON HD 5470.
Sinds vandaag? :p

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:34
Dat klopt, er zit ook geen desktop kaart in maar gewoon een mobility kaart. De fabrikant vermeld het gewoon niet omdat het nogal logisch is. In laptop zitten alleen maar mobility kaarten. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Craven schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:39:
Dat klopt, er zit ook geen desktop kaart in maar gewoon een mobility kaart. De fabrikant vermeld het gewoon niet omdat het nogal logisch is. In laptop zitten alleen maar mobility kaarten. ;)
Het was gewoon verwarrend, bedankt, deze mag dicht.

@post hierboven

Blijkbaar zijn er zelfs winkels die ATI RADEON 5470 promoten, terwijl het om een mobility gaat, daarom dacht ik dat deze bestond.

grtz
Pagina: 1